Nekromanti Namn på bomb?

McKatla

Utan titel
Joined
2 Aug 2010
Messages
1,045
Jag sitter och skriver ihop en beskrivning av ett skeende i vilket man använde en bomb som dittills aldrig använts, en som inte bara förstörde oerhörda materiella värden, utan även som oavsiktlig bieffekt rev upp väven mellan dimensionerna så att De Andra kunde ta sig igenom. Men vad skall en sådan bomb heta? Kvantbomb eller Omegabomb kom jag på, men en google visade att det hade även andra gjort, och det före mig...
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,552
1.Det vore fel att kalla vapnet en bomb. Anti-materia har bara en enda möjlig reaktion med omvärlden och det krävs inte någonting som skapar en explosion. Det är mer korrekt att kalla den en Anti-materia generator.

2.Deus bomb.

3. Nollpunktsenergi induktor bomb.

4. Slutbomben

5. Ragnarök maskinen
 

Caligo

Swashbuckler
Joined
3 Aug 2010
Messages
1,986
Location
Göteborg
Alfa-omega- bomb (början-slutet)
omega-alfa-bomb (slutet-början)
Eller:
[en grekisk bokstav]bomb
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,649
Location
Uppsala
Känns som ett namn som kräver mer kunskap om vad "andra sidan" är. Himlen? Helvetet? Nirvana? Skövde?

Hyperspace Hammer

Eisgerät ("ice device") (världsisteorin var en grej i Tyskland: https://en.wikipedia.org/wiki/Welteislehre)

Singularity bomb / Singularitetsbomb (baserat på konceptet om en teknologisk singularitet)

Zero point bomb
 

McKatla

Utan titel
Joined
2 Aug 2010
Messages
1,045
Tack för input! Många goda förslag som jag skall testa klangen på under några dagar.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,977
Location
Ludvika
Fick bomben sitt namn före eller efter den oavsiktliga bieffekten uppenbarade sig?
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,552
entomophobiac;n330857 said:
Känns som ett namn som kräver mer kunskap om vad "andra sidan" är. Himlen? Helvetet? Nirvana? Skövde?

Hyperspace Hammer

Eisgerät ("ice device") (världsisteorin var en grej i Tyskland: https://en.wikipedia.org/wiki/Welteislehre)

Singularity bomb / Singularitetsbomb (baserat på konceptet om en teknologisk singularitet)

Zero point bomb
Hyperspace Hammer låter jävligt badass!
 

McKatla

Utan titel
Joined
2 Aug 2010
Messages
1,045
Rymdhamster;n330860 said:
Fick bomben sitt namn före eller efter den oavsiktliga bieffekten uppenbarade sig?
Före. Bieffekten var just en oförutsedd bieffekt. (Därför spelar det inge roll vart dimensionsporten öppnade sig; himlen, helvetet eller Säffle!)
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,592
Dark matter bomb.

Big banger.

Thunderball.

Någon pseudovetenskaplig förkortning.

Fuckup bomb.

Unmaker Omega.

Molecular disruptor bomb.

Namngivning efter någon fiktiv vetenskapsman, typ "Haugen-effekt-bomb".
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,118
Location
Göteborg
(Det går inte att radera posts, och skämtet jag försökte göra funkar inte eftersom forumet inte låter mig skriva något i all caps.)
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,977
Location
Ludvika
Bolongo;n330880 said:
(Det går inte att radera posts, och skämtet jag försökte göra funkar inte eftersom forumet inte låter mig skriva något i all caps.)
Du borde kunna skriva några ord efter som du ändrar färg på till vit.

Observera:
(Det går inte att radera posts, och skämtet jag försökte göra funkar inte eftersom forumet inte låter mig skriva något i all caps.)
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,592
La Bomba, döpt efter IKEA-lampan som vi döpte till La Bomba efter att den vid flera tillfällen oprovocerat dumpat glaskupan rätt ner på matbordet...
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,353
Location
Helsingborg
Troberg;n330922 said:
La Bomba, döpt efter IKEA-lampan som vi döpte till La Bomba efter att den vid flera tillfällen oprovocerat dumpat glaskupan rätt ner på matbordet...
IKEA bomben "Förintelse". Bomben som reducerar allt till så små bitar att du behöver en kvant-sexkantsnyckel för att montera ihop det igen.
 
Top