Nekromanti Namn på äventyrargrupper

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,492
Brukar ni döpa era äventyrargrupper, och hur går det i så fall till? Mina spelare i IRL gruppen har börjat döpa sina grupper efter att jag börjat döpa deras motståndargrupper. De har dock använt olika metoder. Den första gruppen hette Miettes grupp eftersom ledaren (och enda karaktären som överlevde hela kampanjen) hette Miette. Sedan hade vi Deathbringers där spelarna rullade upp en grupp där den högsta int scoren var 6, de var goda allihop och de fruktansvärt mördade två av sina rivaler. Så DEATHBRINGERS!!! blev stridsrop och gruppens namn. Den nyaste gruppen är "The brotherhood of Knight and Day" eftersom det låter ganska nobelt och det hjälper när man är en chaotic evil grupp. Plus, ordskämtet var precis lagom dåligt.

Döper ni era äventyrargruppen? Och i så fall hur?
 

ThemVSyou

Veteran
Joined
3 Aug 2011
Messages
151
Location
Västerås
Det är ingenting som brukar hända men jag har faktiskt funderat på det speciellt om dem skulle göra något riktigt bra t,ex räddat en stad/by eller liknanade ifrån ett stort hot så lär ju folket komma ihåg dem om dem hade ett flashigt grupp namn istället för själva individerna
 
Joined
1 Feb 2013
Messages
859
Location
Norrbotten
De gånger det hänt har det inte varit direkt planerat. Inte så att vi försökt hitta på namn utan då det hänt har det mer varit en slump.
Under spelandet har det helt enkelt dykt upp ett passande namn
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,343
Location
Helsingborg
Spelade öppningen på ett Masks of Nyah hack (Fallen Reich och grejer). Våran British Museum Special Acquisitions Group blev känd som The Monsters on Montague Street.
 
Joined
12 Feb 2004
Messages
834
Location
Umeå
Händer nästan aldrig för oss, men i vår Forgottens Realms (3.5)-kampanj så var vi tvungna att komma på ett namn för att kunna registrera oss som äventyrare för att kunna bära vapen (och kasta magi) i Cormyr! Vi hade alla träffats som karavanvakter i Dalländerna och det var mest där vi hade äventyrat så...: Dalarnas Brödraskap.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Jag spelade i en grupp i den femte konfluxen och vår grupp kom att kallas "diskreta gänget". Inte så nobelt eller flashigt kanske men det var roligt. Poängen var att så fort vi skulle försöka infiltera, smyga eller göra något som krväde ens den minsta diskretion så fumlade någon med en tärning och blodbad utbröt. Så vår SL döpte oss, lite smädligt sådär.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Har nog tyvärr inte döpt de grupper jag varit med i. Det närmsta har namn i dop-väg är de gånger jag är sl, brukar återanvända tavernan Katten & Gurkan..
 
Top