Nekromanti NAMN PÅ 70-talsrollspelet!??

Jag vet inte. Tycker inga av namnen fångar den känsla som bilderna visar. För mig är det en bisarr upplevelse, ungefär som att titta på Spirited away eller Min granne Totoro. När jag tittar på Bobbys bilder får jag även lite Sandman-vibbar och då tänker jag främst på de tidiga verken. Hur fångar man egentligen känslan av den smått art nouveau-aktiga miljön som finns i bilderna och kan ett namn avspegla detta?

/Han som jämnt får kolla upp stavningen på "nouveau"

funderar lite löst att återanvända det gamla namnet ÄRANS VÄG (som utöver att vara namn på en serie moduler från Äventyrsspel exempelvis är en film av Kubrick och en bok av Heinlein, med mera...)

Jag tittar på bilderna och inser att titeln måste innehålla ordet dröm.

LEGEND
Gudarnas dröm

(eller nåt)

rjonas said:
Jag tittar på bilderna och inser att titeln måste innehålla ordet dröm.

LEGEND
Gudarnas dröm

(eller nåt)

Not bad... bra om man hittar ett namn som funkar på egna ben, inte bara som "pay off" till Legend.

Karga drömmar

Avlägsna tider

Världen vid nackens kota / Vid världens nackkota

(många av bilderna innehåller kotor, horn och andra skelettdelar - se bara på vissa av växterna och hur deras stammar liknar benkotor.)

I en värld långt borta

Svällda drömmar i landskap av horn

/Han som skrev känslorna han fick av bilderna och tog inspiration från Moorcock-titlar från 70-talet

Han said:
Karga drömmar

Avlägsna tider

Världen vid nackens kota / Vid världens nackkota

(många av bilderna innehåller kotor, horn och andra skelettdelar - se bara på vissa av växterna och hur deras stammar liknar benkotor.)

I en värld långt borta

Svällda drömmar i landskap av horn

/Han som skrev känslorna han fick av bilderna och tog inspiration från Moorcock-titlar från 70-talet

Helt rätt att inspireras av Moorcocks titlar... svårt att få till samma mjukhet i språket på svenska bara, det blir "kantigare" än på engelska, ligger inte lika bra i munnen... Men nån kanske löser det!

Okej, ska försöka gå in i bilderna jag med...

Ensam mot världsmörkret

Vid världsranden av törne

Vid världens dalgång, i mörker ur mörker

I mörker ur mörker

Levande bland de döda

Arfert said:
funderar lite löst att återanvända det gamla namnet ÄRANS VÄG (som utöver att vara namn på en serie moduler från Äventyrsspel exempelvis är en film av Kubrick och en bok av Heinlein, med mera...)

Klockrent namn, funkar som undertitel men kan gott och väl stå på egna ben.

Stormtid

Stormtid: Ärans väg

Ärans väg: Legender från världens rand

Ärans väg: Legender från stormarnas tid

Terje said:
Arfert said:

Klockrent namn, funkar som undertitel men kan gott och väl stå på egna ben.

Stormtid

Stormtid: Ärans väg

Ärans väg: Legender från världens rand

Ärans väg: Legender från stormarnas tid

Oj, nu blev det svårt, alla de förslagen var ju toppen!!!

Stormtid: Legender från världens rand är också ett bra namn!

gjorde en snabb skisslogga till (mest för att testa känslan):

STORMTID.jpg

Tjusigt! Jag gillar allt det lila, det är mystiskt och bådande på ett kitschigt sätt som passar väl för denna over-the-top-fantasy.

Glad att du gillade mina förslag! :gremgrin:

Jag gillar färgen och den allmänna framtoningen skarpt. Möjligen skulle loggan bli lite mer spännande och fånga ögat bättre om den var lite "elakare" -- samma runda svängningar, men mer utdragna och spetsiga hörn. Den verkar lite snäll nu.

STORMTID är hittills bäst... bättre än LEGEND till och med... sen får vi se om nåt annat dyker upp, eller en bättre underrubrik...

jag är ute efter en logga som känns Rodney Mattews eller Roger Dean...
logo.jpg

gethsemane.jpg

ttales.jpg

logo-477.gif

e99848a1da.jpg

07-ABWH_jpg.jpg

28-YesCutout2_jpg.jpg

...så det är en hel del jobb kvar!

Back