Nekromanti Namn i Gemini

Weatherman

Hero
Joined
25 Jul 2000
Messages
845
Location
Leksand, Dalarna
Tycker att debatterandet här är ganska fjöligt. Därför tänkte jag ta upp något av mindre relevans för att alls ha något att tala om.

Namn.
Jag anser att namnen i Gemini har en särprägel, och har därför börjat sammanställa en liten lista med namn som jag tycker är passande. Namn har jag hittat i bla. historieböcker och i bibeln.
Nu skulle jag vara mkt tacksam om nu kunde dela med er av förslag på gemini-ish namn. Gärna kvinnonamn

weatherman - en fin kille, egentligen
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Vad är det som gör att man inte kan döpa sina rp till vad som helst i Gemini?

--
Yassilus, the Savior
--
"And when this land is wasted, where will we go?"
 

Korp

Veteran
Joined
19 May 2000
Messages
159
Inget, men kan alltid ändra allt i alla rollspel. Risken är dock att det inte blir något kvar av den ursprungliga idén. Jag personligen tänker inte ha järnalver i mina äventyr som heter Lady och Lufsen utan försöka följa namnkulturen som finns i de officiella Gemini prudukterna. Och studerar därför förslagen i denna tråd med nöje.

/Korp
 

Belgrath

Veteran
Joined
19 Mar 2001
Messages
1
Tja

jag kan ge dig några gemininamn
om jag kan få nåt i utbyte.
jag vill gärna få reda på hur man spelar dte för att
jag hatr faktist tängt börja på dte.
förklara hur man spelar det är det ända.

Här kommer några namn som tjejer kan ha:

govana
merli
grovi
maja
Alexandra

här är några dåliga namn men dom kan vara anvendbara
nån gång.
 

Weatherman

Hero
Joined
25 Jul 2000
Messages
845
Location
Leksand, Dalarna
Exakt, om folk vill kalla sina rollpersoner för Dynamit-Harry och Knarkar-Jonnte är väl det helt okej, men det finns helt klart en namntrend bland de officiella äventyren.

Btw, är det bara jag som inte kan kolla filen jag bifogade?

weatherman - en fin kille, egentligen
 

Weatherman

Hero
Joined
25 Jul 2000
Messages
845
Location
Leksand, Dalarna
Latinska namn passar ju utmärkt, men kan bli lite enformigt med latinskt klingande namn till slut. Dessutom är det mycket lättt att göra latinsk-klingande namn, det är bara att lägga till ett -us på slutet av valfritt ord =)

weatherman - en fin kille, egentligen
 

Weatherman

Hero
Joined
25 Jul 2000
Messages
845
Location
Leksand, Dalarna
"jag kan ge dig några gemininamn
om jag kan få nåt i utbyte."


bifogade en .doc-fil i första inlägget men ifall den inte funkar testar jag en gång till.

weatherman - en fin kille, egentligen
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Jag kan inte se den...

Vad jag menade med frågan om man behövde en lista för namn menade jag inget illa. Idén är helt okej och borde användas mer...

Jag kommer inte ihåg riktigt men jag har för mig jag skrev att man skulle döpa sina rp seriöst. Knarkar-Jonnte verkar inte jätteseriöst.

--
Yassilus, the Savior
--
"And when this land is wasted, where will we go?"
 

Weatherman

Hero
Joined
25 Jul 2000
Messages
845
Location
Leksand, Dalarna
Fan också. Pröva en annan tråd i denna debatt där jag lagt upp den som .pdf istället. Prövar med .txt här.

"Vad jag menade med frågan om man behövde en lista för namn menade jag inget illa."
Okej, och det görs många saker här i världen som inte behövs. En namnlista _behövs_ inte, men eftersom jag börjat jobba med en (för att förenkla för mig själv när spelleder och har namntorka) kunde jag ju lika gärna dela med mig av den och få fler namn att fylla i den med.

"Idén är helt okej och borde användas mer..."
Tack, då är vi två /images/icons/smile.gif! Som sagt så vill ju jag inte peka ut hur man ska döpa sina rollpersoner men om det finns någon Geminispelare här som har samma idéer om namn kan ju den få lite inspiration. Själv brukar jag inte tycka om namnlistor, enligt egen erfarenhet suger de flesta.

"Jag kommer inte ihåg riktigt men jag har för mig jag skrev att man skulle döpa sina rp seriöst. Knarkar-Jonnte verkar inte jätteseriöst."

Det gjorde du dock inte. Skitsamma egentligen. Knarkar-Jonte kan vara seriöst om man spelar en A-lagar-kampanj och samlar tompavor och häckar på parkbänkar /images/icons/wink.gif

weatherman - en fin kille, egentligen
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Funkar tyvärr inte nu heller...

--
Yassilus, the Savior
--
"And when this land is wasted, where will we go?"
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
<I>Funkar tyvärr inte nu heller...</I>

Det gamla vanliga; det är ett 'ö' i filnamnet, och servern fattar inte sånt när den ska hämta filen. Fast om man går direkt till filkatalogen brukar man kunna öppna den där.

--
Åke
 
Top