Nekromanti n2 Soundtrack

pellejones

Warrior
Joined
8 Aug 2000
Messages
359
Location
Sverige, Uppsala
OK! Jag skrev just ett långt fint inlägg här och tryckte F5 av reflex för att få fram datum + tid (det är så i Notepad nämligen). Men IE laddar om sidan så klart så jag får skriva om allt. :gremtongue:

Detta ville jag säga. Eftersom att jag inte har nått att göra på dagarna och vill ha riktigt bra stämningsmusik till n2 (gäller även Neotech) så tänkte jag göra den själv. En anledning till det är att det bästa musik jag tycker passar till n2 just nu är KMFDM och Haujobb. Nackdelen med den musiken är att båda grupperna har en massa sång.

Musiken som jag kallar "n2 Soundtrack" (hoppas inte Neogames har nått emot det bara) kommer ligga här:

http://www.lostminds.com/mindstate/n2

(Mindstate är mitt enmannna-band btw)
Jag har hittils gjort 2 låtar men kommer arbeta fram en massa fler inom en snar framtid. Innan hela låtarna dyker upp så ska jag ta mig ett litet snack med NeoGames.

Just nu (här tryckte jag F5!), klockan 01:30 den 22/11 2002 så finns det inget på sidan. Inget vettigt i alla fall. Men jag hoppas att folk kommer besöka den och lyssna på musiken som kommer upp. :gremgrin:

Hör av er !
Förslag mottages gärna.
 

Punger

Hero
Joined
9 Nov 2000
Messages
1,413
Location
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
God idé.

Nu är ju jag "bara" spelare när det gäller n2 men jag vet att vi (och SL) brukar ha svårt för att finna musik som funkar till n2. Om det är för att vi är kräsna, inte vet vad vi vill ha eller helt enkelt inte har lagt ner oss i saken är en annan sak. (Det kan också vara för att vi inte spelar överdrivet mycket.) Men om du gör musik så lovar jag (jajemensam, jag lovar) att jag ska lyssna igenom det och meddela min SL.
 

duvan

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
217
Location
The Hood i Gävle (sätra)
Re: super!

Jag brukar vara spelledare till Neotech och letar alltid efter stämmnings musik, så det verkar vara en toppen ide du har :gremlaugh:.
Men nu ska jag forsätta med mina läxor *gäsp*.
 

Ezzy

Warrior
Joined
14 Jun 2000
Messages
213
Location
----
:C) låter bra, fast jag tycker att väldigt snabb musik passar bättre... det känns som det är mer neotech musik... lite raveaktig musik till inneställena... grindcore, speedcore, gabber och liknande till lite "hårdare" klubbar... fast... jag ska nog inte säga för mycket, jag har ju inte hört din musik än. :C) (jag har för mig att popmusiken i n2 världen är väldigt långtråkig och enformig...)
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Jag vill minnas att det "officiella Neotech-soundtracket" är Sisterhood/Sisters of Mercy "Finland Red, Egypt White".
 

pellejones

Warrior
Joined
8 Aug 2000
Messages
359
Location
Sverige, Uppsala
Re: n2 Soundtrack attans

Aj då.

Betyder det här att jag inte får det stora nöjet att kalla det n2 Soundtrack? Hmm, måste komma på nått löjligt namn... vad sägs om "CyberPunkMegaComplexSoundtrack for Cyber related roleplaying games"?

Marco?
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
gabba

Man kan ju inte köra på sina gabber plattor :gremlaugh:
Då sitter ju alla bara och skrattar till musiken :gremlaugh: :gremlaugh: :gremlaugh:

Ok. lite finns väl att köra, men mycket jag har är ju mest humor.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Men var inte det till Offensiv?

DEssutom tror jag att det var någon galen person som gjort AK-47 manualen till en AudioBook.
Jag måste hitta den igen sen när jag har tillgång till min egna dator igen. Jag anar samplingsmöjligheter :gremlaugh:

chrull
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Re: n2 Soundtrack attans

Neohäck 2 - soundtrack.
:gremlaugh:

Vad kommer du göra för musik? Haujobb/KMFDM fast instrumentalt?

Betyder det massa gnälliga KMFDM-gitarrer också?

Vad arbetar du med för hårdvara/mjukvara?

chrull - nyfiken, orange.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
(jag har för mig att popmusiken i n2 världen är väldigt långtråkig och enformig...)

Vadå tråkig? Vem kan motstå säckpipejazz?


Storuggla, hittar på egna genrer
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
"Vem kan motstå säckpipejazz?"

Alla människor med normal hörsel och en tillstymmelse till musiksmak? Tacka vet jag munspelstechno. :gremgrin:
 

pellejones

Warrior
Joined
8 Aug 2000
Messages
359
Location
Sverige, Uppsala
Re: n2 Soundtrack attans

det blir väl electro. Lite som musiken till Oni/Deus Ex. Beror lite på. Ingen låt är väl som någon annan antar jag. Kanske KANSKE har en gitarr i nån låt. Fet dist i sånt fall.

Använder min Yamaha CS1x, reason och min lilla Falcon Strata. Sen när det gäller effekter så har vi min aldeles fina Zoom 1240 Studio (tror jag det var) och en orange distpedal. Boss DX1.
 
Top