Nekromanti N2 Inspirationsnovell

Bastardo

Swordsman
Joined
30 Dec 2002
Messages
492
Location
Stockholm
I brist på annan aktivitet härinne (och i Neotech-communityt i allmänhet :gremlaugh:) tänkte jag tipsa er som inte redan har uppmärksammat det, att webfansinet stank har lagt upp en något längre inspirationsnovell i fritolkad N2-miljö på deras hemsida. Novellen kan tankas hem i pdf-form från den här länken.

För mera av inofficiellt Neotech-material - Se till att besöka skrivarstugan och communityt NoGo-Dumpstation med jämna mellanrum!
 

T-RED

Warrior
Joined
4 Nov 2001
Messages
264
Location
Stockholm
Det är alltså inte bara för mig som inspirationen börjar tryta, att det känns som allt redan har gjorts (spelats) kan ingen pilla ihop någon sorts basic äventyrs generator?
 

Jarre

Swordsman
Joined
1 Mar 2002
Messages
619
Location
Linköping
Plotlistor [länkar]

Länk till The Net Book of Plots

Länk till The Big List of RPG Plots

Annars vill jag ge dig ett N2-specifikt tips: bygg en serie äventyr som handlar om en AI som vill ha något gjort i den fysiska världen, och subtilt låter människor eller motaktörer göra som den vill. Mer konkreta grejer är lojalitetsimplantat eller androider som den kan kontrollera, lite som Ash i Alien eller robotarna på Freeside i Neuromancer då Turing-polisen dyker upp; Turing-polisen är förresten perfekta att ha med i denna kampanj. Lämpliga mål för AIn är dess fortsatta existens, vilket uppnås genom manipulation av dess fiender, utspelning, lagändringar, förflyttning av hårdvara till frizoner, flykt till Nätet, etc. AIn kan även ha en fysisk person som företräder honom i kontakten med människor, som Armitage i Neuromancer eller Kobayashi i De Misstänkta, vilket sprider misstankarna (är denna person den riktiga hjärnan?)
 

Bastardo

Swordsman
Joined
30 Dec 2002
Messages
492
Location
Stockholm
Låter som en paradox i mina öron? Om "allt redan har gjorts" - då borde väl en "basic äventyrs generator" som skapar horder av sterotypa "det har vi ju redan gjort"-scenarier vara direkt kontraproduktiv? Sök bland filmer, romaner och kiosklitteratur istället. Kanske till och med halvtokiga datorspel, andra rollspel och framförallt byta scenarier med andra spelgrupper (om den möjligheten finns) Det är mina tips! :gremlaugh:
 

T-RED

Warrior
Joined
4 Nov 2001
Messages
264
Location
Stockholm
Jo det är väll en paradox, vad jag igentligen är på jakt efter är nog idéer till äventyr som inte gjorts men som man inte tänkt på av en eller annan anledning.
 
Top