Nekromanti N2 Hjälmar...

DjeVul

Warrior
Joined
8 Aug 2000
Messages
220
När jag läser N2 i kapitlet om skydd så är mycket nöjd med dräkterna och skydden som neogames har presenterat... precis i min föreställning om den nära framtiden... sen kollar jag på hjälmarna och finner något som gud borde ha förbjudit... nästan alla hjälmar är flexibla eller halvstela... innebär detta att polisens och militärens hjälmar är som gummimössor men mycket bra emot kulor... det strider lite mot min sinnesbild... Och nu bortser jag från US army Steel helmet som redan nu är omodern...

/Martin
 

Maggan

Swordsman
Joined
7 Feb 2001
Messages
746
Location
Ekshärad i Värmland
Samma här...

Det är inte precis som jag har föreställt mig, och om de nu skulle vara så så tänker jag ändra på dom i "min" spelvärld...

->>Magnus<<-

"If i´ll ever meet you, i´ll control alt delete you..."
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,931
Location
Sandukar
Hjälmarna är inte böjliga, men det ballistiska skyddande materialet ligger inom den definitionskategorin. Hjälmarna är inte kletiga huvor, bara för att de är "flexibla".

-Marco Behrmann
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,113
Location
Tindalos
Apropå skydd, så skulle det vara kul att få veta om reglerna är ändrade, vad gäller flera lager skydd, i Offensiv?



/Patrik

"Die gemüse sind gestorben und die sahne sind so schalk." - Caramba
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Som Marco sade, hjälmarna är belagda med material av typen "flexibel" enligt Neotechs regelsystem. De har förstås mekanismer för att fördela kraften ut över hjälmen och andra "vadderande" system i hjälmen. Grunden kanske är vanlig hårdplast.

/RipperDoc - spånar

<A HREF="http://www.nogo.nu" target="_new">http://www.nogo.nu</A>
 
Top