Nekromanti N2 expansion á la X-COM / V

Draugin

Warrior
Joined
19 Feb 2001
Messages
262
Location
Gävle
Jag och ett par polare har länge funderat på att skriva en expansion till n2 där jorden är invaderad av utomjordingar som i X-COM spelen, V serien eller varför inte Independance Day... vad sägs? Vilka har Sett V serien / Spelat X-COM 1,2,3 ?


<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Draugin on 2001-03-13 14:25.</EM></FONT></P>
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
YEAH!! X-COM!!! X-COM!!! X-COM!!! X-COM!!! X-COM!!!

ursäkta om jag låter ivrig, men det hade varit skitfräckt... varför har inte jag tänkt på det?

"Pendragon - en urblåst idiot som blev den förste att skjutas när revolutionen kom"
 

SKIN69

Warrior
Joined
9 Aug 2000
Messages
308
Location
SKövde
Fler idéer

Eller varför inte lite X-Files eller Dark Skies när du ändå håller på....
Utomjordingar kan nog va kul, varför inte göra ett Total Recall äventyr..!?

/SKIN69 -This is your boss skinhead speaking
 

Draugin

Warrior
Joined
19 Feb 2001
Messages
262
Location
Gävle
Andra Planeter...

Total Recall utspelar sig väl på Mars om jag inte minns fel (var c:a 10 år sen jag såg den). Det går redan att åka till Mars i N2. Med lite modifierade regler skulle det nog funka. Har inte tänkt på det ännu. Har mest fokuserat på jorden och X-com stuket vilket innebär, Exotiska varelser och teknologier (farkoster, vapen, mm)
 

Draugin

Warrior
Joined
19 Feb 2001
Messages
262
Location
Gävle
N2, X-COM

Tänk dig all ny tekologi som skulle kunna vara möjlig, samt nya varelser. Varelser som kan ta människo-skepnader... mm
Har du några konkreta förslag ? eller kanske bara lite ideér ?
 

Carniel

Veteran
Joined
3 Mar 2001
Messages
53
Location
Sthlm
Re: N2, X-COM

Varför inte skicka de absolut jobbigaste fienderna i UFO: Enemy unknown på dom? Chrysaliderna! Hmm.. en sån konverterad till N2 kan inte vara kul.. Den lär ju springa en sisådär 150 meter per runda, sen kommer den fram till dig, ignorerar din rustning totalt och tillverkar en zombie av dig på ca 2 sekunder. Mycket skoj. Och varför inte de satans Ethereals? Mind Controllar alla RPer och får dom att skjuta ner varandra.. Möjligheterna är många!
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Re: N2, X-COM

sno saker från x-com rakt av... iaf a 3:an finns det massor av info om fordon, vapen, världen och allt möjligt...
sätt dig ner och spela och passa på på att lusläsa ufopedian

"Pendragon - en urblåst idiot som blev den förste att skjutas när revolutionen kom"
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Re: Andra Planeter...

Total recall är utmärkt N2 miljö.... läs boken om du kan få tag i den

"Pendragon - en urblåst idiot som blev den förste att skjutas när revolutionen kom"
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Friendship is universal

"Jag och ett par polare har länge funderat på att skriva en expansion till n2 där jorden är invaderad av utomjordingar som i X-COM spelen, V serien eller varför inte Independance Day... vad sägs? Vilka har Sett V serien "

Ta en titt på följande länk;

<A HREF="http://www.foxtail.nu/v.html" target="_new">http://www.foxtail.nu/v.html</A> Den speldata som finns där är iofs inte till Neotech, utan till Gränsvärldar, men det borde vara relativt lätt att bygga speldata för Neogames.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

Draugin

Warrior
Joined
19 Feb 2001
Messages
262
Location
Gävle
Gränsvärldar

Jag har kollat in Gränsvärldar som du en gång berätta för mig på IRC. (brukade heta Eric_Draven_ på IRC). Har laddat ner hela gränsvärldar, ska kolla på min "Rollspels CD"...
 

anaril sanator

Veteran
Joined
14 Oct 2000
Messages
26
Location
fagersta
jag är en hängiven fan av x-com serien
det låter som en j-ligt ball ide
jag saknar ett svenskt rpg , med sci fi o aliens


illusionens mästare
 

Largoi

Warrior
Joined
24 Jun 2000
Messages
395
Location
Gråbo
En liten bakgrundshistoria till en X-com kampanj

Onn upptecker att anledning till att Mars staden Eldorado har avstannat är för att invånarna har långsamt blivit klonade av Sectoids (eller vad dom nu heter) och nu jobbar för att framställa en enormt kraftig plasma torped som de komemr avfyra emot jorden. ESA och Nasa är förvånadsvärt snabba med att reagera (kanske har de kännt till detta?) och landsätetr trupper på mars (från basen på månen) och de lyckas (lätt) förgöra "hotet"... eller? nu visar det säg att sectoidsen har massvis med lustigt utformade polare (bland annat en gigantisk ödla som äter människor!) och de har (med hjälp av mycket avancerad stealth teknologi) lyckats föra en flotta med små attack skepp som lyckas inta valfri stad (varför inte en stad som någon rollperson växt upp i?). Det finns dock en liten (men stark) motståndsstyrka kvar och en av rollpersonens barndoms vänner är ledaren (a twist!) gissa vilka som ska hjälpa till? naturligtvis kommer fler städer intas innan de är borta från jorden och då kommer ju slut striden på någon planet

Jag är nog gud iallafall, när man tänker efter...
 

Jools

Veteran
Joined
29 May 2000
Messages
136
Location
Halmstad, Sverige
X-COM -ot

X-COM äger =)
ska det inte komma en 4:a ?
Har för mig att jag sett/läst om det...

You use your eye balls, don't you?
 

Jools

Veteran
Joined
29 May 2000
Messages
136
Location
Halmstad, Sverige
Wastelands?

Har för mig att det är svenskt (inte säkert) och att det innehöll något med aliens som kom och bråkade...
mycket Mad-Max över det iaf =)

You use your eye balls, don't you?
 

Jools

Veteran
Joined
29 May 2000
Messages
136
Location
Halmstad, Sverige
Re: Andra Planeter...

Tja, att RP är en grupp x-com soldater/agenter/vad de nu kallas kanske kan va ngt

All your base are belong to us...
 

Jools

Veteran
Joined
29 May 2000
Messages
136
Location
Halmstad, Sverige
Re: N2, X-COM

Brainsuckers från trean, kan ju förstöra hur mycket av spelglädjen som helst...
X-COM Enemy Unknown på AMIGA var kul, på PC gick det för fort =)

All your base are belong to us...
 

Draugin

Warrior
Joined
19 Feb 2001
Messages
262
Location
Gävle
VILKET X-COM SPEL?, IDEÉR & FRÅGOR

Jag har bestämt mig för att börja med en X-COM expansion .det finns ju en encyclopedia i varje X-COM spel, frågan är bara vilket spel man ska välja? 1:an?, 2:an?, eller 3:an?
Personligen så började jag spela X-COM på min AMIGA 1200 så 1:an är nog det spel jag spelat mest (spelat oerhört mycket). 2:an spelade jag på min PC det var ganska skoj oxå, men inte lika kul som ettan eftersom det inte är så stor skillnad på dessa spel (1:an är man på marken, 2:an är man i havet), 3:an har jag inte hunnit spela så mycket men det var intressant (kunde switcha mellan strategi och realtid), Och det finns mer beskrivningar och stats på fordon, vapen, etc vilket borde medföra att det blir lättare att använda X-COM 3.
Jag vill gärna ha ideér och synpunkter på detta.
Det är mycket möjligt att det blir fler expansioner sen om den här blir lyckad och rolig att arbeta med...
 
Top