Nekromanti Nördkollektiv söker medlemmar!

Yellow Fellow

Veteran
Joined
12 May 2012
Messages
26
Location
Sundbyberg/Stockholm
Hej, jag heter Jonny och är intresserad av att starta ett kollektivboende i Stockholmsregionen, för nördar, med start 2012-09-01 och framåt.

Bakgrund
Det är i princip omöjligt att hitta ett prisvärt och trevligt boende i Stockholm på egen hand, bostadssituationen är helt enkelt absurd. Det går dock ganska lätt att hyra större boenden och detta är en bidragande orsak till detta initiativ. Vidare är jag också inspirerad av Epikuros: "Av alla medel som visdom anskaffar för att garantera lycka hela livet igenom, är den klart viktigaste vänskap". Det är ju faktiskt både trevligare och roligare att leva tillsammans med vänner och ha möjligheten till social samvaro och intressanta diskussioner på spontan basis.

Om mig
Jag heter Jonny och är 39 (snart 40 :/ ), pluggar på Socialhögskolan. Har en dotter på 15 som bor hos sin mamma. Hur ska jag sammanfatta mig själv på ett rättvist sätt? Eh, jag ser mig själv som en rätt hygglig prick. Är prestigelös och ganska enkel att ha att göra med. Försöker vara så rak och ärlig som möjligt. Vänstervriden nykterist med rätt sjuk humor. Lite egen i många avseenden. Försöker leva i nuet. Mina intressen: Rollspel (Har kört det mesta och är öppen för i princip allt så länge det roar). Mmorpg, som WoW. Det skulle vara kul om vi kunde bygga en egen fg och dominera i PvP :gremsmile: Övriga spel/bordsspel är också av intresse. Fantasy över lag, både inom litteratur och film roar mig. Vidare är jag även intresserad av poesi, att skriva, filosofi, moral & etik, politik och sociala frågor mdm. Dokumentärer är heller aldrig fel. Att diskutera/reflektera över det som sker i vår omvärld är av yttersta vikt för mig.

Min vision
Idén är att starta ett demokratiskt kollektiv för godhjärtade människor/nördar :gremsmile: som har samma fritidsintressen som mig. Ett kollektiv som till slut ska bestå av en samling riktiga vänner och som bygger på solidaritet och omtanke.

Intresserad?
Om du är intresserad och/eller har frågor, maila gärna!

PS: Det kan även vara värt att veta att jag är intresserad av vad människor tycker och tänker. Vad de har för planer, drömmar, visioner, livsmål osv. Det yttre, som utseende, kläder, socioekonomisk status med alla eventuella statussymboler intresserar mig inte.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,833
Location
Stockholm
Superskönt initiativ! Hoppas du hittar likasinnade.

Jag klistrar denna diskussion så den inte försvinner i bruset.
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,401
Location
Stockholm
Åh, jäklar vad sugen jag blir. Har det inte varit för att mitt bolån är bundet ett tag till så hade jag sålt lägenheten och flyttat in.

Vad jag undrar är om du har några prisexempel, och vilka områden du hade tänkt dig.
 

Yellow Fellow

Veteran
Joined
12 May 2012
Messages
26
Location
Sundbyberg/Stockholm
Tack för klister Dante! :gremsmile:

Till Magnus: Gärna innanför tullarna eller södra sidan, men det är inte så noga för min del. Jag är villig att anpassa mig! Min förhoppning är att varje enskild individ inte ska behöva betala mer än 3000-4000 kr i månaden och är vi, säg fyra pers kan vi alltså hyra något för runt 15, som detta radhus tex: http://www.blocket.se/stockholm/Trivsamt_radhus_i_Bandhagen_40140308.htm?ca=11&w=1
 

Mtb

Veteran
Joined
29 Jul 2012
Messages
87
Location
Stockholm
Hade det inte varit för att jag bor bra och hyfsat billigt (inte ens 6K för en 3:a på drygt 80 kvadrat) så hade jag hakat på.

Hoppas du hittar intresserade framöver.
 

Caligo

Swashbuckler
Joined
3 Aug 2010
Messages
1,960
Location
Göteborg
Hade jag bott i Stockholm eller inte haft jobb i Gbg så hade jag gärna hängt på. Du vill inte flytta till Gbg?
 

ÅkeZorkh

Problematisk fiskhandlare från Bretagne
Joined
16 Dec 2018
Messages
485
Trist. Men är det här första gången du loggar in sen 2014, då frågan ovan ställdes?
Välkommen tillbaka isf :cool:
 
Top