Nekromanti Nördigaste senaste inköpet

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,921
Location
Sandukar
Så - vad var det senaste inköpet du har gjort som var riktigt nördigt?

Själv var det en 35 cm lång docka av Frank Black ("Millennium").




(Beklagar suddigheten. Detaljrikedomen är dock slående - i mappen Frank bär med sig finns det foton från offer- och brottsplatser, och hans Colt M1911 (som sitter i ett bälteshölster under jackan) kan man ta ut magasinet på, samt göra mantelrörelse! Prylen är 2 cm lång!)
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
Bet-ze-kah!

Animeserien Berserk håller på att inköpas skiva för skiva. Jag har 4 och det finns 6 st, så så snart min plånbok har återhämtat mig så ska jag se på resten.


/Naug
 
G

Guest

Guest
Ett grafikkort till min sambo... Så nu kan vi spela CoH och WoW tillsammans.... Höjden av nördighet...
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Ohh, det var länge sedan som man var nördig & införskaffade sig nått sådant..
Vrart ruggit när ott köpa Carcassonne, the Citey bara för att det har en så snygg låda... :gremgrin:
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Jag räknar inte mina senaste rollspelsinköp eller ens den lilla MP3-spelaren som nu ligger i min ficka. Det är bara vardagsnördighet.

Däremot måste Ghost in the Shell Stand Alone Complex volym 3 Special Edition, med en skiva med Dolby 5.1 och en skiva med DTS, samt svart t-shirt med tryck av vår älsklings-cyberbabe Motoko Kusanagi i virtuell kroppsstrumpa, definitivt kvala in som nördigaste inköpet hittills.

Innan dess var det nog en stor låda med Copic-markers. Jag menar, hur nördigt är det inte att teckna manga och färglägga dem med markers?
 

The_Gorger

Hero
Joined
28 Aug 2002
Messages
920
Location
Strömstad, Västra götalands län
Geekman!

Från någon amerikansk hemsida köpte jag och några vänner en docka/actionfigur, vad de nu kallas, som föreställde en stereotyp nörd. Detta som som födelsedagspressent till en som är skrämmande lik dockan.
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Senaste införskaffade är en praktiskt liten handväska, åt min PSP, som rymmer allt man behöver ha med sig. Den är jag mycket nöjd med.

Senast beställda är dock en bock om speldesign som heter Rules of Play.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,465
Location
Helsingborg
Hade faktiskt inte tänkt att svara, för jag kom inte ihåg senast jag köpte något rejält nördigt (förutom rollspel, då).. Ok, jag gav ett lasersvärd till min 9 år äldre bror i julklapp men det var mer fånigt än nördigt.. (Två år innan gav jag honom en Spindelmannendräkt, gjord för barn, vilket han faktiskt hade på sig en gång)

Hade inte tänkt att svara, som skrivet.. Sedan kom jag faktiskt ihåg att jag köpte en pung på FriCon som jag kan ha mina tärningar i.. Den kostade 30 kronor.. Jag tyckte det var en bra investering, för jag har annars jämt tärningarna i fickan med nycklar, mobil, begagnade tuggummin, begagnade gummin och kvitton från året 2004.. Nu har jag dem tillgängliga i bältet istället.. Tärningarna, alltså..

<center>
</center>
/Han som nu har bilden bland sina avatarer
 
G

Guest

Guest
En skithäfitg plastmodell av Kanedas motorcykel från Akira. Den är röd och lång och man kan fälla framdelen fram och tillbaka. Min flickvän blev lite sur när jag kom hem med den och berättade att jag betalt över hundralappen för en leksak. Men det får den vara värd.



Jag har funderat på att komplettera den med Kaneda själv. Men han kan inte sitta på motorcykeln och det tar ju bort lite av lockelsen. Men som det ser ut nu så knallar jag nog ner till Galaxy och införskaffar honom i dagarna.

 

Sereg_UBBT

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,486
Location
Sektor 242, Norra hemisfären
det var länge sedan jag köpte något som var riktigt nördigt...
men för ett tag sedan så var jag hemma hos mina föräldrar och rotade på vinden. Så nu har jag en påse med Masters of the Universe-figurer liggandes här hemma.... nostalgi
 
G

Guest

Guest
Beror på hur man räknar, måste det komma från butik eller redan vara betalt så är det 512MiB Ram pc-3200 (ddr 400) minne från elixir annars är det ett mobo vid namn ABIT NF7 S2G.

Jag kanske också ska säga att mitt det var min dualscreendator som har 26Mbit åt båda hållen men för tillfället endast kan köra igång fläktar (jag tror att minneskontrollern i northbridge e död).
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,884
Location
Port Kad, The Rim
En Mars-glob, diameter 30,5 cm, baserad på foton från Viking 2, Viking 2 och Mars Sojourner, m fl.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,578
Hail to the King!

Ni är bara ynkliga amatörer. Kräla inför nördarnas mästares mäktiga nörd fu!







Och då har jag ändå inte de värsta nördprylarna på bild, tex:
Radiostyrt flygplan
Muskelbil
5st spelkonsoller
4 force feedback-rattar (2 till dator, 2 till konsoller)
En nästan komplett samling av Pox, Epix, Tungmetall och 2000+
En enorm samling film och TV-serier (antagligen en av landets största samlingar av SF producerad för TV)
En kopp med en bild av Spock

Jag vilar min låda.

 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Shit, som jag ligger i lä. Om rollspel inte räknas enligt Krille så kan man sortera bort Warcraft RPG-modulerna jag köpte på Gothcon och egentligen nyinköpen till min krysslåda (måste döda massor av tid i lumpen) också.

Det innebär att det närmsta jag kommer är en pilbåge. Som jag bara köpte för att öva mig med tills jag har råd att köpa en ordentlig långbåge (det kommer bli till sommaren).

Ah, just det, jag beställde en tröja också.

Som det står "Playing video games makes me sexy" på. DET är nördigt.
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,921
Location
Sandukar
Re: McFarlane Toys? [ot][nt]

Nope - den var från Sideshow. Nördig som jag är har jag nu beställt ca 30 dockor till. =)
 
Top