Nekromanti Nördiga valpnamn!

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
Imorron skall jag ner till Umeå och hälsa på valpkullen jag ska välja min lilla pojke ur och välja vilken av de söta små pojkarna som ska bli min pojke. Det blir andra gången jag ser dem första gången var de bara en vecka gamla pälskorvar och gnydde sött.

Men ack, valp inskaffandet kryper närmare och närmare och namnet är inte valt än!

Grundkravet på namnet är att det skall vara svenskt eller möjligtvist japanskt eller tyskt, gärna något med en mening på något sätt, och gärna nördigt. Det skall både gå och vråla och sött bäbisprata fram och inte vara alltför offigt på lajv.

Överväger blad annat Troll just nu, eller Sann.

Ps: Bifogar bilder bild på en pojkarna jag kan välja som dock är några veckor gammal. Men rasen är mittelspitz och den som söker på google ska finna.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,469
Location
Helsingborg
Jag skulle bara dra till med "Wulf" eller "Lycan" eller något.. Tänkte föreslå "Beowulf", men det är så himla omständigt att säga.. Äh, jag är kass på namn.. "Seppuko" kanske? Normalt brukar jag tycka valpar är jättetöööta, men den där såg bara... konstig ut.. Kan inte sätta fingret på det.. Som en liten bulle.. Jag gillade ögonen dock.. Fast de ser inte ut att passa in på resten av hunden.. "Pälskorv" var annars rätt fint.. :gremsmile: ...spitz..? Får mig att tänka på flygplanet Spitzfire.. "Feuer" kanske?

/Han som skulle döpa sin egen hund till Woven, så att han kan få förenkla det till Vovven
 

Grendel

Warrior
Joined
29 Mar 2003
Messages
379
Location
Göteborg.
Ulv, Varulv, Lucifer, Hades (kanske inte helt svenskt, japanskt eller tyskt...), Klo, Gadd, Tass, Käft, Vrok, Alv, Arvgrip, Bävsam, Ottevig, Hull, Huggvärn, Hugfull, Gäv. Alla dessa är lajvigt übernördiga. :gremgrin:

Eller varför inte Torsten Torskbitare?
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,902
Garm...

är nordiskt och ballt och bra. Och det låter inte så nördigt att vanliga människor bryr sig särskilt.

- Vulf
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Fenris...

...ligger kanske inte så lätt på tungan men det är ett coolt och nordiskt namn.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Om jag mot all förmodan skulle bli av med min pälsalergi & skaffade en hund, så skulle jag nog döpa den till Thor eller nått sådant.

/ Johan K, som funderar på att skaffa nån reptil som substitut för hundar...
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Jag döpte min vargvän i DnD till Hispo. Hispo for the win!
Ballast är ju om man har fyra: Glabro, Crinos, Hispo, Lupus. Eller... äh, jag kommer inte på några bra, bara lökiga. :gremsmile:
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Ur ren dressyrsunpunkt är det bra om det finns ett ljud i namnet som är lätt att urskilja och gärna distinkt. Karo och Fido är tydligen inte alls bra, medan namn med sche-ljud eller dubbla konsonanter är klart bättre.

Själv är jag förespråkare av att döpa allt som är sött och snällt till Killer eller möjligtvis DESTRUCTOR men det är inte så lajvenligt om du nu nödvändigtvis måste släpa med byrackan dit. :gremgrin:
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
Om det varit tre hamstar...

..hade jag nästan kört på din linje ocg kallat dem Homicide, Suicide och Xenocide.
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,107
Location
Tindalos
Helt klart svårt men ska det vara nördigt så...

Cujo. Varför inte? Och börjar han dregla för mycket så spring och sätt dig i bilen illa kvickt.

Bob är ju ett fint namn men kanske inte passa en hund.

Diesel tycker jag funkar jätteschysst! Kompisens hund är döpt så.

En annan polares hund var döpt till Napoleon men blev endast kallad för Nappe...
 

Phelan

Hero
Joined
21 May 2002
Messages
1,398
Location
Umeå
Niku! (ANT)

("Kött" på japanska, har jag för mig, tio år sen jag läste en termin.)

Mvh / Phelan
 
Top