Konvent Nördhelg Norrtälje 19-20 september

Jag skulle gärna leda EZD6, om det råkar finnas plats kvar för spelledare.

Ett äventyr fyllt av klassiskt och enkelt utforskande av en grupp äventyrare för att försöka överleva faror mot alla odds.

@Rangertheman finns det fortfarande möjlighet att anmäla sig till tidsblock?
Du har PM :)

Imorgon öppnar portarna kl 09:00. Det finns några platser kvar till de bokningsbara rollspelspassen plus mycket annat rollspelsrelaterat: @pellejones kör Drakborgen: Ath Ungols hemlighet-turnering (Astrolabs-Emil håller topplatsen sedan GothCon), @verlandes. har ett öppet spelbord med Shadowdark, det finns kortare prova-på-pass i flera barnvänliga rollspel, @P.eLL.e är tillgänglig under lördagen för rollspelssnack, @fjodorsenuba har ett Dekaeder-bord tillsammans med familjen.

Sedan säljs det riktigt god fika och lättare förtäring av Skärgårdsgymnasiets konditorselever, det finns ett brädspelscafé, pyssel, pussel, Magic the Gathering, Lorcana och du kan kolla på mäktiga figurslag när Warhammer 40K-spelarna gör upp.

Last edited:
Tack @verlandes. för en fantastisk stund nere i grottorna, min son var väldigt nöjd! Tack också till @pellejones (tror jag) för en dödlig men rolig stund i Drakborgen, och speciellt tack för kartan! Och tack @Rangertheman för arrangemanget!

Jag tyckte jag var duktig som höll mig och inte omedelbart köpte Drakborgen (appropå högen med oöppnade rollspelstillbehör hemma), men ångrade mig direkt när jag kom hem. Löser det nästa gång jag träffar på @pellejones :)

Tack @verlandes. för en fantastisk stund nere i grottorna, min son var väldigt nöjd! Tack också till @pellejones (tror jag) för en dödlig men rolig stund i Drakborgen, och speciellt tack för kartan! Och tack @Rangertheman för arrangemanget!

Jag tyckte jag var duktig som höll mig och inte omedelbart köpte Drakborgen (appropå högen med oöppnade rollspelstillbehör hemma), men ångrade mig direkt när jag kom hem. Löser det nästa gång jag träffar på @pellejones :)
Ni spelade utmärkt, jättekul att ni satte er vid mitt bord! Vi ses nästa år :D

View attachment 33067
Drakborgen fortsatte när vi kom hem. Jag dog i rum tre, som sig bör.

Tack för ett fint nördhäng!
Va härligt att se att ni fortsatte 😁 kul kul!

Tack själv för att ni kom förbi. Det är alltid roligt att se hur det går.

Höjdpunkten var Zanna (karaktären Leffe)
"Jag ska träffa en vän om 20 minuter" sa hon, orolig att inte hinna med en solo-vända. 5 minuter senare var Leffe död. Spetsad av ett svärd.

Last edited:
Jag är så ofantligt nöjd med årets Nördhelg! 🙂 Tack alla ni som kom och gjorde den helt fantastisk! Det blir definitivt en Nördhelg nästa år också!

Ca 90 besökare igår och 80 idag (med viss överlappning), ungdomarna som höll i caféet nådde break-even redan igår eftermiddag och fick ett fint tillskott till klasskassan, men framförallt var det så många skratt och glada miner att jag blir alldeles varm i själen ❤️ Jättemycket rollspel blev det! Igår spelade jag Shadowdark vid @verlandes. bord och spelledde halva "Det sjunkande tornet" (DoD). På kvällen spelledde jag Barkhäxan. Karaktärerna åkte i en polispiket som körde ner i älven. "Vi tjänar henne" 😃

Idag spelledde jag först "Krut i lasten" (DoD, Ereb Altor) för en grupp barn i åldrarna 7-12. Sedan blev det "The Dying Spire" (Daggerheart). Det var svinkul! Verkligen en kul grupp!

Jag är så ofantligt nöjd med årets Nördhelg! 🙂 Tack alla ni som kom och gjorde den helt fantastisk! Det blir definitivt en Nördhelg nästa år också!

Ca 90 besökare igår och 80 idag (med viss överlappning), ungdomarna som höll i caféet nådde break-even redan igår eftermiddag och fick ett fint tillskott till klasskassan, men framförallt var det så många skratt och glada miner att jag blir alldeles varm i själen ❤️ Jättemycket rollspel blev det! Igår spelade jag Shadowdark vid @verlandes. bord och spelledde halva "Det sjunkande tornet" (DoD). På kvällen spelledde jag Barkhäxan. Karaktärerna åkte i en polispiket som körde ner i älven. "Vi tjänar henne" 😃

Idag spelledde jag först "Krut i lasten" (DoD, Ereb Altor) för en grupp barn i åldrarna 7-12. Sedan blev det "The Dying Spire" (Daggerheart). Det var svinkul! Verkligen en kul grupp!
Det var kul! Önskar att fler stockholmare skulle inse hur nära det är till Norrtälje.

Back