Konvent Nördhelg Norrtälje 19-20 september

Nu ligger listan på passen som spelledarna kan boka ute i planeringskanalen på föreningens Discordserver 🙂 Hojta om ni saknar tillgång till den eller hellre vill ha länken i ett PM.

Rollspelsdelarna av Nördhelg börjar ta form. Så här ser utbudet ut just nu:
  • Barkhäxan
  • Bug Busters
  • Coriolis (2016)
  • Dekaeder
  • Drakar och Demoner
  • Drakar och Demoner: Drakborgen
  • Dungeons & Dragons
  • Kult (1991)
  • Pirate Borg
  • Shadowdark
  • Tails of Equestria
  • Tassar & Morrhår
  • Troubleshooters
  • Warhammer Age of Sigmar: Soulbound
Det finns fortfarande utrymme för fler spelpass lördag förmiddag, lördag kväll och hela söndagen. Mycket gärna sådant som fungerar för åldersgruppen 9-14 också.

Förutom rollspel blir det en Warhammer 40K-turnering på lördagen och en Magic the Gathering-turnering på söndagen, plus brädspel, pyssel och mycket annat.

Om någon Admin ser det här inlägget får de gärna ändra titeln till "Nördhelg Norrtälje 19-20 september" :)

Barkhäxan är också fullbokad, men till övriga rollspel finns det platser kvar 🙂

(På grund av ett återbud finns det även en plats kvar till Warhammer 40K-turneringen)

Drakar och Demoner blev fullbokat så snabbt att vi bestämde oss för att köra två parallella bord, både till "Tornet i dimman" och "Krut i lasten" :)

Efter att programmet skrevs har även Daggerheart ("The Dying Spire") och Call of Cthulhu by Gaslight ("En penna av Bly") tillkommit.

Som delansvarig för rollspelen känner jag mig lite stressad över att inte rollspelspassen fylls på fortare. Det är ju fortfarande två veckor kvar, så det kan rassla till. Men känslan är att många nuförtiden inte vill boka upp sig på något i förväg, utan vill kunna bestämma sig samma dag. Gäller även för vanliga rollspelsgrupper. Men det är rätt svårt att planera då...

Last edited:
Hej, hur "hängbart" är Nördhäng Norrtälje för en åttaåring? Min son är superintresserad av rollspel och brädspel och jag funderade på om jag och han skulle komma förbi och titta lite.

Hej, hur "hängbart" är Nördhäng Norrtälje för en åttaåring? Min son är superintresserad av rollspel och brädspel och jag funderade på om jag och han skulle komma förbi och titta lite.
Mycket hängbart, skulle jag säga 🙂 Det finns några stycken i åldrarna 7-9 som brukar spela rollspel eller brädspel. På Nördhelg har vi en del prova-på-pass för rollspel som passar bra även för yngre barn. Varmt välkomna!

Jag skulle gärna leda EZD6, om det råkar finnas plats kvar för spelledare.

Ett äventyr fyllt av klassiskt och enkelt utforskande av en grupp äventyrare för att försöka överleva faror mot alla odds.

@Rangertheman finns det fortfarande möjlighet att anmäla sig till tidsblock?

Back