NYHET Nördarnas revanch i SR

"Nördar är sexiga" aaaahahahaha njae det vetta fan om vi är så jäkla sexiga? Eller hur känner ni det? Känner ni er sexiga? Jag gör det inte.
Hur som haver, kul att de "alternativa" vuxenleksakerna får mer mediatid. Heja heja!

Självklart känner jag mig sexig, fattas bara annat! I övrigt, självklart alltid kul när nördiga grejer tas upp i media, men är inte det där med ”nördarnas revansch” lite gjort? Tycker mig ha tagit del av ett oräkneligt antal artiklar som handlar om hur nördgrejer tidigare varit en subkultur i skymundan som på senare tid är i framkant vad gäller kultur. Då är ju den där sexighetsaspekten mer ny och intressant! På vilket sätt är nördar sexiga och vad säger det om oss som individer?

Jag vet inte om jag ser mig som sexig eller andra nördar som sexiga (möjligen vissa kvinnliga nördar).

Jag ser mig nog snarare som ganska osexig men men it's all in the eye of the beholder i guess

Jag har trott att det är det de menar sen jag hörde det första gången, fram till igår när jag fattade att de verkligen bara menar prylar till din hobby.

Jag tror det egentligen betyder det förra, men används om det senare som ett litet skämt/ordvits

Jag tror det egentligen betyder det förra, men används om det senare som ett litet skämt/ordvits
Ja, alltså att vuxenleksaker är sexleksaker är väl grunden i förvirringen. Men jag trodde alltså att de legit utsett sexleksaker till årets julklapp.

Självklart känner jag mig sexig, fattas bara annat! I övrigt, självklart alltid kul när nördiga grejer tas upp i media, men är inte det där med ”nördarnas revansch” lite gjort? Tycker mig ha tagit del av ett oräkneligt antal artiklar som handlar om hur nördgrejer tidigare varit en subkultur i skymundan som på senare tid är i framkant vad gäller kultur. Då är ju den där sexighetsaspekten mer ny och intressant! På vilket sätt är nördar sexiga och vad säger det om oss som individer?
Jag är inne på samma tanke. Asså, det är inte längre något sensationellt att nördkulturen är så frodig och stark.

Ja, alltså att vuxenleksaker är sexleksaker är väl grunden i förvirringen. Men jag trodde alltså att de legit utsett sexleksaker till årets julklapp.
Du är verkligen inte ensam. Många många som trodde exakt samma, jag inkluderad. Sen just ordet vuxenleksak, det blir knäppt när ordet redan har fått sin betydelse i...folkmun (pun intended?). Dessa "leksaker" som de nu vill kalla "vuxenleksaker" (inte sexleksakerna) riktar ju sig till personer med intresset, inte direkt till just vuxna eller barn. Nä, låt ordet ha den mening och betydelse den har fått. I min bok innebär vuxenleksaker just sexleksaker, punkt.

Back