Nekromanti Nörd = Rolig &Glad?

DODswe4

Hero
Joined
3 Mar 2004
Messages
1,283
Location
Stockholm
jag kom och tänka på det nu, all nördar jag känner är konstiga och roliga, dessutom verkar dom gladare och midre stressade än andra personer, håller ni med?
 

Ceram

Hero
Joined
2 Aug 2003
Messages
883
Location
Göteborg
jag kom och tänka på det nu, all nördar jag känner är konstiga och roliga, dessutom verkar dom gladare och midre stressade än andra personer, håller ni med?
Nej. Ingen av dom där faktorerna är beroende av nördighet. Möjligt undantag är konstighet men de konstigaste människor jag känner är esteter.

/Ceram, modern rasbiologi.
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
walium 90 % skånsk, 5 % tysk, 5 % slaktavfall

"hmm men Esteter är ofta nördar på sitt område vet du, jag vet för jag är halv estet"

Din morsa är en amatörskådespelare och bildlärare på en folkhögskola och din far är en asfaltsläggare som hejar på Hammarby? :gremlaugh:
 

DODswe4

Hero
Joined
3 Mar 2004
Messages
1,283
Location
Stockholm
Re: walium 90 % skånsk, 5 % tysk, 5 % slaktavfall

inte riktigt hehe, jag går på ett Natur Natur program med Estetiskt profil (spelar ap mycket Musik och det äger), Höglands skolan I sthlm btw för dom som vryr sig alls
 

DODswe4

Hero
Joined
3 Mar 2004
Messages
1,283
Location
Stockholm
föresten så sa jag inte att alla som var glada och roliga var nördar utan att nördar brukar vara glada och roliga, ta Feuflax eller Feliath som exempel dom är sköna bägge två och glada (tror ajg ^^)
 

DODswe4

Hero
Joined
3 Mar 2004
Messages
1,283
Location
Stockholm
grundar du detta bara på din erfarenhet eller finns det några argument varför de är stressade? ilr varför det inte är ledsna (fast det är ju för att Nörda sig är så kul)
 

Ceram

Hero
Joined
2 Aug 2003
Messages
883
Location
Göteborg
du har fel, jag har statestik

Jag känner fem klassiska nördar. Sätt in dessa i kategorierna nedan.

Nördar
Konstig: I
Rolig: II
Glad: I
Mindre stressad: II
Ingen av dessa kategorie fick ens tre pinnar som behövdes för att ge majoritetet. Alltså mindre än 50% av nördarna innehar varje egenskap!

Jämför nu med fem vänner som verkligen inte är nördar i klassisk bemärkelse (om nörd går ut på att gilla något mycket hamnar alla där och begreppet blir meningslöst).

Ickenördar
Konstig: I
Rolig: II
Glad: I
Mindre stressad: III

Likheten i statestiken är slående. Dessutom får ickenördarna fler träffar på två av de områden du ställt upp.

Slutsatts: Ingen av de egenskaper du tagit upp är beroende av nördighetsgraden.

/Ceram, don't mess with statistics
 

DODswe4

Hero
Joined
3 Mar 2004
Messages
1,283
Location
Stockholm
Re: du har fel, jag har statestik

men jag har inte sagt att dom är roligare eller gladare än andra bara att dom ofta är Roliga och glada, och att det är vanligt bland dom, dessutom kan jag mot bevisa din statestik med mina nörd vänner och mina icke nörd vänner så...
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,469
Location
Helsingborg
"jag kom och tänka på det nu, all nördar jag känner är konstiga och roliga, dessutom verkar dom gladare och midre stressade än andra personer, håller ni med?"
Kan det inte var så att du umgås med folk som är ungefär som dig själv och att du själv är just konstig, glad och allmänt mindre stressad? Annars kommer jag dra till med en teori att alla nördar har en extrem sexhumor, för så var de i gamla spelgruppen.. :gremsmile:

/Han som mest träffat andra nördar än de i spelgruppen ytligt
 

Ceram

Hero
Joined
2 Aug 2003
Messages
883
Location
Göteborg
Re: du har fel, jag har statestik

men jag har inte sagt att dom är roligare eller gladare än andra bara att dom ofta är Roliga och glada, och att det är vanligt bland dom, dessutom kan jag mot bevisa din statestik med mina nörd vänner och mina icke nörd vänner så...
Jasså ligger det på den nivån. Varför skrev du inte direkt vad du menade?
Människor är ofta glada, roliga och mindre stressade
Blir lite menlöst inlägg kanske :gremsmirk:

/Ceram, rätt ska vara lasange
 

DODswe4

Hero
Joined
3 Mar 2004
Messages
1,283
Location
Stockholm
jag tänkte mest på det när jag tänkte tillbacka till Lincon faktiskt, jag menar mina vänner är jag ju faktiskt vän med klart jag tycker dom är kul, sen spelar jag mest rollspel med mina nörd vänner och då är dom glada så visst är det sant gentemot dom. Men om man tittar på dom jag inte känner så bra (typ alla?) så verkade dom gladare sen kanske tiden under Lincon är speciel
 

DODswe4

Hero
Joined
3 Mar 2004
Messages
1,283
Location
Stockholm
Re: du har fel, jag har statestik

Det var inte det jag menade heller, om jag sätter up min statestik

10Nördar
Av dessa är 7ofasts glada (vad ajg märkt)
Av dessa är 8 oftast roliga
Av dessa är 6ganska o stresiga

10andra vänner
Av dessa är 5oftast glada
Av dessa är 6oftast roliga
Av dessa är 1o stressad

Slutsats
Nördar är Gladare Roligare och midre stressiga, enligt mig, enligt dig så stämmer det inte. Med andra ord så kanske det spelar roll på vilka man mör :gremsmirk:
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Själv är jag avlägget till en städerska och en sjöman. Jag har tagit en karaktärsklass man inte FICK ta i Papers and Paychecks 2nd (de enda Akademikerna bland rasen Kepsmupp var SLP, och de fick bara bli level 6). Fast Caligula är min spelares SL, så han var tvungen att övertala honom att pappa EGENTLIGEN var en Öfverklassnobb som rymt hemifrån för att bli proletär vid späd vuxen ålder* för att jag skulle få spelas över huvud taget.

Erik

*I stort sett sant. I love my dad.
 

Ceram

Hero
Joined
2 Aug 2003
Messages
883
Location
Göteborg
Så du accepterar min slutsats ändå, va bra. [NT]

Slutsats
Nördar är Gladare Roligare och midre stressiga, enligt mig, enligt dig så stämmer det inte. Med andra ord så kanske det spelar roll på vilka man mör
/Ceram, ingen sweet smell of victory för det är snor ivägen.
 

Gastono

Hero
Joined
14 Oct 2003
Messages
1,532
Location
Göteborg
grundar du detta bara på din erfarenhet eller finns det några argument varför de är stressade?
Nördar har lika mycket att göra som många andra, sedan tycker inte jag att de hanterar det så grymt annorlunda än andra.

Dock är de oftast roliga :gremlaugh:
 

DODswe4

Hero
Joined
3 Mar 2004
Messages
1,283
Location
Stockholm
Det kan iof vara olika hur man hanterar det, jag hanterar stress lite anorlunda jag blir inte stressad, med anrda ord är jag skit jobbig om man är stressad för jag vill ta det lugnt ^^
 

DODswe4

Hero
Joined
3 Mar 2004
Messages
1,283
Location
Stockholm
måste jag inte det om jag ställer en fråga?

jag frågade och du svarade enligt din syn på saken, jag håller inte med fast jag kan förstå var det brister, egentligen borde man ta slumpvis 100människor och fråga dom är nördar roliga?
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Well, kan nog inte annat än att hålla med dig, iaf på punkten glad... Sedan om man är rolig, det är nog upp till er andra att bedömma tror jag.

& visst, jag stressar nog inte allt för mycket ähär i världen. Snarare tvärtom, tar det gasnak lung. Finns ju ingen anledning att stressa FÖR mycket.

/ Johan K, glad nörd i största allmänhet
 
Top