Nekromanti Nån som har NAS?

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,607
Location
Rissne
Troberg said:
Jag bryr mig inte om tyst och strömsnål, så för mig är det en ickefråga. Ljudet stör bara i serverrummet, och strömförbrukningen ger värme som jag annars hade fått värma ändå.
Vilken tur att alla, och säkert trådstartaren också, har ett serverrum att ställa saker i.

Allvarligt talat, jag har inte sagt ett ord om dina behov eller din setup. Jag förklarade de nackdelar andra bör vara medvetna om vad gäller din setup. Hur du gör själv skiter jag ju i.

Alltså; du har stor kompetens men jag tycker att det skulle vara trevligare om du valde att inte bara utgå från att alla sitter på sina resurser, med dina behov, i din situation.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,588
krank said:
Troberg said:
Jag bryr mig inte om tyst och strömsnål, så för mig är det en ickefråga. Ljudet stör bara i serverrummet, och strömförbrukningen ger värme som jag annars hade fått värma ändå.
Vilken tur att alla, och säkert trådstartaren också, har ett serverrum att ställa saker i.

Allvarligt talat, jag har inte sagt ett ord om dina behov eller din setup. Jag förklarade de nackdelar andra bör vara medvetna om vad gäller din setup. Hur du gör själv skiter jag ju i.

Alltså; du har stor kompetens men jag tycker att det skulle vara trevligare om du valde att inte bara utgå från att alla sitter på sina resurser, med dina behov, i din situation.
Och, om trådskaparen inte har nämnt något om sina förutsättningar, varför ska jag anta att han har Albanien-nivå på sin setup? De flesta har en vettig nivå på sin datormiljö.

Du kom med invändningar som iofs är relevanta för en del, men som är totalt ointressanta för de många. Det är väl inte konstigt att jag bemöter dem?

Dessutom, om han inte är på min nivå, varför inte inspirera så att han har en vettig nivå att bygga mot?

Hjälp kommer i många former. Just nu är du inte speciellt hjälpsam.
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
Låter som en bra lösning. Se också till att om möjligt köra ditt mediacenter via trådad anslutning, det gör inte jag för närvarande och det kan ibland orsaka buffringstid när man ska streama full HD kvalité. Vet inte säkert om det är på grund av Wifi eller ifall min bara är lite för klen för att rendera sådant. Oavsett, försök om möjligt att inte hamna i samma situation. Förutsatt att du vill kolla på filmer i 1080p+ från din NAS dvs.

En annan sak som kan vara värd att nämna. Jag har hemma både Windows, linux och OSX. Och har problem med att använda min NAS från OSX (går bra att ansluta och så men överföringshastigheterna är väldigt väldigt låga). Inte orkar mecka med det men om du sitter på mac ändast så vill du kanske kolla upp det innan du köper.
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
krank said:
Troberg said:
Jag bryr mig inte om tyst och strömsnål, så för mig är det en ickefråga. Ljudet stör bara i serverrummet, och strömförbrukningen ger värme som jag annars hade fått värma ändå.
Vilken tur att alla, och säkert trådstartaren också, har ett serverrum att ställa saker i.

Allvarligt talat, jag har inte sagt ett ord om dina behov eller din setup. Jag förklarade de nackdelar andra bör vara medvetna om vad gäller din setup. Hur du gör själv skiter jag ju i.

Alltså; du har stor kompetens men jag tycker att det skulle vara trevligare om du valde att inte bara utgå från att alla sitter på sina resurser, med dina behov, i din situation.
Vet du vad jag tycker?

Det gör mig absolut ingenting att Troberg berättar om lösningar som inte passar mig. Andra kanske har tiden, pengarna, intresset och utrymmet. Jag kan skumma och scrolla, andra får gärna stanna, fördjupa sig och diskutera hans lösningar. Jag känner verkligen att jag får den hjälp jag behöver av er andra som är delaktiga i tråden, så mig behöver du inte oroa dig för. :gremsmile:

De som är intresserad av att mer allmänt diskutera NAS och andra nätverkslösningar behöver alltså inte känna att jag håller dem tillbaka. Det huvudbry som fick mig att starta tråden är i stort sett löst ändå.
 
Top