Nekromanti Nån som har nått bra tips?

G

Guest

Guest
Mot jobbiga rollpersoner som har heder 14 men ändå envisas med att våldta oskyldiga kvinnor eller gå loss på inredningen i stans finaste värdshus?

Jag brukar låta spelarna slå ett slag mot sin heder i sådana fall. Får spelarna under eller = sin heder är de hedersamma och får inte göra handlingen medan de får det om de får över sin heder. När det gäller våldtäckt så skulle jag låta de få slå 1 eller 2 Ob-tärningar mot sin heder och hur lätt är det att få över 14 på Ob1T6. Om de sedan gör handlingen så får de x antal minuspoäng i heder. I detta fall skulle jag ge minus 5 poäng, rakt av. Annars brukar jag nöja mig med minus 1-2.


DEMON!
 

Jonas...

Warrior
Joined
4 Jul 2000
Messages
241
Location
Olofström (i Blekinge...)
"...och hur lätt är det att få över 14 på Ob1T6."

Finns en tråd med lite sånna 'missöden' längre ner... /images/icons/wink.gif

Jonas...
Har (tydligen) slutat med grisar nu...
Synd... började gilla de små liven...
 

Tiraken_UBBT

Veteran
Joined
18 Aug 2000
Messages
36
Location
Tidaholm
Re:instämmer

hmm hur kan man envisas om att vilja göra våldtäkt men.
Om de nu skulle "våldta" en kvinna/kille så kan du ju alltid hitta på att hennes pojkvän är något större och vill hämnas på kräken som våldtog han flickvän.
 

Karlsson

Veteran
Joined
24 May 2000
Messages
56
Location
Mariestad, gissa
tipset

Jag hade en sådan RP, han brukade dessutom ge sig på barn. Jag använde ett grymt bra sätt att ta hand om honom. Jag lät honom bli våldtagen av 8 stora biffar i ett fängelse. Han har inte våldtagit sedan dess, och det var över ett år sedan. Och ja, han spelade en manlig RP.

"When God created light,
the first shadow was born"
 
G

Guest

Guest
Jag gör så att jag efter varje äventyr låter spelarna slå ett slag med Ob3T6(kan ändras om de gått mer eller mindre emot) mot det karaktärs drag de gått emot. Om de kommer under så sänks karaktärsdraget. Annars så skulle ju alla bli väldigt extrema, det är bättre att alla går omkring med 10 i alla karaktärs drag.

Mvh Ezzy
 
G

Guest

Guest
Hmm, var sträng påpeka att det inte ligger i den karaktär som han spelar natur att våldta kvinnor. Om det inte funkar så säg att han då måste slå ett slag mot heder med Ob2t6. Ge han inga extra förbättrings slag, och låt det få konsekvenser, som några förslag lyder i de andra inläggen kan du låta henne ha mäktiga kontakter som vill hämnas eller så kanske hon har någon könssjukdom?(om du vill vara elak så ger du henne bara böldpest så har du löst problemet med den karaktären). Om du orkar så kan du oxå rita till några nya kolumner och rader på pappret där du antecknar psykoskryss(har du spelat n2?). Om han ändå inte förstår poängen så får du förklara för han att han inte spelar bra.
Hoppas jag gav dig några nya tips.

Mvh Ezzy
 

cernael

Warrior
Joined
18 May 2000
Messages
250
Location
Ystad, Sverige
Sänks det om de har Generositet 5 och ge bort en av kejsar Jargus ybervärdefulla penningväxlar?

/Cernael - hade skrivbegär
 

Oceanliner

Warrior
Joined
18 May 2000
Messages
273
Location
Jönköping
Varför ger sig alla på rollpersonen...

<I>"Nån som har nått bra tips?
Mot jobbiga rollpersoner som har heder 14 men ändå envisas med att våldta oskyldiga kvinnor eller gå loss på inredningen i stans finaste värdshus?"</I>

Jobbiga rollpersoner är det inga problem med, alla har ju en papperskorg? Det är värre med jobbiga spelare (container?). Men faktum är att håller man sina spelare sysselsatta med roliga uppdrag så slutar det sällan med våldtäkt eller sönderslagna världshus. Spelare är i detta avseende likadana som SL, en utråkad spelare är ingen bra spelare. Därför borde man vara mycket oppservant på tecken till att spelarna börjar ha tråkigt. Om man då känner dem lite så vet man vad som krävs för att liva upp stämmningen. Vad jag menar är inte att man är dålig Sl bara för att spelarna har tråkigt utan det är sällan lätt att få alla spelare att ha kul samtidigt som man försöker föra intrigen framåt. Själv har jag alltid haft stora problem med att själv ha kul när jag spelleder och då har ju knappast spelarna kul. Men på senaste tiden har alla faktist haft väldigt skoj under spelmöterna. Enda lösningen som jag ser det är att <B>ROLL</B>-spela

Sedan kan det ju finnas spelare som löper amok endå, men då hjälper det inte långt att slafsa hans rp. Då gör han en ny...
Vad jag skulle rekomendera är till en början den enkla frasen: Lägg av!
Funkar inde det utan spelaren fortfarande envisas med att våldta och slå sönder så tycker jag att man ska tala allvar med spelaren i fråga. Visst så förekom våldtäckter under medeltiden och tyvärr än idag. Men det finns ingen anledning att ha med dom som ett vanligt inslag i ett rollspel. Om nu spelaren vill spela en ohederlig rollperson rekomenderar jag att man gör sådana i fortsättningen för som någon skrev nedanför, har man heder 14 så gör man bara inte vissa saker.

//Jonas
<A href="http://home.swipnet.se/circle "TITLE="Min hemsida"> http://home.swipnet.se/circle</A>
 

Mr.Chrenshaw

Veteran
Joined
22 Aug 2000
Messages
18
Location
Himmelen
Ytterligare ett tips...

Jag säjer bara Drakar. /images/icons/wink.gif
Sådana rollpersoner skall straffas. Säj att det kommer en plundrande tirakstam, några rovriddare, ett par aliens. Använd din fantasi och straffa dem! Det är du som är gud, inte de!

"...och jag lovar, jag har ingen illegal ShadowDoc-klinik i källaren, ärligt!"
 

Mr.Chrenshaw

Veteran
Joined
22 Aug 2000
Messages
18
Location
Himmelen
...alternativt att man spelar ett par uppdrag med en nyskapad rollperson, och ser vad den har för olika karaktärsdrag. Spelarna ifråga kanske skulle visat de på de uppdragen och så sätter de direkt deras heder på 5.
...eller jag vet inte.

"...och jag lovar, jag har ingen illegal ShadowDoc-klinik i källaren, ärligt!"
 
G

Guest

Guest
Ja det här är lite grymt men det borde ge honom en tanke ställare åtminstone. Nästa gång han våldtar en kvinna låt stadsvakten/länsherrens riddare få tag i honom. Dom tycker inte om våldtäkter särskilt mycket och ger honom ett lagomt kok stryk. Sedan drar de med honom till domaren. Domaren dömer honom sedan för våldtäkt och låter straffet bli könsstympning... Grymt men nödvändigt.

Detta borde ge honom en rejäl tankeställare nästa gång han försöker ge sig på en kvinna i något rollspel...

/Tiamel - grym idag....
 
G

Guest

Guest
Ja, men vad gör man inte för att hålla jobbiga spelare i schack?

Mvh Ezzy
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Kan man inte göra på ett ungefär som i N2. ge dem psykospoäng efter vilka vidrigheter de gör.

[color:purple]Jag kom !
Jag såg !
Jag spelar som F** !</font color=purple>
[color:white]// Johan K</font color=white>
 
G

Guest

Guest
En RP med generositet fem, GER inte bort en av Kejsar Jargus Sedlar (Som är värda rätt många miljoner) denarer. Visst, har han 20 st, vilket jag inte tror någon har, förutom Jargius själv. För det första, slå ett Extremt svårt slag mot personens Generositet (Ob6T6), får han under fem (vilket inte går, om man inte räknar med att han mot all förmodan kan få 5-6 ettor och lyckas endå), så får han ett tokspel och sprider dom några rundor tills han inser vad han gör. Sedan lär hans Generositet höjas lite.

DEMON!
 
Top