Nekromanti nån som är bra på att rita??

han göte

Warrior
Joined
28 Oct 2004
Messages
214
Location
Falun
tjena alla glada..behöver bilder till rollspelet på vapen o lite annat..någon som har några på lager?
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,945
Jag är rätt ok

Men varför skulle jag hjälpa dig? Vad får jag för det? Kom inte dragandes med "äran" för i sanningens namn vet jag inte om det ens är en ära att få illustrera ditt rollspel. Jag vet inte ett skit om det. Det enda jag vet är att du inte ens kan komma på namn till det.

Så förklara för mig varför jag skulle rita åt dig.

- Vulf
 

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
Vitulvs lilla svar...

Ta inte för illa upp av det - det är hans grej här på forumet att vara gnällig och ond... :gremtongue: Ta det inte personligt, han skriver sånt till alla. :gremsmile:

Ta det bara kallt och se det med ett :gremwink: efter varje mening han skriver. Ungefär. Bara så att du vet. :gremsmirk:

-Hjalle, kan rita men... inte vapen. Bara karga profiler. :gremcool:
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,599
Location
Helsingborg
Tja, jag antar att det är fantasyvapen du vill ha så några kan jag väl rita åt dig.. Om du har bilder på riktiga vapen så är det ännu lättare för mig.. Jag vet dock inte hur skanningen blir utav bilderna.. Vad gäller övriga bilder så är jag ingen höjdare.. Jag kunde rita ansikten, men nu har jag inte ritat på ett tag så jag får lära om allting från början.. Fast jag har velat ta upp mitt ritande så det här kanske kan vara en bra start?

Jag har ritat bilder till 3 andra på forumet och bara sett resultatet från en person.. Inte för att det gjort något men det vore roligt att få veta i vilka sammanhang mina bilder sedan kommer..

Sedan till Vitulv.. Killen började med "tjena alla glada.." så du borde väl knappast komma in här och gläfsa i så fall? Han är både ny och ung så ta det lite lugnt.. Fy! Bad doggie. ( :gremwink: )

/Han (och andra hobbytecknare på forumet) listade sina talanger i sina inlägg i en samlingstråd
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,608
Förtydligande

Eftersom alla verkar nafsa efter Vitulv för hans inlägg så förtydligar jag:

Folk klättrar inte direkt över varandra för att få hjälpa till i de olika projekt som kastas fram. De har egna projekt som tar upp deras tid, de vet inte hur seriöst projektet är och de vet för lite om projektet.

Vill man locka folk så måste man inspirera. Man måste beskriva sitt projekt så att folk känner "Wow! Det där vill jag vara med på!", man måste visa att man brinner för det så att de förstår att deras arbete inte är i onödan, man måste visa konceptet på ett säljande sätt.

Så till ursprungspostaren till tråden:

Ta dig tid, sätt dig ner och skriv ihop något som visar vad du vill åstadkomma och som inspirerar alla de kreativa personer som finns här. Då kommer det att fixa sig.
 

Erkegris

Veteran
Joined
17 Sep 2004
Messages
8
Location
Brodalen
hejs, Om du inte har fått några bilder till ditt rollspel än, kan jag eventuellt ställa upp med några. Vad är det för bilder exakt du vill ha?
/alexandra
 
Top