Nekromanti några tabbar som hänt...

Zemoch

Veteran
Joined
28 Oct 2000
Messages
45
Location
Sweden
Jag och gänget som jag spelade med hade en detektivbyrå och höll på att lösa en konststöld på ett slott i Skottland. På slottet var det en katt som sprang omkring och alla var störd på. En natt vaknade vi av ett skrik som kom ifrån en kompis rum. Jag rusade in med min Glock 50 och såg något vitt som for förbi mig i rummet. både jag och kompisen tömde våra magasin mot det vita (sammanlagt 42 skott)och när vi slutade skjuta så kunde vi tack vare svansen se att det var katten som vi skjutit. När slottsägaren såg detta så fick vi veta att det var en prisbelönt utställningskatt som var värd mycket, mycket pengar...Oops he he.
 

Zemoch

Veteran
Joined
28 Oct 2000
Messages
45
Location
Sweden
Vi var i slutet av ett äventyr i Neotech 2 och hade fårr hjälp av en gubbe med att få tag på information som skulle förstöras. När informationen var förstörd så ville gubben att vi skulle slå han lite så det såg ut som han hade gjort motstånd. Självklart ville jag slå men jag valde att sparka i kulorna iställer eftersom jag brukar slå kass skada så tänkte jag att det inte skulle göra så mycket och att man kunde göra en eller två blåtiror i ansiktet sen. Jag slog färdighetsslaget som lyckades men när jag skulle slå skadan hände det som jag inte trodde skulle hända...Jag slog sexor!!! Den slutgiltiga skadan minns jag inte riktigt men jag tror att den tog så bra att gubben förmodligen skulle då av inre blödningar och organskada. Det var ett skadeslag som kom när man verkligen inte behövde det.
 

krazhnaya

Veteran
Joined
7 Feb 2001
Messages
76
Location
sthlm, swe
jag gjorde en liknande sak i eon, vapenmästaren Similion var förbannad på en elak köpman och skulle slå honom, lite förolämpande, i ansiktet... slår perfekt och gör extraskada hjärna... shit happends /images/icons/wink.gif
 

Kameli

Warrior
Joined
19 Oct 2000
Messages
201
Location
Kiruna
med risk för att låta tråkig så säger jag ändå såhär; Borde man inte (m.a.o. SL) göra skillnad på folk som försöker ge varandra stryk och folk som försöker ha ihjäl varandra?
Med OB systemet så måste ju både boxning o innebandy vara de sporter där majoriteten av spelarna bärs ut efteråt i annat fall. för att inte tala om debatterna i Tiban (takkalors huvudstad, om den heter nåt annat så skicka denna upplysning till mig på baksidan av en hundralapp) som måste vara rena slaktplattserna!

Fortfarande så är det nog dock inte lika illa som i wasteland..

MVH David Kamali
 

Nalle med AK4

Swordsman
Joined
20 Jan 2001
Messages
421
Location
Hemma
You killed the poor schmuck!

Aah, forumet..här har man inte varit på ett tag!
Jo iaf, jag håller med, ifall man vill mörda någon eller åtminstone skada dom rejält, då slår man "riktigt" skadeslag för att skada el. döda. Om man däremot ska t.ex. bitch slap-a någon så torde man inte slå för skada, utan snarare som sl säga:"Ok, han får ont och säger: Aje din hundschwott!" Eller nåt sånt. Annars kan det lätt hända såna saker, och imho blir rollspelen orealistiska om man bara rycker på axlarna och säger "hoppsan, så kan det gå" eller "haha, vilken vekling!" eller "oj förlåt, jag förväxlade dig med nån annan"..ja ni fattar. Så, Aja baja!/images/icons/wink.gif
 
Joined
29 Jul 2001
Messages
814
Location
Stockholm.
Vi brukar låta örfilar få passera lite hursomhelst, men ibland vill rp slå folk hårt, fast de inte vill döda, så ibland går det helt fel...
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,931
Location
Sandukar
Re: Örfilar

Själv brukar jag köra med att örfilar inte har någonskadeverkan, utan att de snarare tillfogar målet Ob1T6-4 kryss Smärta direkt. Ingen Trauma.
 

MovinGalt

Warrior
Joined
21 Oct 2002
Messages
372
Location
Stockholm
Re: Örfilar

Vi brukar köra så att man kan "hålla tillbaka slagen" (vet faktiskt inte om det finns en sådan regel i Viking /images/icons/smile.gif)
Om man egentligen gör Ob2T6 i grundskada så kan man välja att ta bort typ 1T6 eller lägga på lite minus för att inte göra så stor skada. Alltså behöver biffen inte safta i så han kräks om han tillexempel bara ska "förhöra" offret lite.
 
Top