Nekromanti Några frågor

Marcus_UBBT

Warrior
1) Nån som orkar förklara exakt hur ett handelshus fungerar?
2) Jag har inte modulen Asharien & Soldarn (ska köpa som det brukar heta) men skulle gärna vilja veta vad det är för intriger som rör sig i Tuzan Rim (då jag ska spela ett kortare äventyr där (förutom "De e inget under" som jag håller på med). Hur är deras frijarl, hur fattigt är det osv?
3) Står det nånting om tauper i Spelarnas handbok (eller nån annan stans), typ typiska namn eller nåt sånt eller är det upp till mig å leka lite med det?

mmm, det var väl typ allt.

äventyrsbanken - länkar till 42 1/2 eon-äventyr!
<A HREF="http://hem.passagen.se/pratchet/eon/" target="_new">http://hem.passagen.se/pratchet/eon/</A>

"3) Står det nånting om tauper i Spelarnas handbok (eller nån annan stans), typ typiska namn eller nåt sånt eller är det upp till mig å leka lite med det?"

I Spelarens handbok så står det vanliga namn på tauper.

Bela

instämmer kolla under kapitlet rollpersonen i spelarens handbok [coll]

föddes med ett rollspel kommer antagligen dö med ett rollspel

Det står inte särskilt mycket om taupernas kultur eller samhälle. De flesta tauper bor i Ebhron, och det står inte särskilt mycket om Ebhron någonstans. SUCK.

"I begynnelsen skapade människan Gud"

Det står vad Tauper brukar heta, men inte så mycket mer. <font face ="courier">Jag vill ha en modul om Tauper!</font><font face="amaze"

How many roads shall a woman walk on, before you can call her a woman?

Re: what good is it gonna do?

Jag är så vansinnigt snäll. Allt är copyrightat, jag drar ingen som helst ekonomisk vinst på detta inlägg.

Jaja, nu kommer det:
Männen heter:
Antonius, Apostus, Aram, Aumotav, Edurav, Eirov, Eqov, Esionus, Iegenos, Ijalav, Ininov, Italos, Oados, Ositav, Ousitus, Uacas, Udenov, Ugisov, Uranov, Yedenas, Yicov, Ymar, Yrak och Ytemus.

ÅÅ kvinnorna heter:
Afrodit, Aodev, Asis, Atolkes, Averkes, Eibes, Emelis, Eraniv, Eyashares, Idas, Iedyv, Ivenys, Iybis, Oadinges, Odarys, Opev, Orhanis, Ousis, Uadaris, Udenys, Uofamys, Yfames, Yidaniv och Ysmanes.

Säg tack, bitte. /images/icons/smile.gif

How many roads shall a woman walk on, before you can call her a woman?

Back