Nekromanti Några frågor...

rust

Veteran
Joined
11 Oct 2000
Messages
59
Location
Stockholm
Jag sitter och försöker läsa in regler till Drakar och demoner expert och behöver få några frågetecken utslätade:

Finns det någon form av baschans i färdigheterna?

Hur fungerar samanbandet mellan socialt stånd och startkapital?
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Nu måste jag vara så jobbig att jag frågar: Vilket Expert? Expert:Rollpersonen som släpptes till Drakar och Demoner version 6 (Trudvang) rätt nyligen, eller den många år gamla Expert som kom till Drakar och Demoner version 2/2.1/3 (Altor)?



*det är iofs inte mitt fel, RM brinn i helsike! Eller ja, bränn er på en äppelpaj från donken i alla fall. Varför i hela friden döpte ni regeltillägget till DoD6 till Expert? Som att det inte var knepigt att hålla reda på versionerna redan så får man två Drakar och Demoner Expert på halsen! Argh!
 

rust

Veteran
Joined
11 Oct 2000
Messages
59
Location
Stockholm
Borde ha skrivit det...

Jag menar förstås Drakar och Demoner 6: Rollpersonen. Ytterligare en fråga har uppstått: Finns det någon som har skrivit något eget material om Gerbanis?
 

Sanjuro

Warrior
Joined
12 Mar 2003
Messages
298
Location
Luleå
Material av alla slag om de olika religionerna i Trudvang skulle uppskattas även av mig! Detta tycker jag är ett mycket intressant uppslag till konflikter i DoD 6-världen och jag försöker framhäva spänningarna mellan Gerbanis och Nidendomen som ibland kan leda till regelrätt krig.
 

Helgonet

Veteran
Joined
25 Dec 2000
Messages
175
Location
Uppsala
Som jag har förstått så finns inget samband mellan socialt stånd och startkapital vilket kan tyckas lustigt, däremot finns det ett samband mellan framgångsslaget och startkapitalet.
Det tycks heller ej vara så att man får någon baschans i färdigheterna.
 
Top