Nekromanti Några frågor (SPOILER) Sylfens Vrede

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
Hej. Jag håller på att skriva en kanpanj som jag hade tänkt skulle innehålla bland annat kanpanjen Sylfens Vrede. Eftersom vi redan har spelat diamantäpplet med andra rollpersoner för väldigt länge sedan så har jag bara några frågor gällande om vissa händelser i det äventyret är viktiga för handligen i de senare, samt om personer påverkar äventyren som kommer efter diamantäpplet. Anledninga är att jag tänkt väva in finnandet av diamantäpplet samt Misslan och Krole i min kampanj.
Så man kan sammanfatta frågorna som följande:

1. Är "de Gamla" med mer än i Diamantäpplet?

2. Är det viktigt att handligen i Diamantäpplet utspelar sig just i Västmark?

3. Är spindelkulten viktig?

4. Är det viktigt att diamantäpplet finns just i ett tempel till de trenne gudarna?

Tack på förhand!
 

Dan (Neo)

Veteran
Joined
2 Apr 2001
Messages
105
Location
Broträsk
Svårt att svara utan att spoila, men på 1-2 "Ja" och 3-4 "Eventuellt". Det beror nog alldeles på hur mycket du vill pyssla själv och bygga om.
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
Jag vill bygga om så lite som möjligt så jag kan koncentrera mig på den del av kampanjen som jag ska skriva själv.
 

k7e9

Hero
Joined
10 Jul 2005
Messages
808
Location
Göteborg
1. Ja, de gamla dyker upp i både Katres Gåtor och Av Blod Komna.

2. Nej, det tycker jag inte verker så relevant, vill man slänga in det någon annanstans så går det nog för sig... De gamla kan ju finnas på fler ställen i värden och vilja åt skatter...

3. Spindelkulten, är inte så central iallafall inte i KG och ABK... De går nog ganska enkelt att plocka bort...

4. Ja, lite roll spelar det... Fast jag tror inte det skulle vara så stora problem att plocka bort det om man vill...

Det blir väl lite pillande att ändra på dessa grejer... Men jag tror det är ganska enkelt... :gremwink:
 
Top