Nekromanti Några frågor om V&N (SPOILER)

Slarn

Excentriker
Joined
6 Dec 2002
Messages
278
Location
Lund
1. Hur kan lamia vara fria från Blödningstakt och Blodförlust när de kan ge av sitt blod till medlemmarna i kulterna? Styrs deras blod av gudinnan på något sätt?

2. Låt oss se om jag fattat det här med balsamering rätt: En vandöd som balsameras får alltså sin attributmodifikation utbytt av den från balsameringen, dvs en zombie med ravalielbalsamering går från STY x0,9, TÅL x0,8 och RÖR 3 till STY x1,0, TÅL x0,9 och RÖR x0,2 + förbättrade amputations- och krosslag?

3. Man kan lätt dra lite på smilbanden då man läser om Dibukkulterna. Namnet på en viss självmordskult är inte menat som en liten pik åt Ö&S?
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
" 1. Hur kan lamia vara fria från Blödningstakt och Blodförlust när de kan ge av sitt blod till medlemmarna i kulterna? Styrs deras blod av gudinnan på något sätt?"

Eftersom dom är döda kan man anta att dom inte har någon blodcirkulation. Därför så är det enda blodet som lämnar kroppen om man skär upp den, sånt som rinner ut. Hos dom vanliga levande så skär man upp dom och sedan så pumpas blodet ut. Nytt blod tillförs hela tiden till det öppna såret p.g.a. det aktiva hjärtat. Det är i alla fall den förklaringen jag skulle dra om jag var SL.
Alltså så kan Lamior kanske i specialfall tappa Blod, om stora blodreserver punkteras (vart dessa nu skulle ligga. Magsäcken ?)


"2. Låt oss se om jag fattat det här med balsamering rätt: En vandöd som balsameras får alltså sin attributmodifikation utbytt av den från balsameringen, dvs en zombie med ravalielbalsamering går från STY x0,9, TÅL x0,8 och RÖR 3 till STY x1,0, TÅL x0,9 och RÖR x0,2 + förbättrade amputations- och krosslag?"

Har dålig koll. Men jag tror att när du gör zombien så ska du betrakta liket med dom nya attributen efter balsameringen. Attributen skulle i sådana fall modifieras 2 gånger, vilket gör att det är bättre om animerar färska lik, vilket låter resonligt.
Men som sagt, jag har dålig koll på läget.


"3. Man kan lätt dra lite på smilbanden då man läser om Dibukkulterna. Namnet på en viss självmordskult är inte menat som en liten pik åt Ö&S?"

Tyvärr så kommer den lilla piken aldrig nå dom, för det är ju uppenbart att dom inte läser igenom böckerna som dom uttalar sig om :gremwink:
Dålig koll med Piff & Puff
 

Mouja

Hero
Joined
1 Dec 2001
Messages
1,011
Location
Sundsvall
1. Hur kan lamia vara fria från Blödningstakt och Blodförlust när de kan ge av sitt blod till medlemmarna i kulterna? Styrs deras blod av gudinnan på något sätt?

Faktiskt så fattar jag inte varför de inte får blödningstakt, de av några borde få det. Själv kör jag med den husregeln att de kan få blödningstakt eller i alla fall blodförlust, eftersom blodet inte pulserar i dess kropp.

2. Låt oss se om jag fattat det här med balsamering rätt: En vandöd som balsameras får alltså sin attributmodifikation utbytt av den från balsameringen, dvs en zombie med ravalielbalsamering går från STY x0,9, TÅL x0,8 och RÖR 3 till STY x1,0, TÅL x0,9 och RÖR x0,2 + förbättrade amputations- och krosslag?

Det är nog tänkt att man skall balsamera en Mumin, då byter man ut deras vanliga attribut modifikationer mot de som står under diverse balsameringsmetod.. Bättre förklaring kan jag inte komma på...
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,692
Location
Värnhem, Malmö
Ursäkta, kunde inte hålla mig...

"Det är nog tänkt att man skall balsamera en Mumin"

Mumindalen tycks ha blivit värre sen de odöda dök upp... :gremsmirk: (hoppas du inte tar illa upp)
 

Zug209_ivenhoe

Warrior
Joined
12 Feb 2001
Messages
268
Location
Uppsala
Läggar man påbalsameringen på en vandöd blir den ju sämre och det är väll ganska korkat att lägga ut en massa tid och pengar för att få en sämre mumin eller snusmumrik (eller någon annan obskyr finsktalande varelse)
 
Top