Nekromanti Några frågor om Rang

Irrlicht

Veteran
Joined
3 Jul 2003
Messages
25
Hej.
Jag har några frågor om rang:

Fråga 1: angående elementarie och cosmiska varelser
vad är den maximala rang som dom kan ha?
Från 1 till ?

Fråga 2: vad är en demons maximala rang? från 1 till ?

Fråga 3: Kan en duktig Nekromantiker med ett bra laboratorium skapa en Zombie på rang 18?

Äger både "Vandöda och Nekromati" och "Mystik och Magi"
Och har inte funnit något av svaren i dessa.
 

Xzarjo

Warrior
Joined
24 Sep 2002
Messages
204
Location
Göteborg
Fråga 1-2: Japp! Rent teoretiskt finns det ingen maximal rang när det gäller demoner, elementarer eller K-varelser. Vist är de torftigt beskrivna men av någon anledning var det ingen som kände för att skriva om dem när M&M (vilket är gott) gavs ut. Så jo, som det är nu kan t.ex en litch (som inte tar utmattning) bygga en ritual (som jag har för mig kan vara av vilken magnitud som hällst då den befinner sig i en bok och inte i psyket) av grad säg 800. Efter ett par tusen år när han är klar börjar han kongilera filament för ritualen, sedan har vi en otroligt löjlig demon av grad 200 ungefär.

På fråga 3 : Maxrangen du kan ge en vandöd beror på hur svårt du vill ha det. Men ja, om du tar en zombie och ger den alla necrotropiska förmåger sluter det hela runt en rang på 80. Sedan kan du höja t.ex dens styrka med en T6 mot att rangen ökar med ett. Även här ett tämligen obegränsat tak.

Men personligen tycker jag låga grader av demoner och vandöda räcker. Och jo förresten, en grad 5 demon eller elementar räknas som väldigt högt. Och frammanar du något större som t.ex en grad 7 kommer de flästa akademier höra talas om dej, om du sprider ut det dvs.

Mvh Vätten
 

Mouja

Hero
Joined
1 Dec 2001
Messages
1,011
Location
Sundsvall
"Men ja, om du tar en zombie och ger den alla necrotropiska förmåger sluter det hela runt en rang på 80. [...] Även här ett tämligen obegränsat tak."

Sedan är väl frågan vem som egentligen klarar ett slag på Ob80t6:or mot sitt färdighetsvärde i Alkemi.... jag känner ingen som skulle kunna klara det. (Speciellt med tanke på EonII:s fummelregler.)
 

lijat

Swordsman
Joined
11 Jun 2003
Messages
505
Location
Umeå
men tabelen för laberatorier går att expandera i all oändlighet så en labbmodifikation på -0b79t6 går rent teoretiskt att få även om det största jag har räknat på är -ob12t6 då jag behövde/villeha en grupp besjälade ulthorer på rang 13 :gremlaugh:
 

Mouja

Hero
Joined
1 Dec 2001
Messages
1,011
Location
Sundsvall
Ett laboratorium som ger -Ob70t6 (I.e) kommer att vara på 70 rum som vardera är 10m²... det blir ganska stort.. så som sagt så tror jag ingen klarar det.... om man inte gör om hela Mundana till ett stort laboratorium (eller i alla fall ett mindre land).
 

Berfa

Veteran
Joined
19 Mar 2003
Messages
151
Location
Västerås
Onödiga uträkningar (inte så jätte OT)

Ett laboratorium som ger -Ob70t6 (I.e) kommer att vara på 70 rum som vardera är 10m²... det blir ganska stort.. så som sagt så tror jag ingen klarar det.... om man inte gör om hela Mundana till ett stort laboratorium (eller i alla fall ett mindre land).

Jag hade inget att göra och om det nu skulle bli fel någonstans blir jag gärna rättad (inte språkligt men mattematiskt) =P
Hmm...mer eller mindre rogivande fakta:

Vi vill ha ett laboratorium med en effekt på -Ob70T6, som Inte tar upp ett mindre land! =)

Vi funderar lite och kommer fram till att vi vill ha 3 hela våningar och en fjärde med bara halva byggnaden och andra halvan kan vi ha ett litetfint soltak där man kan dricka lite drinkar eller ta en öl efter jobbet.

vi får då att det behövs 200m2/våning förutom översta som bara är 100m2. Som byggnads stil nöjer vi oss med aladin-hus! =)

vi får då en byggnad som är 20 meter lång, 10 meter bred och 12 meter hög (2,5 meter/våning för att få in långa magiker och mycket utrustning). Detta är nog inget problem för den tung-pungade nekromantikern (läs: som har mycket pengar. Inget annat! =P ).

Vi antar att det räknas som en, om än konstig, herrgård. Har inte riddaren här och vet inte om det står nått där men enligt foxtail (är väl krille som har den sidan?) så skulle det ta ca ett år at bygga och behövas runt 100 arbetare och några specialutbildade personer. Vi tänker också att man bara arbetar ca 8-12 timmar per dag beroende på väder.
Men vänta nu, var det inte en necromantiker som skulle bygga stället? -Jo, visst!
Då är det bara att ordna med lite vandöda så kan iaf arbetarna jobba dygnet runt om de får order löpande.

Då kanske arbetstiden kan minska till ca 7-8 månader.

Det stora kruxet ligger tyvärr inte här utan i själva labbratorieutrustningen.
Har inte M&M här men om jag inte minns helt fel så kostade ett labb med -Ob6T6 ca 512000? och ett med -Ob2T6 ca 4000?, är inte så säker på siffrorna nu men det är inte det viktiga.

Om man tänker efter så utvecklas inte priset i direkt proportion till -Ob talet. då är frågan vad ett labb på -Ob6T6 skulle kosta.
Har för mig att jag har läst att stora labb kan räknas som flera små men har inte läst om flera små kan räknas som ett stort så jag utgår ifrån att de inte kan det.

Då är frågan, Vad är priset?

Jag har ju som sagt inte boken här och är inte så väldigt duktig på matte...men jag lägger fram min "teori"...eller det är ingen teori för jag vet att den inte stämmer, men det är kul iaf...har som sagt inget att göra.

Här är iaf en ekvation:
y=4000*z^x

Sedan antar vi att x är antalet T över 2.
Då skriver vi om formeln till:
512000=4000*z^4

(512000/4000)^0,25=(z^4)^0,25
z=3,36 (mycket avrundat)

Sedan kör vi! =)

y=4000*3,36^68=2,47*10^39 (återigen mycket avrundat)

Av detta kan vi anta att Om man inte kan kombinera flera små labb så är det nog omöjligt att bygga ett sådant stort labb (vad ska man då ha in där? om man inte ska ha in flera av samma sak?), och om någon skulle bygga ett...Vem skulle ha råd?

Mitt svar är ingen!

Men å andra sidan, det går nog att kombinera flera små.

Problemet löst, alting klart inom ett år, sedan en Jätte-bauta-monsterliknande-super-mega-zombie inom en snar framtid.




/Berfa, som inte är det minsta seriös, faktiskt! =)
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Ett laboratorium som ger -Ob70t6 (I.e) kommer att vara på 70 rum som vardera är 10m²... det blir ganska stort.. så som sagt så tror jag ingen klarar det.... om man inte gör om hela Mundana till ett stort laboratorium (eller i alla fall ett mindre land).
700m2 är inte särskilt mycket egentligen. Skulle väl vara som en fotbollsplan eller två om jag inte misstar mig.

/Joel
 

Alharra

Warrior
Joined
21 Mar 2003
Messages
221
Location
Halmstad
Det är väl närmare en plan. Det skulle gå att få in i Vatikanstaten tillochmed, så "ett mindre land" kanske inte är helt fel, men det är helt klart inte mycket.
 
Top