Nekromanti Några blandade frågor

Zaphod

Veteran
Joined
16 Jul 2015
Messages
19
1. Borde man inte kunna hitta på mycket fler och roliga övertag än de som finns? De som finns är rätt få. Några på rak arm: Behålla initiativ, "skada av rustning", utmanövrera flera motståndare, dra sig ur strid,

2. Vad är alla hjälmar?

3. Fokus borde kunna användas bredare än bara få +1T6. T.ex. bli av med utmattning, ignorera utmattning, rulla om en tärning, få ett till övertag, etc.

4. Varför finns inget sätt att vila under strid, alltså få tillbaka utmattning med defensivt agerande
 

Terenor

Veteran
Joined
3 Jul 2015
Messages
27
1. Absolut, det är klart man kan göra det om man tycker att dom som redan finns är för få. De som finns i boken redan är ju mer exempel anser jag.

2. Finns information om hur hjälmar fungerar på sidan 252-253. Kort sagt så är de precis som vilken rustningsde som helst med kroppsdelsfaktor (2 i detta fal) och belastningsfaktor (beror på materialet) och ger skydd lika med materialets värden. I övrigt så tolkar jag det att hjälm eller annan huvudbonad ingår i den rustning man får från arketyp och är därmed av samma material som övriga delar.

3. Det får man nog komma överens om som grupp tror jag. Naturligtvis så kan man ju alltid skriva någon house-rule som ger fler användningsområden för Fokus. Enligt egen smak helt enkelt

4. Tror det är för att uttmatnig i IV handlar inte bara om att man blir andfådd och är tänkt att representera ren fysisk påfästring, smärta* och småskador. Det är därför vanliga träffar i strid ökar utmattning så kraftigt och varför chockslag sker efteråt. Har man det i åtanke så är det lättare att förstå varför man inte bara kan ta ett steg åt sidan och hämta andan en stund.

*Det som nu kallas smärta i reglerna handlar mer om när det är så kraftig att det försämrar förmågan att agera med omedelbar verkan, snarare än en långsam ökning som nu täcks av utmattning.
 

Phelan

Hero
Joined
21 May 2002
Messages
1,398
Location
Umeå
1. De nya/moddade Övertag jag gjort hittills (siffran i parentes är antal Övertag det kostar). Längst ned har jag lagt in förslag på restriktioner också, ej speltestade, för att i de strider vi haft hittills upplever jag att stort jävla tvåhandsvapen och snabbt anfall är en no-brainer (större träffchans, och med +1T6 får man nästan automatiskt tillbaka 2 av de 1T6 skada man tappar genom att man har större chans att få Övertag).

Ytterligare eller ändrade Övertag
Manövrera (1). Du för striden i en riktning du önskar. Platsen för striden flyttas upp till fem meter i valfri riktning men era positioner (hur ni är vända) är desamma. Kostar ett Övertag extra för varje motståndare utöver den första du är i närstrid med. (Bara närstrid.)

Våghals (2). Utan att någon av dina motståndare hinner reagera har du klarat av en vågad manöver, till exempel bytt plats med en motståndare som blockerade en dörr eller plockat på dig ett föremål i närheten eller från din motståndare (du måste veta att motståndaren har föremålet, slå även för Fingerfärdighet om du vill göra det dolt och föremålet är tillräckligt litet). Kostar ett Övertag extra för varje motståndare utöver den första du är i närstrid med. (Bara närstrid.)

Låsning (Varierande kostnad, för Slagsmål). Du brottas med din motståndare och kopplar ett grepp istället för att göra skada, vilket hindrar både dig och motståndaren från anfallsmanövrer tills greppet släppts/brutits. 1 Övertag om din Kroppsbyggnad/Slagsmål (högsta) är lika med eller högre än motståndares, 2 Övertag om lägre. För ytterligare ett Övertag har du ett bra grepp där du har en arm fri.

Väpnad låsning (1). Istället för att göra skada låser du ditt och din motståndares vapen och eventuell sköld tills någon av er lyckas med ett motståndsslag Kroppsbyggnad/Slagsmål vs Kroppsbyggnad/Slagsmål (auto om båda vill bryta, men varje försök tar en hel runda). Lämplig manöver för att fördröja en strid eller skapa tid att tala med motståndaren.

Fälla/knuffa omkull (1 om din Kroppsbyggnad/Slagsmål (högsta) är högre än motståndarens, 2 om lika, 3 om lägre). Din motståndare blir liggande, med de effekter detta har.

Uppföljande anfall/bryta ned försvar (1). Du bygger upp ett momentum och om du är anfallare i nästa runda har du +2T6 på ditt anfall. (Bara närstrid.)

Restriktioner för Övertag beroende på taktik:
Snabbt anfall tillåter INTE: Slå sönder, Öka skada.
Kraftfullt anfall tillåter INTE: Finna blotta, Precision.
 

Zaphod

Veteran
Joined
16 Jul 2015
Messages
19
@Tenor: Tack för bra svar. Follow ups.
2. Kanske borde förklarat mig bättre. I min värld är inte lamellpansar e.dyl en hjälm. Det fanns/finns mängder av hjälmar i gamla Eom som var toppen. Dom har rationaliserats bort av någon anledning.

4. Precis, men det är ju också så att man genom att vila rätt snabbt blir fit for fight igen (direkt efter enligt reglerna). Här är en annan tråd jag startade om utmattning: https://www.rollspel.nu/threads/73035 @Phelan: Bra förslag, ska jag ta och speltesta. :)
 

Rhodryn

Hero
Joined
23 Sep 2013
Messages
977
Dom har ju gjort Eon IV med en annorlunda filosofi backom det. Bland annat så har dom viljat göra spelet lite enklare för nya spelare att komma in i (men antagligen även för att försöka dra till sig en del av de spelare som alltid ansätt att Eon är aldeles för regeltungt, detaljerat, etc).

Med det sagt, så har Helmgast personal snackat lite här och där om att möjligen tillslut göra något som en "Eon IV: Expert" eller något, där vi som verkligen gillar Eon's regeltyngd och detaljrikhet mm kanske kan finna vad vi igentligen skulle vilja ha från ett Eon spel. Sen om det kommer hända eller inte, det får väl tiden avgöra.

Zaphod;n104762 said:
1. Borde man inte kunna hitta på mycket fler och roliga övertag än de som finns? De som finns är rätt få. Några på rak arm: Behålla initiativ, "skada av rustning", utmanövrera flera motståndare, dra sig ur strid,
Att skapa fler övertag är jag ju ok med, och något jag hoppas på att dom kommer lägga till fler av i framtiden (antagligen med den där möjliga (Eon: Expert" liknande grejen).

När det gäller dinna föreslag.

"Behålla initiativ": om jag tolkar den på samma sätt som du gör... så skulle den vara överflödig. Eftersom man får bara göra övertag om man är anfallare, OCH om du har slagit bra nog för att få övertag så är det nästan helt säkert att du kommer vara anfallare igen i nästa runda I vilket fall som helst. Förutsatt att motståndaren inte valde kontring då så klart. Och det är kanske det du vill kunna motstå med en "Behålla initiativ", att stoppa en kontring. Problemet med det är att då straffar du försvararen ännu mer för att denne valde att göra en kontring, eftersom ett val av kontring resulterar i ett -1T6 på försvararens försvarsslag, där anfallaren då kommer ha lättare att tjäna in övertag tack vare det (specielt om man då konstant kör med ett snabbt anfall). Det skulle kunna resultera i en konstant "stunlocking" typ av grej, där försvararen aldrig någonsin lyckas ta sig ur att vara försvarare, och på så sätt är dömd att förlora oavsätt vad denne gjorde.

"Skada rustning": Är ju en bra ide. Sen vad resultatet av det skulle vara kan ju variera rätt stort. Allt från att rustningens skydd minskar (temporärt, eller permanent), eller rustningsdelen faller av helt (varpå man antagligen då måste räkna om sin belastning för att ens grundutmattnings nivå kan sjunka då ju), eller om skadan orsakar något som ökad grundutmattning tills rustningen har lagats igen. Jag tror att något sådant här kommer antagligen vara en del av den där kanske möjliga Eon: Expert aktiga grejen, där sådant som rustningar har gjorts mer avancerade och mer i still med hur vapen och sköldar är (jag skulle ju då också anta att vapen och sköldar skulle vara lite mer avancerade också, med sådant som brytvärde/liknande, mm).

"Utmanövrera fler motståndare": Det är ju en bra ide. Men jag vet inte om det skulle funka så där bra. Bl.a pga en liknande grej som med "behålla initiativ". För att du ska kunna ens köpa detta övertaget så måste du redan från början ha slagit högre än ditt valda mål gjorde (endast den du slår på slår ju ett försvarsslag här då), vilket skulle i slutändan kvitta ju... för att när rundan är över så blir dina motståndare automatiskt anfallare ändå (fördelen med att vara mer än 1 mot en person). Eller så måste du slå högre än alla motståndare om du valde att göra ett gruppanfall (eftersom då måste ju alla motstånadare slå ett försvarsslag), men där det då skulle räcka med att en av dom slog högre än dig eller valde kontring, för du skulle bli försvarare i nästa runda. En sådan här typ av övertag skulle möjligen kunna bli för stark, och jag kan inte se den någonsin kosta mindre än 3 övertag... och visst, då kanske det skulle hända sällan nog för att den inte skulle bli för stark.

"Dra sig ur strid": är nog rätt överflödig också. För att kunna köpa detta övertag så måste du ju ha slagit högre än motståndaren, vilket betyder att du redan kommer vara i perfekt position att använda "Retirera" i din nästa runda i vilket fall som helst. Och visst, du kanske menar att dra sig helt och hållet ur strid, så att nästa stridsrunda inte händer, och/eller att ingen kommer kunna anfalla dig i någon av de tre faserna alls... problemet där blir ju då om man är flera spelare som är i striden, hur gör man då för att dom ska kunna dra sig ur samtidigt som du gör (för oftast om man vill lämna strid på det här sättet så är det för att hela gruppen är i problem, inte bara ens egen karaktär)?

Zaphod;n104762 said:
2. Vad är alla hjälmar?
Vad Terenor sa.

Zaphod;n104762 said:
3. Fokus borde kunna användas bredare än bara få +1T6. T.ex. bli av med utmattning, ignorera utmattning, rulla om en tärning, få ett till övertag, etc.
Låter som en bra ide ju. Dock så skulle jag ju tycka att vissa av dessa (specielt rulla om tärning) skulle vara rätt dyrt, åtminstone dubbla kostnaden som det är att köpa extra tärningar innan slaget (så för att rulla om en T6 så kostar det dig 2 fokus, och 6 fokus för att rulla om två T6, mer än det är inte möjligt). Få ett till övertag skulle jag ju dock hänvisa direkt till den regel som redan finns istället, "köp extra T6 inför ditt slag".

Zaphod;n104762 said:
4. Varför finns inget sätt att vila under strid, alltså få tillbaka utmattning med defensivt agerande
Sen försvinner ju all utmattning så fort en strid är över ju. Det är ju inte igentligen något som stannar kvar (om det inte är grundutmattning av diverse slag). Det skulle ju definitivt förlänga striderna ännu mer om det var möjligt att göra så här.
 

Terenor

Veteran
Joined
3 Jul 2015
Messages
27
Zaphod;n104794 said:
@Tenor: Tack för bra svar. Follow ups.
2. Kanske borde förklarat mig bättre. I min värld är inte lamellpansar e.dyl en hjälm. Det fanns/finns mängder av hjälmar i gamla Eom som var toppen. Dom har rationaliserats bort av någon anledning.
Jo, dom har gjort så att man numera inte väljer en specifik typ at hjälm utan snarare bara räknar ut belastning, skydd osv. enligt samma formler som annan rustning. Om du vill ge hjälmar separata stats så kan du enkelt räkna ut dom. En hjälm av tunnplåt skulle tex. ge 2x3=6 belastning och kosta 2x100=silver. Värdet för skydd är samma som för tunnplåt för övriga kroppsdelar.

Du har dock rätt i att boken inte längre tar specifika hjälm designer i fråga, men med den nya träfftabellen är det mindre viktigt. Förenkling helt enkelt.

Zaphod;n104794 said:
4. Precis, men det är ju också så att man genom att vila rätt snabbt blir fit for fight igen (direkt efter enligt reglerna). Här är en annan tråd jag startade om utmattning: http://www.rollspel.nu/forum/specifi...750-utmattning
Återhämtning efter strid förutsätter att du har flera minuter att sitta ner en stund för att vila, tugga någon smärtstillande ört och kanske lägga förband på alla småsår som du råkat få under striden. Däremot så kan du inte riktigt göra detta under stridens gång med tanke på att du blir ständigt attackerad av dina motståndare. Enbart om du lyckas dra dig ut ur striden fullständigt skulle det vara rimligt att kanske pusta ut en stund, men då agerar du inte längre i striden eller hur?

Jag har svårt att se någon situation i skärmytslingar (som i stort alla strider i Eon är) där man kan ta en längre paus.
 

Zaphod

Veteran
Joined
16 Jul 2015
Messages
19
Wow vilket uttömmande svar. :)

Ska erkänna att jag inte lirat nya Eon än (bara en massa gamla). Jag har mest läst reglerna och stattat ett par karaktärer inför en kampanj jag ska dra igång snart.

Bra poänger angående mina snabba övertagsförslag.

En hel del av förenklingarna är jag med på och jag gillar att dom klumpat ihop smärta och utmattning och så vidare till en siffra, men det blir lite orimligt när man kan ha en miljard i utmattning utan att det gör en sämre på att slåss, eftersom det bara har effekt när man faktiskt blir träffad. Men det är en annan tråd (https://www.rollspel.nu/threads/730...imligt. Vem har härdat läder på huvet liksom?
 

Terenor

Veteran
Joined
3 Jul 2015
Messages
27
Zaphod;n104829 said:
Angående hjälmar är det trist att de "är samma som övriga rustningen" och rätt orimligt. Vem har härdat läder på huvet liksom?
Är nog ganska många som väljer att använda härdat läder för en enklare hjälm. Är ju betydligt billigare än plåt och ger ganska hyfsat skydd. Kan nog rädda livet om du inte har råd med bättre.

Anyway, finns ju inget som hindrar dig att lägga till hjälmarna själv om du nu verkligen vill ha dom :) . Använd bara belastningen från boken och välj sedan skydd och kostnad efter vad du tycker är rimligt. Det svåra är balans kanske, men går ju alltid att räkna på och experimentera lite.

Edit: ett alternativ kan kanske vara att man ger bonus/minus på alla relaterade slag på skadetabeller. Hjälmar utan visir kanske ger +1 till slaget eller något och därmed större risk att få skador i ansikte eller liknande. Bara en tanke om man kunde lösa det så?
 

jensofsweden

Stjärnmagiker
Joined
24 Mar 2014
Messages
382
Location
Birmingham, UK
Magisk utmattningsåterhämtning i strid kan jag köpa, men att sätta sig och vila tror jag blir svårt att lyckas med tbh :/
 

Zaphod

Veteran
Joined
16 Jul 2015
Messages
19
Terenor;n104834 said:
Är nog ganska många som väljer att använda härdat läder för en enklare hjälm. Är ju betydligt billigare än plåt och ger ganska hyfsat skydd. Kan nog rädda livet om du inte har råd med bättre.

Anyway, finns ju inget som hindrar dig att lägga till hjälmarna själv om du nu verkligen vill ha dom :) . Använd bara belastningen från boken och välj sedan skydd och kostnad efter vad du tycker är rimligt. Det svåra är balans kanske, men går ju alltid att räkna på och experimentera lite.

Edit: ett alternativ kan kanske vara att man ger bonus/minus på alla relaterade slag på skadetabeller. Hjälmar utan visir kanske ger +1 till slaget eller något och därmed större risk att få skador i ansikte eller liknande. Bara en tanke om man kunde lösa det så?
Det jag menar (jag var nog otydlig) är att det är rätt så lustigt att ha vissa typer av rustning på huvudet. Hur ser lamellpansar ut i hjälmform? Mest att det är stor skillnad på en hjälm och en rustning, de kan typ inte vara av samma sort. Förenkling, i know, men ändå. :p

Ja det är inte en helt dum idé. +1
 

Zaphod

Veteran
Joined
16 Jul 2015
Messages
19
Terenor;n104816 said:
Återhämtning efter strid förutsätter att du har flera minuter att sitta ner en stund för att vila, tugga någon smärtstillande ört och kanske lägga förband på alla småsår som du råkat få under striden. Däremot så kan du inte riktigt göra detta under stridens gång med tanke på att du blir ständigt attackerad av dina motståndare. Enbart om du lyckas dra dig ut ur striden fullständigt skulle det vara rimligt att kanske pusta ut en stund, men då agerar du inte längre i striden eller hur?

Jag har svårt att se någon situation i skärmytslingar (som i stort alla strider i Eon är) där man kan ta en längre paus.
Jo det är sant. Mest att just konditionsdetaljen faktiskt ignoreras lite. Som kampsportsamatör så kan jag lova att man rätt ofta backar undan och "vilar" i en kamp innan man kör igång igen. Särskild situation, men ändå. Kolla den andra tråden om du inte gjort det. Det är mest det jag är ute efter.
 

Zaphod

Veteran
Joined
16 Jul 2015
Messages
19
jensofsweden;n104835 said:
Magisk utmattningsåterhämtning i strid kan jag köpa, men att sätta sig och vila tror jag blir svårt att lyckas med tbh :/
Jo helt klart. Regeltekniskt är ju inte striden över för än en sida "vunnit". Alltså kan man inte ens göra det. Det är inte riktigt det jag är ute efter. Främst minus för konditionsdetaljen och att man kan vila under strid.
 

Terenor

Veteran
Joined
3 Jul 2015
Messages
27
Zaphod;n104840 said:
Det jag menar (jag var nog otydlig) är att det är rätt så lustigt att ha vissa typer av rustning på huvudet. Hur ser lamellpansar ut i hjälmform? Mest att det är stor skillnad på en hjälm och en rustning, de kan typ inte vara av samma sort. Förenkling, i know, men ändå. :p
Tja...
Såhär kanske?
Eller så syftar lamellpansar hjälmar på hjälmar som passar till den typen av rustning och som används historiskt. Tex. romerska hjälmar

En öppen hjälm av metal där inte hela huvudet är täckt eller där det finns tydliga glipor som en motståndare kan utnyttja är typiskt vad jag skulle säga är 'lamell' för huvudet, trots att det tekniskt sett inte nödvändigtvis är konstruerat som lamell.

Men allmänt är det ju lättare att lägga till regler till ett enkelt system än det är att ändra eller ta bort från ett mer komplicerat. Kan vara en av orsakerna bakom förenklingen misstänker jag. Nu som spelledare kan du ju lägga till som du vill :)

Gällande utmattningen så sysslar jag inte med kampsport själv, så kan inte avgöra hur mycket tid man faktiskt har där. Däremot så tror jag att i en strid på liv och död somi eon så har du betydligt mindre tid att göra det på. Motståndaren kommer ju inte låta dig hämta andan och kommer att attackera så fort de märker att du försöker göra det. Enda undantaget vore kanske om motståndaren också behöver vila.

Har inget emot en regler som tillät att man dras sig undan lite och pustar ut medans ens kamrater fortsätter slåss och uppehåller fienden, men då måste man fortfarande ha faktumet att bara komma undan är svårt i åtanke.
 

Rhodryn

Hero
Joined
23 Sep 2013
Messages
977
Zaphod;n104829 said:
Wow vilket uttömmande svar. :)
Heh... du får ursäkta mig lite där. Jag har en tendens att... skriva för mycket... näst intill varje gång jag skriver något här på internet. XD

Zaphod;n104829 said:
Ska erkänna att jag inte lirat nya Eon än (bara en massa gamla). Jag har mest läst reglerna och stattat ett par karaktärer inför en kampanj jag ska dra igång snart.

Bra poänger angående mina snabba övertagsförslag.

En hel del av förenklingarna är jag med på och jag gillar att dom klumpat ihop smärta och utmattning och så vidare till en siffra, men det blir lite orimligt när man kan ha en miljard i utmattning utan att det gör en sämre på att slåss, eftersom det bara har effekt när man faktiskt blir träffad. Men det är en annan tråd (http://www.rollspel.nu/forum/specifi...750-utmattning). :p

Personligen gillar jag regler, så länge de känns rimliga och vettiga, såklart, och de här reglerna känns som om man kan utveckla rätt så mycket. Särskilt koncepten fokus och övertag som jag gillar bägge två.

Angående hjälmar är det trist att de "är samma som övriga rustningen" och rätt orimligt. Vem har härdat läder på huvet liksom?
Ett förslag jag skulle ge här, och du har kanske redan gjort detta, men ut ifall inte... Kör en mängd provstrider.

Antingen mellan egna skapade karaktärer, eller så kan du ju använda vad som finns i kapitlet "Motståndare" i regelboken (sida 271 och framåt). Specielt sida 273 kan ge dig en snabb uppsättning av karaktärer med olika skicklighet, vapen, och rustningar, för dina tester. Och sedan helt enkelt prova olika scenarios.

Kombatanter med samma skickligher och utrustning. Skicklig mot usel. 1h vapen mot 2h vapen, vapen+sköld mot 2h vapen, vapen+sköld mot vapen+sköld. Avstånds krigare mot närstridskrigare. Krigare mot djur/monster, djur/monster mot djur/monster. Kasta sten eller andra Tillhyggen (om man är stark nog så kan "Tillhygge" under Kastvapen orsaka rätt mycket skada, specielt om man har de där kastvapen relaterade Händelsetabells slagen... jag hade en karaktär som de andra spelarna refererade till som "Arbalest" och/eller "Katapult" för att han kunde göra mer skada med kastvapen än vad de flesta kan göra med bågar eller armborst... tyvärr så dog han... XD ). Olika typer av rustningar på kombatanterna, eller ingen rustning alls. Bräckliga grejer mot vapen som kan slå sönder bräckliga grejer (t.ex en svärd+sköld krigare mot person utan sköld men som har ett vapen med egenskapen "Splitrande"). Eller varför inte en redigt skicklig snubbe med bra vapen, bra rustning, och eventuellt sköld, mot 4 (max personer som kan slåss mot en person samtidigt) rätt dåliga (och/eller bra) snubbar med medelmåttig till dålig (eller bra) utrustning, etc. Och sedan köra om samma scenario ett par, till flera, gånger.

Då tror jag att du kan få en rätt snabb och bra bild över vad du kan förvänta dig av strid. Och specielt över vad du kan förvänta dig av Utmattning, vilket du ju specifikt har haft i tankarna som en del du känner dig osäker över. För jag tror att dina farhågor, med att en person skulle teoretiskt sätt kunna slåss i evigheter trots stor mängd utmattning, kommer stillas efter det... Eon är Eon trots allt, OB T6 har en tendens att kunna sätta stopp för det mesta, när som helst, och oavsätt hur bra eller dålig karaktären råkar vara.
 

Zaphod

Veteran
Joined
16 Jul 2015
Messages
19
@Terenor: Tyckte mest att det var en onödig förenkling att ta bort hjälmarna, men sån är jag. ;)
I gamla Eon fanns ju just det, defensiv vila eller vad det hette, det var ju riktigt bra och rimligt tycker jag. Får testa det så får man se om det behålls eller ej.

@Rhodryn: Jag ska speltesta lite mera och se om det är som jag tror eller inte. Har testat en del men inga mängder och vissa grejer känns bra andra mindre bra som sagt. Försöker sy ihop det som jag vill ha det.

Angående OBT6:or så är väl the exploding dice borta? Inga mer OB.
Även om sannolikheten är låg att man ka nslåss länge utan att bli träffad så blir det ändå fånigt om/när det händer. Någon som är riktigt bra på att slåss, säg 6T6 eller mer som slåss mot folk som har 4T6 eller mindre kan nog klara sig bra länge utan att bli träffad.
 

jensofsweden

Stjärnmagiker
Joined
24 Mar 2014
Messages
382
Location
Birmingham, UK
Nope, alla T6or i Eon är obegränsade (tror jag iaf), vilket är anledningen till att betäckningen Ob inte längre behövs framför T6 längre, det är underförstått att en 6a "exploderar" :)
 

Zaphod

Veteran
Joined
16 Jul 2015
Messages
19
Ahh, najs! Jag gillar exploderande T6:or, blev lite ledsen i ögat när jag trodde de hade försvunnit. Skönt. :)
 

jensofsweden

Stjärnmagiker
Joined
24 Mar 2014
Messages
382
Location
Birmingham, UK
japp, utan dem så kan ju inte ett random gatubarn med en tallkotte plötsligt krossa den bepansrade riddarens kranium... och det är ju inte roligt alls tbh
 

Zaphod

Veteran
Joined
16 Jul 2015
Messages
19
Det ger definitivt underdogs en möjlighet, vilket faktiskt är skoj. I gamle Eon var jag uppe i över hundra ett par gånger. :p
 

LordTengel

Swordsman
Joined
26 Jan 2003
Messages
526
Location
Linköping
jensofsweden;n105026 said:
Nope, alla T6or i Eon är obegränsade (tror jag iaf), vilket är anledningen till att betäckningen Ob inte längre behövs framför T6 längre, det är underförstått att en 6a "exploderar" :)
Det här är helt korrekt.
 
Top