Nekromanti Några besvärjelser

Zadrith

Hero
Joined
14 Feb 2002
Messages
1,228
Location
Tranås
Jag har fortfarande bara Demopaket så det är möjligt att det redan finns motsvarande besvärjelser i reglerna eller att de på något sätt är felaktigt konstruerade men jag kunde ändå inte låta bli att skapa några egna i väntan på att DHL ska leverera mitt spel:


Häxblixt
Kostnad: 2T6
Svårighet: Utmanande
Slag: Trolldom mot Manöver
Du kan skapa en stark ljusblixt som bländar en person i samma zon. Alla målets handlingar som kräver att synen används blir fem snäpp svårare den första rundan. Svårigheten minskar sedan ett snäpp varje runda tills målet inte är bländat längre. För 1T6 extra kostnad kan besvärjelsen kastas på någon som befinner sig en Zon längre bort.


Skuggvandring
Kostnad: 2T6
Svårighet: Utmanande
Slag: Trolldom

Du kan förflytta dig in i den skuggvärld dit magiker kommer då de fått för hög Skuld. Du kan sedan röra dig fritt där tills du väljer att återvända på till vanliga världen på motsvarande plats. Att fysiskt befinna sig i skuggvärlden river upp världsväven och du får därför 1T6 Skuld varje runda du befinner dig där.


Vindstämma
Kostnad: 1T6
Svårighet: Lätt
Slag: Trolldom

Du kan viska, säga eller skrika någonting som tycks komma från en annan plats upp till två zoner bort. Besvärjelsen kan användas för att lura bort vakter eller för att viska instruktioner till någon en bit bort. För 1T6 extra Kostnad kan du förställa rösten så att du låter som någon annan.
 
Top