Nekromanti Något jag inte kan låta bli osagt.

Per Folmer

Swordsman
Joined
13 May 2011
Messages
449
Location
Söder om Göteborg
Jag blir besviken på dig Krank, när du frågar mig ang. min åsikt att Anita Sarkeesian borde ha mer stake
och stå över mordhoten och de nedsättande kommentarer på nätet om jag skulle sagt samma sak till judarna (antagligen under Nazitysklands regim). Det är skrattretande och jag tycker du borde inse det. Jag har mycket att säga om just den punkten men jag tänker inte gå vidare in på den. Om du vill att jag utvecklar mina åsikter så kommer jag göra det.
Jag tyckte att hennes inaktivering av kommentarsfältet på Youtube var lika med censur eftersom det tar bort även de värdefulla diskussioner som skulle kunna varit. Det är, som Krank påpekade, inte censur och jag håller till viss del med men jag förlorar lite av den pomadans jag önskade mina tankar hade om jag använde ordet så. Det finns, som ni påpekade, flera andra platser man kan diskutera det och jag håller med om att Sarkeesians klipp förmodligen skulle haft en stor del skräp, men kanske inte 99,9% som Krank påpekade. Lustigt, eftersom Krank, vad jag vet, ogillar uppskattningar åtminstone av sorten "om man gör någonting i 1000 timmar blir man till slut bra på det". Men det kanske var 99,8? Om du inte gillar mina åsikter så är det OK men jag uppskattar verkligen inte att bli stämplad som en som försvarar mord- och överfallshot bara för att jag vill att youtubekommentarerna förblir på eller att jag lider brist på vett för att mina åsikter luftas när fröken Sarkeesian inte är närvarande för att försvara sig själv. Inte heller för att jag tycker hon kunde haft "mer stake" (notera "mer"). Det är inte lika med att hon är feg, Krank.

Att hon visar upp dessa hot som 99,9% av alla män i hennes kommentarsfält skickat över nyheterna och sociala medier bidrar inte till att vi lättare kan hålla en meningsfull diskussion om hennes åsikter, men att få se dessa hot där kanske är OK, men inte på youtubes kommentarsfält. Jag är uppenbarligen fascist också eftersom jag tycker det är skitdåligt av människor att kasta sten på polisen och vattenballonger på rasister under demonstrationståg de fått OK för. Kanske ska vi tala med kommunen om vilka vi vill höra av på gatorna? Att utröna en mans åsikter har aldrig varit så enkelt – Är han emot A så är han såklart för Ö.

Jag hade åsikter om att Anita borde stått på sig mer och att jag ogillade inaktiveringen av kommentarsfältet. That's it.
Nu vet jag vart jag har Krank.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,874
Location
Stockholm
Detta är ett typexempel på något du borde tagit direkt med Krank via PM.

Jag hann se delar av er "diskussion" i Småpraten. Tillräckligt mycket för att tycka att ni båda gjorde er skyldiga till reductio in absurdum av varandras åsikter.

Ditt inlägg balanserar på gränsen till personangrepp, så jag låser diskussionen nu, och ber dig att inte fortsätta på detta spår.
 
Top