Nekromanti Någon sorts programförklaring

hakanlo

Hero
Joined
25 Oct 2008
Messages
976
Location
Södra stockholm
TheSod said:
Om det är 20:e "höhöhö"-inlägget i diskussionen, eller om det är en person som tidigare visat sig ovillig att diskutera eller ta till sig förklaringar - hur många gånger är man skyldig att utgå ifrån att de egentligen menar väl, innan man får dra slutsatsen att de helt enkelt vill provocera, eller har mossiga åsikter??
Absolut sett till sammanhang! Det är ju inte den som till äventyrs blir avsiktligt provocerad eller utsatt för höhöhö-ande som ska åläggas skyldigheter.
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Välmotiverad och välskriven programförklaring. Personligen ser jag ingen större nytta med aktiv moderering, men inte heller lider jag nämnvärt :gremsmile: Jag tycker principiellt att högt i tak är bättre, men jag ser och respekterar den övertygelse som driver modereringen.
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
TheSod said:
Om det är 20:e "höhöhö"-inlägget i diskussionen, eller om det är en person som tidigare visat sig ovillig att diskutera eller ta till sig förklaringar - hur många gånger är man skyldig att utgå ifrån att de egentligen menar väl, innan man får dra slutsatsen att de helt enkelt vill provocera, eller har mossiga åsikter?
Avsiktligt provocerande är del i all debatt här på forumet, om det nu är regelsystem eller något annat, men går det överstyr ska det modereras. Mossiga åsikter tycker jag dock inte ska modereras (då skulle vi behöva stänga D&D-forumet .... hö...hö...hö...)
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
RipperDoc said:
TheSod said:
Om det är 20:e "höhöhö"-inlägget i diskussionen, eller om det är en person som tidigare visat sig ovillig att diskutera eller ta till sig förklaringar - hur många gånger är man skyldig att utgå ifrån att de egentligen menar väl, innan man får dra slutsatsen att de helt enkelt vill provocera, eller har mossiga åsikter?
Avsiktligt provocerande är del i all debatt här på forumet, om det nu är regelsystem eller något annat, men går det överstyr ska det modereras. Mossiga åsikter tycker jag dock inte ska modereras (då skulle vi behöva stänga D&D-forumet .... hö...hö...hö...)
Mosigt... eller nedlåtande?
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,867
Location
Stockholm
Modereringsförtydligande

Ett förtydligande av modereringen som gav upphov till programförklaringen verkar vara på sin plats.

Jag har förstås aldrig menat att ordet »brudar« i sig nödvändigtvis är att betrakta som ett skällsord. Däremot var det i sammanhanget ett ganska eldfängt ordval.

Att jag skulle jämställt »brudar« med »nigger« är en missuppfattning. Då Vitulv i Småpraten påpekade att kvinnor emellanåt refererar till sig själva som brudar skrev jag något i stil med att det är skillnad på om en nigga kallar en nigga för »nigga« jämfört med om en svenne gör det. (I det första fallet är benämningen en identitetsmarkör, i det andra förmodligen ett nedsättande skällsord.)

Jag kunde förstås ha valt ett mindre kontroversiellt exempel, men jag försökte vara övertydlig.
 
Top