Nekromanti Någon som testat Efter Z, eller vet vad det blev av TitanSpel?

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,903
Location
Nordnordost
Nu senast på GothCon tog jag en paus från den rafflande Mornington Crescent-turneringen och kikade in på auktionen. Jag har typ slutat samla på mig bråte nuförtiden, men eftersom ingen var intresserad av lådan med blandade använda rollformulär så ropade jag in den för en tjuga.

Inblandat bland alla rollformulär och rutpapper låg en matris-utskriven speltestversion av Efter Z från TitanSpel.

Det saknas rätt många sidor (och de som finns visar spår av en CocaCola-incident :) ), men det verkar vara ett rätt häftigt postapok-spel.

Någon som vet vad det blev av Åskar Andersson och de andra på TitanSpel? Någon som faktiskt var med och speltestade Efter Z?
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,263
Location
Örebro
Inte hört talas om alls. Nu blev jag intresserad! :)

OldTimer borde väl ha viss insikt?
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,896
Location
The Culture
MODERERING: Det låter som om det handlar om ett rollspel, så jag flyttade tråden till rollspelsforumet. Om det är fel är det bara att säga till så flyttar jag den vidare.
 

Oldtimer

Slava Ukraini!
Joined
5 Feb 2002
Messages
4,300
Location
Göteborg, Lindome
Robert Jonsson;n210620 said:
OldTimer borde väl ha viss insikt?
Jag har ingen insikt, men däremot en åsikt: Varför någon tycker det är okej att kalla sig TitanSpel. Ganska uppenbar risk att förväxlas med Titan Games tycker jag.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,903
Location
Nordnordost
Jag bumpar tråden i hopp om att få tag på någon som var med.

För övriga: Det är lite coolt när spelet utspelar sig i en nära framtid, 1986.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,903
Location
Nordnordost
Snart ett år har gått sedan sist. Vi har fått många nya medlemmar, några är återvändare till hobbyn, så jag testar att bumpa på nytt:

Nån som vet något om Efter Z?



Samtidigt kan jag reflektera lite.

Arbetet med Cyber M/77 och funderingarna kring hobbyns barndom, vilka tillsammans ledde fram till teorierna kring KSR, har gjort att nu när jag ser Mekanurgs post från den tionde kan jag riktigt se pusselbitar falla på plats.

I senaste avsnittet av NNOs podcast så kom vi in på de omvälvande förändringar som drog genom rollspelssverige när 80-talet blev 90-tal, och vi pratade bland annat om Wastelands som ett typexempel på den förändringen.

Vi pratade inte tillräckligt om Wastelands!

Efter Z är så nära jag kan komma ett "Wastelands fast från Äventyrsspel" spel som jag kan tänka mig. Det är mitten på 80-talet, det är KSR, det är Efter Z.

Bara jag får Cyber M/77 genom dörren skall jag sjunka ner i Åskar Anderssons colakladdiga matrisutskrifter och göra ett omodernt, sprudlande, postapokalyptiskt klassiskt svenskt rollspel.

Samtidigt drar Mekanurg det gamla Wastelands in i nutiden. Jag kommer att följa det projektet med stort intresse, de är samma sak, ur olika tider på sätt och vis. Samtidigt som de är helt olika.

2018 kommer att bli ett fantastiskt roligt år.

https://www.rollspel.nu/threads/64547 [url]https://www.nordnordost.se/?p=980
 
Top