Nekromanti Någon som spelat Khet?

Daniel Andersson

Swordsman
Joined
27 Jul 2000
Messages
416
Location
Järna, Södertälje
Såg spelet på Ica Maxi häromdagen, och blev lite nyfiken. Nu undrar jag om det är något som spelat det och kan berätta för mig om det är så listigt och roligt som jag föreställer mig. Är det värt 500 spänn?

/Daniel
 

Flurtis

Hero
Joined
27 Feb 2004
Messages
1,076
Location
Oskarshamn
Om det är det här du syftar på så nej.

Men det har tydligen blivit valt till årets familjespel i Norge. Vilket kan säga mycket :p

Skämt och sido, jag tycker det låter trevligt. Det har ju fått fina meriter också:

2006 Mensa Select.
2007 Årets Spel Best Adult Game.
2007 Nominert til Årets Familiespill - Nominated for Family Game of the Year, Norway

Du har väll förmodligen läst den redan men här är en recension.

//Flurtis som paxar för att få testa det runt juletid ifall du införskaffar det.
 

Daniel Andersson

Swordsman
Joined
27 Jul 2000
Messages
416
Location
Järna, Södertälje
Det är just det jag syftar på, och det har vunnit flera priser, men eftersom det inte är ovanligt att prisutdelare är dumma i huvudet (ja, även de från Mensa, som gett spelet pris), litar jag inte på dem. Jag vill höra från folk som är vettiga om det är bra eller inte.

/Daniel
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,082
Location
Göteborg
Det är riktigt roligt, men inte värt 500 kr och sjukt stort rent fysiskt. Är du bra på spel av schacktypen kan du lika gärna spela schack. Är du inte det kan du lika gärna spela andra spel. Är du bra på att tänka abstrakt och inte är jätteimponerad av laserpennor kan du göra ett eget bräde med pappjäser och tänka dig lasrarna. (ok ser väldigt tråkigt ut, men man får helt andra strategier i khet än i andra spel. En del av mina egna pjäser vill jag ofta bara bli av med för att de är ivägen.)
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Jag tycker att jeth är skitskoj, det är tillräkligt klurigt för mig iaf. Det är sådär lite lagom listigt & man få tänka till lite.
Dock är 500 spänn för ett spel en del pengar ja, hittar du inte nått annat som diu fassnar för. Så köp det.
 

mattias213

Veteran
Joined
22 Dec 2007
Messages
1
Har själv köpt Khet som julklapp, och ser givetvis fram emot att spela själv! Är det fler som köpte Khet, kan jag bjuda på ett julklappsrim:

Upplev Egyptens tidiga faser,
i denna, av Mensa rekommenderade, utmaning med laser.
Sen kan du lugnt och med ro,
när du upplyst en farao,
smälta julmaten helst utan gaser.

/Mattias
 
Top