Nekromanti Någon som hunnit med snösaga (risk för spoilers)?

Attisen

Veteran
Joined
8 Nov 2001
Messages
51
Location
Lindome
Nu till jullovet så ska jag leda min spelgrupp genom snösagakampanjen. Är det någon där ute som har hunnit lira denna monsterkampanj än? Har ni några kul historier eller bra tips att dela med sig. Alla råd är goda råd och sådana behöver jag en hel del av.
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Jag har börjat, men inte spelat igenom den. Mina huvudsakliga tips är:

1. Håll reda på spelledarpersonerna. Själv har jag börjat komponera en lista över alla SLP's i Snösaga. Den finns att se här (den täcker upp alla namngivna SLP fram till efter Jaktgodset). SLP-lista

2. Låt det ta sin tid. Snabbspola inte igenom tiden hos Oktar t.ex, om inte spelarna uppvisar att uttråkning och apati.

3. Förbered kärlekshistorian mellan Ödets Dotter och Ljusets Barn väl. Det är inte fel att ta det med spelaren som styr Ljusets Barn utanför spelet när de andra inte är med.
 

Attisen

Veteran
Joined
8 Nov 2001
Messages
51
Location
Lindome
Listan kommer att rädda mitt liv flera gånger! Kommer du att göra den komplett inom den närmaste tidsrymden?
 

Attisen

Veteran
Joined
8 Nov 2001
Messages
51
Location
Lindome
En fråga dök upp (spoiler)

Jag läser just om mötet med familjen Burjokko i Sotehus i akt 2. Borde de inte bete sig schysstare om det är med en dvärg bland rollpersonerna?
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Jo, det är väl tänkt att den ska vara klar hyfsat snart. Jag jobbar på den medan jag läser igenom de delar som jag ska spelleda. Jag ska börja spela i Ysetur härnäst t.ex, så jag ska försöka skriva upp alla i Ysetur till listan nu i veckan i alla fall. Sen borde åtminstone första delen i boken vara klar. De andra delarna är ju kortare och har färre SLP också, så det kommer att gå snabbare.

Jag har också funderat på att skriva en sammanfattning av alla delar också, men det är inte så mycket för mig egen skull, men jag har sett att andra efterlyst något sådant.
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Re: En fråga dök upp (spoiler)

Nja, är de inte rätt sura på allt vad dvärgar heter (eller ja, utom dem själva), efter att de blev utslängda? Fast det är inget jag tänker skriva i sten. Det är inte omöjligt att de är hyggligare mot dvärgar från andra platser.
 
Top