Nekromanti Någon som har fått hem trean än? (ANT)

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Int ja helle

Nope, ingen trea här. Hade hoppats på att den skulle hjälpa mig försumma lite skola.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Nope.. (ANT)

Men jag hoppas att den kommer imorgon..

/ Johan K, som antar att posten segar sig lite..
 

Fenix

Warrior
Joined
7 Nov 2003
Messages
277
Location
Stockholm
Re: Jag har :)

Jättekul att den gick fram till någon... Tryckeriet skulle ju bara ha skickat iväg dem _förra_ måndagen. Nog för att det varit långhelg, men hallå;-)

/a&t
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Jag har, och...

... vad i herrans namn säger den elaka trollkarlen på sid 13 egentligen? "Ugglerumpa"? :gremconfused:


Storuggla, uppenbart intresserad
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: Hindihumor

Det är ett skällsord på hindi.

Osäker på stavningen, men det uttalas "ullukaparta" (med halvstumt R, som i 'smärta'). Det är ett rätt vanligt skällsord, används ungefär som "j-a idiot" - fast om man direktöversätter det så betyder det alltså "uggleröv". Jag har alltid varit lite fascinerad av det uttrycket...

--
Åke
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Nu...

...Har den dock trillat ner i brevlådan, olägligare än någonsin tidigare. Fast jag är glad ändå. :gremsmile:
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: Nope.. (ANT)

Efter att ha gjort en läsning light av dagens Fenix så får jag kännslan av att det kommer att bli bra den här gången åxå !
Skall läsa mer ikväll tänkte jag..

/ Johan K, som tänker lusläsa SW-grejen
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,703
Location
Värnhem, Malmö
Re: Inte jag heller

Herrejävlar! Du har all anledning att vara narcissistisk! Nu må jag vara överdrivet förtjust i den där typen av bakgrundshistoria, men det är fortfarande alldeles jätteutmärkt. Props to Ymir!

Resten av tidningen tycks även den vara bra.
 

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
Pytteliten spontan kommentar

Nu har jag fått den (genom det osportsliga medlet ''köpa på Sf-bokhandeln''). Jag är lite besviken, det innehöll faktiskt inte så mycket godis... Kamorfartikeln däremot (som var den främsta anledningen till köpandet) var underbar, så på den punkten är jag jättenöjd. Birger-stripparna var väldigt roliga dessutom, som de brukar.

Intrycket kanske höjs när jag läst Mutant-äventyret - jag passade på att inhandla Mutant: UA medan jag ändå var där. :gremgrin:
Och det spelet ser riktigt, riktigt fräscht ut...

-Hjalle, vars första rollperson är klar: Den muterade playboy-bocken Bertibilly Bock, med de framslagna förmågorna Stryktålig och Robust...
 

Zizop

Swordsman
Joined
20 Aug 2001
Messages
475
Location
Malmö
Re: Hindihumor

Vad skönt att någon vågade ställa frågan - jag hade lite på känn att det skulle vara något som kom ifrån Åkes fru. I vanliga fall brukar ju Birger inte vara så långt i österled.
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Barbarernas Hämnd

Ett till sånt där faktum som kanske bara är intressant för mig själv.

Birger-stripparna i nr 1/05 var gjorda av andra...

På tal om det insåg jag just att antalet strippar (inklusive de i nr 1/05) nu har kommit ikapp antalet handböcker som gjordes till Sverox. Med fortsatt utgivningstakt går han om alla handböcker totalt om prick ett år...

--
Åke
 

Zizop

Swordsman
Joined
20 Aug 2001
Messages
475
Location
Malmö
Re: Hindihumor

Klart att jag minns det - jag välkomnade dig hem här på forumet ju! :gremlaugh:
 
Top