Nekromanti Någon som håller på att göra ett Sci-fi spel?

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
645
Det beror på...

...på vilket sorts spel du vill ha. Min polare håller på med ett Starship Troopers-rollspel, och själv har jag ett gammalt Aliens vs. Predator rollspel. Fast du vill nog inte ha det, om det var det du undrade.

Place upon my tomb the head of Minamoto Yoritomo.
/Taira Kiyomori
 

[HSM]

Warrior
Joined
21 May 2000
Messages
350
Har inte alla åtminstone ett halvskrivet sci-fi spel liggande i någon obskyr papplåda i källaren? /images/icons/wink.gif

-/hans
 

Renfield

Swordsman
Joined
20 Feb 2001
Messages
567
Location
Linköping
Jag och Dr_Hof skall börja med ett Dune-RPG...
Hur så?

"He who conquers the past, commands the future.
He ho commands the future, conquers the past."
 

[HSM]

Warrior
Joined
21 May 2000
Messages
350
Re: Obskyra papplådor (OT)

Jo, men du är undantaget som bekräftar alla halskrivna regler /images/icons/wink.gif

-/hans
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,617
Location
Uppsala
Absolut !

Efter att The Dark Spire i det närmaste färdigställts så lägger jag mer tyngd på ett gammalt Sci-Fi projekt jag plitat med i flera år.

DAWN, som spelet temporärt kallas, blandar en hel del genrer. Enkelt beskrivet så gav sig mänskligheten ut i rymden, skapade kolonier o sv - precis som sig bör - men den attityd som byggdes upp, och representerades av imperiet, skapade stora problem när de första utomjordingarna visade sig. Dessa utomjordingar förslavades efter hårda och blodiga strider.

Efter ett antal år av förtryck uppenbarade sig så den varelse som representerade imperiets alla farhågor. Varelsen angrep mänskligheten med klinisk precision och fruktansvärd effektivitet. Målet var att förinta förtryckaren.

DAWN utspelar sig i ruinerna av imperiet. Resterna av imperiet har delats upp i subgrupper, politiska och religiösa grupper kämpar om makt och mitt i röran försöker mänskligheten gömma sig för övermakten.

Det är med andra ord en blandning av klassisk post-apokalyptisk överlevnad och högteknologisk science-fiction.
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Re: Obskyra papplådor

"Har inte alla åtminstone ett halvskrivet sci-fi spel liggande i någon obskyr papplåda i källaren?"

Hmmm, tror inte Piff och Puff har det...eller har Hans Stenström insider information? /images/icons/smile.gif

"Nä, jag har mitt online."

Det är ett, men du har ju endel tillbehörs projekt någonstans som t.ex. Det var en gång...rymden... Det finns väl känske i byrålådan?

Riddaren




Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Obskyra papplådor

"Det är ett, men du har ju endel tillbehörs projekt någonstans som t.ex. Det var en gång...rymden... Det finns väl känske i byrålådan?"

Nepp. Det ligger på den andra hårddisken nerifrån, i mappen Texter\Rävsvans\Det var en gång. /images/icons/wink.gif

- Krille
"Never position a rock near a hard place"
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

[HSM]

Warrior
Joined
21 May 2000
Messages
350
Re: Santiago

Vad jag skulle vilja se är ett rollspel baserat på Mike Resnicks sköna bok Santiago. Low-down and dirty, långt borta från alla kliniska space-opera miljöer. Med en touch av poesi.
Jag menar man kan bara inte annat än gilla en bok som börjar: "Det sägs att hans far var en komet och hans mor en kosmisk vind, att han bollar med planeter som de vore fjädrar och brottas med svarta hål bara för att få upp aptiten."

Mumma. /images/icons/smile.gif

-Hasse
 

[HSM]

Warrior
Joined
21 May 2000
Messages
350
Re: Obskyra papplådor

Har du någonsin sett vad alla nötter innehåller? Trodde inte det, men det är faktiskt så ekorrars tidskriftsamlare ser ut... och däri har de naturligtvis alla halvskrivna rollspel som de har konstruerat /images/icons/smile.gif

-Hans
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Santiago

"Vad jag skulle vilja se är ett rollspel baserat på Mike Resnicks sköna bok Santiago. Low-down and dirty, långt borta från alla kliniska space-opera miljöer. Med en touch av poesi."

Aow! Buss på!

Och glöm inte Walpurgis III, Widowmaker och de andra som utspelar sig i Demokratin med omnejd!

- Krille
"Never position a rock near a hard place"
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

Nån annan

Veteran
Joined
13 Oct 2000
Messages
93
Därför att sci-fi spel är så trevliga och det är alltid kul med något nytt spel.
 

tdh

Swordsman
Joined
15 Jun 2000
Messages
450
Location
Stockholm
*hehe* Mina ligger på gamla disketter till gamla burkar - har ni någon aning om hur krångligt det är att få vissa C64 och Amiga-disketter att fungera i en PC?! =)

Vem vet vad gårdagen bar med sig för i morgon?
 
Top