Nekromanti Någon som håller med...

Yvian

Warrior
Joined
22 Dec 2002
Messages
252
Location
Min borg i Consaber, på Uriens högland nära Narekh
... Om att kvaliteten på neogames böcker (inte innehållet, utan själva inbindningen) har ganska varierande kvalitet?

Jag har en massa Eon (och neotech) böcker, och både min Geografica och Mundana håller på att falla sönder på vissa ställen. Jag har aldrig haft det problemet med t.ex. min Grundregelbok, och ändå är det den mest "vällästa" av alla mina böcker. Och med Neotech-regelboken (det är kanske lite OT då) är det värre, där har ungefär varenda sida om cybertech lossnat...

Finns det någon som vet varför bara en del böcker går sönder, och/eller någon som håller med mig?
 

Mr Brunch

Veteran
Joined
12 Jul 2003
Messages
151
Location
Sundbyberg
Jag har en massa Eon (och neotech) böcker, och både min Geografica och Mundana håller på att falla sönder på vissa ställen
Dom är faktiskt dom två som håller bäst av alla mina, trots att dom har fått en hel del stryk, dock håller jag med om att böckerna har helt olika kvalitet, min nekromanti och vandöda började förfalla nästan direkt och redan nu börjar sidor lossna trots att jag behandlar den med den kärlek och omsorg :gremfrown:
 

Greymourn

Swordsman
Joined
28 Jan 2001
Messages
593
Location
I en stad i ett län etc.
Mina böcker...

Eon2 håller bra, Eon 1 har jag en fin hemmagjord pärm till (utsidan lossnade, det är alltså inte ett lösbladssystem som mitt Mutant/Chronopia) Mundana 8särskilt alvsidorna av någon anledning) rök omgående... N2 skall vi inte tala om, jag har knappt spelat spelet och inte gjort mer än max två rp och det är mkt nära ett lösbladssystem... Övriga Eon moduler har klarat sig bra, men så anänder man dom ganska sällan också... Tackar vet jag Gemini, den har stått sig minst lika bra som hårdpärmarna jag äger...
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
Eon 1 Deluxe och Neotech 2

Eon 1 deluxe-boken håller på falla sönder men det är fullt förståeligt, ty boken är mycket välanvänd.

Neotech 2-grundregelboken föll dock sönder efter bara två veckors tid, och då hade vi endast gjort våra karaktärer i den. Faktum är att det var cybertechsektionen som föll sönder först även för mig.

Eon 2-boken är dock förträffligt bunden. Den håller ihop hur bra som helst, och den är ändå mer använd än både min Neotech 2-bok och min Eon 1 deluxe-bok. Å andra sidan så tror jag att Eon 2 har en extra dyr bindning om jag inte minns helt fel, vilket kostade en tjuga extra att göra, men det var det värt tycker jag.
Jag skulle lätt betala tjugo kronor extra för att få min Eon 1-bok och min Neotech 2-bok att sitta ihop igen.


/Naug, tycker om sina böcker
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Neotech-boken föll sönder direkt, den befinner sig numera perforerad i en grön pärm. Riktigt usel kvalitet.

Eon 2 har börjat gå sönder, snart måste jag övergå till att nöta sönder Deluxe... snart faller även Mystik & Magi och Krigarens Väg ihop - men det är ingen överraskning så att säga (mkt välanvända) :gremsmile:.

Alla andra moduler har hållt ihop bra...
 

Yvian

Warrior
Joined
22 Dec 2002
Messages
252
Location
Min borg i Consaber, på Uriens högland nära Narekh
Bättre kvalitet i E2-regelboken

"Eon 2-boken är dock förträffligt bunden. Den håller ihop hur bra som helst, och den är ändå mer använd än både min Neotech 2-bok och min Eon 1 deluxe-bok. Å andra sidan så tror jag att Eon 2 har en extra dyr bindning om jag inte minns helt fel, vilket kostade en tjuga extra att göra..."

Det verkar ganska troligt att Eon2-boken är bättre kvalitet än modulerna, speciellt som min Eon2-grundbok hållit ihop i 3 år snart, och min mundana-bok började gå sönder efter bara typ några dagar. Jag skulle vara beredd att betala 20kr extra för en modul om den är av samma kvalitet som E2-regelboken :gremsmile:
 

Belldozer

Veteran
Joined
10 Jul 2003
Messages
23
Location
Falun
Jodå, kan bara hålla med, min Mundanamodul är numera en trevlig samling lösa blad som ligger i omslaget (började med alvkapitlet), kompisens N2 sade godnatt efter två veckor (verkligen usel bindning). Eon2 är fullständigt prima, trots flitigt bläddrande och energisk tukt av spelare.

Vore trevligt om Neogames kunde bättra på sig lite när det gäller kvalitet på bindningen, skulle utan tveka betala mer för bättre kvalitet.


//Stefan Gunnarsson
 

Yvian

Warrior
Joined
22 Dec 2002
Messages
252
Location
Min borg i Consaber, på Uriens högland nära Narekh
Bättre kvalitet i E3?

"Vore trevligt om Neogames kunde bättra på sig lite när det gäller kvalitet på bindningen, skulle utan tveka betala mer för bättre kvalitet."

Som jag skrev i ett nedanstående svar så skulle jag vara beredd att betala mer för böckerna om dom hade samma kvalitet som E2-boken. GrottrolletNaug säger att Eon2-regelboken hade en extra dyr bindning, och det tycker jag verkar ganska troligt med tanke på att den hållit bäst för alla vad jag kan se av svaren här på forumet. Kanske kan Neogames ha bättre inbindning på Eon3 när det väl kommer? Man kan ju hoppas iaf.
 
Joined
29 Nov 2001
Messages
1,337
Location
Göteborg
Tja, av alla mina Eonmoduler (ganska många, men inte alla), så är det än så länge endast Geographica som tappat några sidor. Krigaren's Väg, mycket välanvänd av mig och min grupp, är faktiskt helt samanhängande, och den väldigt, väldigt välanvända Eon 2 boken är hel den också.
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Re: Bättre kvalitet i E3?

Om nu Eon II hade en bra bindning behöver väl inte Eon III ha ännu bättre?

/RipperDoc - inte en enda av mina Eon-böcker eller -moduler har fallit sönder
 

Yvian

Warrior
Joined
22 Dec 2002
Messages
252
Location
Min borg i Consaber, på Uriens högland nära Narekh
Re: Bättre kvalitet i E3?

"Om nu Eon II hade en bra bindning behöver väl inte Eon III ha ännu bättre?" ¨

Det jag menade var att man kanske kunde använda samma inbindning till modulerna i E3 som till grundregelboken till E2, eftersom man då slipper alla sönderfallna böcker och lösa sidor.

"inte en enda av mina Eon-böcker eller -moduler har fallit sönder"

Det finns säkert en (o)naturlig förklaring till det :gremtongue:
 

Azk3r

Veteran
Joined
26 May 2003
Messages
75
Location
Jönköping
Re: Eon 1 Deluxe och Neotech 2

exakt så e det för mig också, deluxe 1 har pajat totalt. Sidor lossnat o pärmen sprucken, trots att den knappt e använd. Eon 2 som jag har fått stå ut mycket stryk håller hur bra som helst.
 

trinker

Warrior
Joined
6 Aug 2000
Messages
299
Alla mina böcker är hela på EON sidan men på Neotech har ungefär 40-50 sidor i regelboken givit vika...

Men alla mina eonböcker har mamma slagit in i plast så att de ska hålla - tack mamma.
 

-BoNe-

Warrior
Joined
9 Jun 2003
Messages
209
Location
Kalmar
hmm..

Kanske att man borde skaffa sig några pärmar så när dom väl faller sönder så är man förbered..

Ja har Eon2 (inte inbunden) alv modulen och dvärgmodulen.. Ingen har fallit sönder ännu..
 

Mouja

Hero
Joined
1 Dec 2001
Messages
1,011
Location
Sundsvall
Min Eon2 bok köpte jag då den först släpptes, och den är bara mycket kantstött efter att ha färdats i en ryggsäck flera kilometer varenda helg...

Min M&V, KV och Alver är lite risigare dock, då dessa har blivit utlånade fler än en gång... ett tips till er som lånar ut böcker - gör det inte! De kommer att gå förlorade...
 

Fahnen

Swordsman
Joined
24 Apr 2003
Messages
459
Kamrat funkus lånade ut sin Neotech 2 grundbok.
När han fick tillbaka den hade 50 sidor lossnat. Jag lånade funkus A&S som min bror misshandlade....


Midar citerar sin broder "spelar ni det där jävla eskil nu igen" ...
 

Tzam

Warrior
Joined
16 Oct 2002
Messages
328
Location
öhh... nära Sundsvall
Jo, min alver har helt fallit i bitar... men det det kan också bero på att follg missskötte den... Jag håller med mouja... Låna inte ut döckerna utan din tillsyn!!!
 

Seiferim

Veteran
Joined
6 Jan 2003
Messages
26
Location
Nangiala
Bokbindning

Kan det vara så att neogames har satt bättre och sämre bindningar på vissa Eon-moduler :gremsmile:
SAMTLIGA :gremgrin: av mina eon-mnoduler + regelboken har inte tappat en enda sida. Och då har jag inte förvarat dom i ett kassaskåp och bara använd gummihandskar och pinsett när vi ska spela.

Underligt att vissa böcker håller sämre än andra.
Fast n2 är ju faktiskt ett faktum........är det någon som har en hel n2 regelbok????? :gremtongue:

Seiferim - Är nöjd över att alla eon-böcker fortfarande håller!
 
Top