Söker spelgrupp Någon nystartad grupp? Eller som ska starta?

OlderGaymer

Veteran
Joined
15 Jul 2023
Messages
5
Location
Göteborgsområdet
Jag letar alltid (verkar det som) efter nya grupper att joina för rollspel. Har bara erfarenhet av D&D 5e, men skulle gärna prova nåt annat också.

Om D&D behöver jag ingen genomgång men däremot tålamod då jag fortfarande håller på att lära mig regler osv.

Då man är total nybörjar på annat än D&D så krävs en SL som har tålamod och vill gå igenom regler o saker med mig.

Jag kan jämna veckor, vilken veckodag som helst. Tider start kl 17-18, slut senast kl 21-22 (om vardag dagen efter).

Jag finns strax utanför Göteborg (öster om), så kör gärna IRL men funkar det inte så kör jag gärna via discord.
Har D&D Beyond. Liten erfarenhet av roll20 och VTT, dock inte CS därpå utan föredrar D&D Beyond i så fall.
Svenska eller engelska spelar ingen roll.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,739
Location
Göteborg
Vi har en öppen spelgrupp som spelar varannan lördag via Discord. Men det är ganska långt från D&D. Vi kör spelledarlös friform, så ingen mekanik och ingen spelledare, och det är framförallt dramaspel, snarare än fajter och äventyr. Finns en tråd här med spelrapporter. Så vet inte om det alls är intressant, men det är som sagt en öppen spelgrupp, och vi kör bara enkvällare på drop-in, så du (och alla andra som läser detta) är välkommen om du vill prova på.
 
Top