Nekromanti Någon med kunskaper om romarriket?

Erufailon

Swordsman
Joined
20 Jul 2001
Messages
497
Location
Göteborg
Hej på er alla, jag håller för stunden på med Chimera, ett rollspel som utspelar sig i framtiden, jorden har gått sönder och folk lever på de olika kvarvarande "segmenten"... det där var hemskt kortfattat, men det jag behöver hjälp med är Romariket.
En av staterna i chimera är en kopia av rom fast i framtiden, har inte hittat något bra om provinserna i romariket, någon som kan eller vet någon källa?
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,548
Location
Fallen Umber
Testa att gå till närmaste bibliotek och kolla i historiehyllorna. Där finns det säkert fler böcker om romarriket än du någonsin kan hinna läsa.


/Dimfrost, bibliotek är underskattade
 

Illern

koppariller
Joined
22 May 2000
Messages
2,056
Location
Linköping
Re: Jag, tror jag...

Terra Draconis är ett spel som utspelar sig i starkt romarinfluerad miljö i den senaste inkarnationen som ännu inte riktigt nått ut på nätet så ett eller annat om Romarriket har jag väl tillägnat mig under åren :) Är det något särskilt du undrar (varning dock för att jag kan mer om kultur och genrell utveckling snarare än detaljerad kronologisk historia)?
 

Erufailon

Swordsman
Joined
20 Jul 2001
Messages
497
Location
Göteborg
Re: Jag, tror jag...

jag behöver veta ganska mkt om kulturen och hur provinserna funkar, vad provinserna har för relationer med varandra, även vad som gör provinserna speciella, eller de som är utmärkande. men information i almänhet om romarriket går oxå bra ;-)

Skulle vara väldigt tacksam för hjälp. dock kan jag inte bifoga rollspelet, det mesta finns i min skalle...

skulle det finnas ngn möjlighet att diskutera det på msn eller så?
 

Illern

koppariller
Joined
22 May 2000
Messages
2,056
Location
Linköping
Re: Jag, tror jag...

Antingen kan du väl ställa frågor här eller så kan vi diskutera på ICQ. Jag har ingen MSN-klon till min linuxdator men om du har ICQ så går det bra (eller t.ex. Trillian som skall klara av både MSN och ICQ). Tyvärr kommer jag ha häcken full fram till GothCon så det är inte säkert jag kan föra några jättespirituella diskussioner förrän jag är hemma från GothCon igen. Kommer du dit kan vi ju alltid träffas, jag kommer säkert finns en hel del vid IndieCon eller i närheten av andra forumsmedlemmar (om de inte jagar bort mig :gremsmile: )
 
Top