Nekromanti Nätspel som jag fastat stenhårt på..

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Såhär är det, ville bara tippsa om detta lilla spel som finnes på nätet. Travian hetere det, är ett onlinespel där man bygger upp sin egen lilla by, genom at uppgradera sina fält. Som är lera, träd & vete. Genom dessa varaor som genereras av fälten, så bygger man byggnader i staden sin. Som t. ex baracker, smedjor & sådant. Så man kan spotta ut trupper & anfalla andra.
Man kan åxå bilda allianser & sådant med varandra.
Det trevliga är att det i grund & botten är gratis, dock så kan man pröjsa lite pengar om man vill. så ,man kan bosta upp vissa saker. det är dock inte nödvändigt, då det funkar alldeles utmärkt utan deta.
Spelet hittar ni här.

/ Johan K, som har en by där som heter Casa Johan K
 

Zire

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,992
Location
Umeå
Jag var fast i Travian ett tag men tröttnade sedan på att det inte finns någon riktig typ av mål i det. Byggandet blir snabbt tråkigt. Och stridandet har dåligt med motivering. Går mest ut på att hitta chanslösa spelare, upprepat sno deras prylar tills de hamnar tillräckligt långt efter för att det ska vara värt att leta reda på en ny.

Jag kan isf. rekommendera Realms of Mayhem som trots sitt namn var kul längre. Har inte heller nått mål och man har ingen anledningen att slåss (då man inte behöver interagera någonting i övrigt) mer än att man blir uttråkad, men systemet är i min mening bättre. Stort teknologiträd och mer genomtänkta faktorer för handel och strid.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Tack för tippset !
Verkar riktikt bra det här. Inte helt omöjligtatt jag testar det här åxå.
 

Crom

Veteran
Joined
20 Dec 2007
Messages
53
tackar så mycket :gremsmile:

nu har jag nått att göra på jobbet dom stunder det inte händer nått :p
 

omgitburns

Veteran
Joined
28 Jan 2008
Messages
159
jag körde det förra året på server 3x speed och hette "runescape94" och jag hade 1k invånare och jag var ledaren i -tds- som låg på 100 plats.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
tackar så mycket
Var så lite så... :gremlaugh:
& ja, det kan lätt sluka en massa tid. Tro mig.... :gremtongue:

/ Johan K, som håller på att bygga gubbar i detta nu
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Jag finns på se5. Är med i alliansen TVI & har staden Casa Johan K
 
Top