Nekromanti Nästa varulvsspel

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,373
för det blir ju ett till innan årets slut, inte sant?

Jag tänkte mig att vi kan spåna lite, för vi är ju nästan en "spelgrupp". :gremsmile: Vem vill hålla i nästa? I eftersnacket efter Paxens mycket roliga Varulvsgate hintar både Paxen och Xyas att de är sugna på att hålla i varulvsspel. Feuflux är ju grand old master som varulvsspels-lekledare här på WRNU och han kanske också är sugen? Sedan tror jag Vicotnik kan fixa något riktigt bra.

Så, vilka är sugna på att hålla i ett varulvsspel? Och när? Och när är övriga sugna på att spela?

Lite snack om varulvandets framtid på WRNU alltså.

Själv har jag en rätt rolig idé på ett upplägg, men jag kan inte svära på att det funkar, så jag kan då rakt inte lova något. Däremot är jag garanterat med och spelar.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,971
Location
Linköping
... Feuflux är ju grand old master som varulvsspels-lekledare här på WRNU och han kanske också är sugen? ...

Hehe. :gremsmile:

Jag har ju en påbörjad skiss till ett varulvsspel liggandes, men känner att jag inte alls har hängt med i hur man bäst driver spel med ~10 spelare istället för de ~20 som jag lärt mig balansera för. Så jag behöver utbilda mig själv lite; så om någon är laddad för att agera SL har jag inga problem med att stå tillbaka ett tag till.

Det gick ju inget vidare sist jag var spelare (total talanglöshet + ingen tid = fiasko) så tyvärr är jag nog så trist att jag håller mig på SL-sidan av skärmen (dock så är jag ju pappaledig tills november så kanske kanske att jag hakar på ändå).

Jag tycker dock det är skitroligt att så många har arrangerat egna spel och följer dem med glädje!
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Jo jag är som sagt sugen. Höll faktiskt i två live-spel nu i helgen som funkade fint (även om folk stressade sig igenom det). Men det blir i så fall efter min semester (tebax den 12/9) och med deadlines som passar mitt veckopendlande :gremsmile:
 

Smrtihara

Warrior
Joined
16 Feb 2010
Messages
384
Jag är grymt på som spelare. Upplägget passar mig där jag är i livet nu. Det är lagom mycket aktivitet som krävs.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,614
Location
Huddinge
Jag kommer också vilja vara med som spelare.

sen som så många andra så sitter jag med en ide till ett eget spel man skulle kunna hålla i, dock så är min ide så absurt skum att jag själv tvivlar på att det skulle funka.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Jag har inga bra ideer på en setting/tema just nu, så jag kommer inte anordna något innom snar framtid. Där emot kanske senare under hösten, om jag kommer på något bra tema som jag känner fungerar för varulvsspel.

Där emot är jag som alltid intresserad av att vara med och spela.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Jag vill vara med som spelare i nästa varulvsspel, men jag vill inte hålla i nästa varulvsspel, men kan tänka mig att hålla ett längre in i framtiden. Bara för att klargöra.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Jag är sugen på ett nytt lir.

Vet inte om jag klarar av att sätta ihop en hel setting, men en game of thrones inspirerad körning vore tufft kanske?

Finns ju lite intriger att jobba med där i alla fall, och även grupperingar. Bastarder, svin, goda i somligas ögon onda i andras. Ja ni fattar.
 
Top