Nekromanti Nästa SydCon

Max Raven

T12-kultist
Hej!

Var på möte med SydCons nya styrelse i måndags och fick veta en del om hur det ser ut för närvarande. Ta följande med en nypa salt.

Först och främst: Det blir inget "riktigt" SydCon i år. Styrelsen hinner inte genomföra alla förberedelser för att genomföra ett ordentligt konvent i år. Dock blir det minst ett minikonvent/förkonvent under spelveckan, och kanske fler utöver det. Planen är ett nytt stort konvent nästa år, som setts över ordentligt.

Nästa konvent kommer vara inriktat på att vara barnvänligt - både för barn och för barnföräldrar. Bland annat kom det upp att de vill göra något i stil med kidscraft från förra året och ett barnrum inspirerat av det på GothCon.

SydCon söker frivilliga. För tillfället är jag ansvarig (ungefär) för rollspelsgruppen*, där indierummet f n ingår. Det finns även bland annat en brädspelsgrupp, en östasiatisk grupp (cosplay, anime, etc) och en workshopgrupp. De verkade öppna för förslag och ville också gärna ha med yngre. Bor du i Skåne och vill hjälpa till så kan du höra av dig till mig eller på facebook-sidan.

Det troligen kommer att bli någon form av tävling för design av ny logga/poster.

För mer information, besök Facebook-sidan https://www.facebook.com/sydcon1?fref=ts

Alternativt kan ni fråga något här, jag har försökt hålla mig till det viktigaste men kan ha missat något. :)

*Ansvar?! Nooooo.

Kul att höra! Beklagar ansvaret, men grattis till SydCon för att ha valt en bra rollspelsansvarig!

Bump. Vi kommer att behöva arrangörer och spelledare till Spelveckan i år (och till 2016)

Cybot;n114621 said:
Vad är Spelveckan och när sker den?

Spelveckan är 44, a k a november-lovet. Minikonventet ska vara måndag och tisdag, har jag förstått.

Max Raven;n114764 said:
Spelveckan är 44, a k a november-lovet. Minikonventet ska vara måndag och tisdag, har jag förstått.

Var blir det? Och är jag gammal om jag klagar över att man lägger det mitt i veckan när jag måste jobba?

Hej!

Såg det här evenemanget på SydCons sida.
Vad som gäller är: Det är den 26:e och 27:e oktober, det vill säga måndag och tisdag.

Har varit i kontakt med styrelsen och kommer återkomma imorgon med mer information.

Back