Nekromanti Nästa supplement

Den dära...

Veteran
Joined
7 Jun 2004
Messages
100
Location
Sevilla, España
Vad hoppas ni som nästa supplement. (efter Klondike, Mexico och NY)

Själv skulle jag vilja se ett supplement där förslag för att spela i alternativa tidsepoker såsom ´Frihetskriget och Zorro skulle kunna gå av stapeln.
Till klassiska västern väntar jag med spänning på något som kan röra sig runt boskapsterritoriet och dra upp kofösarna.

Vad tycker ni?
 

Radagast

Swordsman
Joined
21 Jan 2004
Messages
430
Location
Eskilstuna
Tombstone (ANT)

Så det så, ville ha sett den före Arizona, men, man kan ju inte få allt med en gång ;-)

// Knightlord
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Det som skulle få mig sugen på att införskaffa "nya" Western och börja spela det igen hade varit en Klondike-modul eller en modul om Frihetskriget (eller perioden 1700-1860 i allmänhet, dvs Kolonialtiden, och tiden innan inbördeskriget).

/Joel - desperado
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,500
Location
Helsingborg
"Det som skulle få mig sugen på att införskaffa 'nya' Western och börja spela det igen hade varit en Klondike-modul eller en modul om Frihetskriget (eller perioden 1700-1860 i allmänhet, dvs Kolonialtiden, och tiden innan inbördeskriget)."
Helt klart.. Jag har varit på jakt efter ett rollspel som utspelas under kolonialtiden rätt länge..

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som får Joakim- och Skriet från Vildmarkenkänningar när han läser "Klondike"
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,051
Location
Ereb Altor
kampanj?

varför inte en maffig äventyrssvit? Western har begåvats med en mängd välskrivna och bra äventyr men fortfarande fattas det där mastodontverket. Beror det genren eller är det en planerad policy?

/Måns
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
Re: kampanj?

Nix, hänger inte på genren... Det har mest inte blivit av. Delvis på grund av den tråkiga insikten att äventyr och kampanjer sällan säljer lika bra som andra supplement.

Mexiko kommer dock att innehålla en riktigt maffig kampanj - I Djävulens Skugga. Först tänkte vi ge ut det som en fristående kampanj, men insåg att den gjorde sig bra ihop med det gedigna kampanjmaterialet i Mexiko-supplementet.

Hmm, men långa maffiga kampanjer alltså. Är det fler som skulle vilja se det? Vi är beredda att lyssna!

/a & t
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
Klondike är på gång:) Peter Larsson skriver, speltest pågår och Michael Gullbrandsons illustrationer är oerhört stämningsfulla.

/a & t
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
Vi har inte haft - hittills. Men... Är intresset tillräckligt stort så ökar naturligtvis prioriteringsgraden;-) Inte minst därför tyckte vi att det här var en riktigt rolig tråd att följa:)

/a & t
 

don Larsson

Veteran
Joined
12 Oct 2000
Messages
67
Location
Örebro
Wheee! Dags att damma av Jack London-böckerna, antar jag.
I sammanhanget kan jag passa att även rekommendera Yukon Gold, av William D. Blankenship. En lättsamt underhållande roman som blandar ihop en rad olika skrönor kring Klondike, med en viss humor.

-
Pete
 

AEGIS PRIME

Swordsman
Joined
1 Jan 2004
Messages
407
Location
Halmstad
NEW YORK

Jag säger bara NEW YORK. Blev lite ledsen när jag såg att det ligger en bra bit in i framtiden...
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,051
Location
Ereb Altor
Re: kampanj?

Jag kan gott och väl nöja mig med "I Djävulens Skugga" tror jag. Renodlade äventyr som alltså fokuserar till 100% på äventyret tror jag som ni säger inte funkar så bra, men en fördelning på 30% kampanjmaterial 70% äventyr funkar bättre. Eller?

Egentligen så är era konventsserier i många fall ypperliga kampanjer. Jag har spellett flera av dem (eller två...) som långa kampanjer och det har funkat super, men ett problem som finns i Westernmaterialet är alla olika årtal. Jag har visserligen inga större problem med lite oskyldig historierevisonism men ibland blir det svårt. Visserligen förstår jag vikten av att använda sig av hela westerneran där 1860 skiljer sig en hel del från 1890.

Vad jag är ute efter är alltså ett Enemy Within, Undergångens Arvtagare eller 5:e Konfluxen till Western.

Ps. jag är inte samma Traffaut som huserar på www.mutant.nu
Där går jag under namnet Psipo...(det är alltså inte fråga om självhävdelse ovan :gremwink: )
 

Red Dust

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
129
Location
Gotland/ Lund.
Re: kampanj?

Tja, det mesta av kampanjerna brukar jag ju knåpa ihop själv, men samtidigt skulle jag tycka att det vore apkul med en som utspelar sig under inbördeskriget. Då skulle man kunna klämma in en eventuell "sourcebook" i materialet också. Vidare så skulle man kunna vara ganska säker på hur länge kampanjen skulle pågå samt kunna trycka in lite extraregler (för dem som vill) för hur man kan hantera fältslag.

Fast i slutänden är det ju faktiskt upp till er (Anders och Tove), eftersom ni basar över verksamheten.

M.v.h.

Red Dust.
 
Top