Nekromanti Nästa steg

"Informationen kan betraktas som historia."
Precis, dessutom så är man inte tvungen att just spela i den tidsperiod som spelföretaget håller i.. I Deadlands t.ex. ligger de i år 1877, medan jag fortfarande spelar i år 1873 som det var när jag började spelleda Deadlands..

En annan fördel är att man som spelledare kan veta vad som kan hända i framtiden.. Det är alltid bra att ligga ett steg i förväg..

<CENTER>"Någonstans i mörkret finns ljuset.
Det kan inte regna allt för jämnan.
"[/i]</CENTER>
 
Metaplotter har en förmåga att överskugga spelvärlden. Själv föredrar jag vardagsheroiska rollspel. Hjältar och skurkar med realistiska mål. Givetvis vill alla skurkar innerst inne dominera hela världen, men detta är inget som påverkar deras "vardag". Bara för att det inte finns metaplotter, betyder inte det att världen är statisk. Tvärtom tycker jag att det känns påtagligare att ett furstendömme får en ny härskare, dras in i krig eller inbördeskrig, än att en ond individ eller gud vill ta över världen och krossa allt i sin väg.
Tyvärr blir metaplotter ofta inte mer än björntjänster.
 
jag vill se

vad jag vill ha:

världsmoduler
äventyr(!!!)
böcker i klassiskt DoD 84/91-format, inge mer A4 tack

vad jag inte vill ha

rasmoduler
alltför snäva moduler (typ sjöfart, krigarens handbok, etc)
 
Jag skulle vilja se en utveckling av historia och dylikt för de olika raserna.
Alltå bara mer beskrivning om hur & var dom lever, livsåskådning o s v
 
Back
Top