Eon Nästa steg efter EON 5

För en som inte var speciellt förtjust i Eon IV av olika anledningar men ser Eon V som ett ordentligt steg i rätt riktning, samt att dom inte finns att få tag på, skulle jag vilja se Strid och Magi böckerna få ett nytryck anpassat till Eon V.

Sen skulle jag gärna se mer böcker i stil med dom som släptes till Eon 3 som hjälper att spela olika typer av kampanjer, tex Riddaren med regler för en förläning, eller böcker med mer bakgrund för världen i still med Legender & Hemligheter, Religioner, Drakar, eller fler böcker fokuserade på olika länder, kan tänka mig att dessa är en större risk iom att dom är mer begränsade när det kommer till publik / köpare än andra böcker.

Har inte ens läst 10% avböckerna ocn beställt massa EON 4 grejer som jag inte ens bläddrat i ännu, men tänker ändå kring vad skulle jag vilja ha mer till EON 5

Jag vill en en Gigantisk Världsbok: Alla länder beskriva mins 20 sidor var
KICKSTARTER jag lovar 2000:- rakt av.

Vad vill ni ha?
(ni behöver inte "Lova" pengar)
Bara för mitt personliga intresse, jag skulle läsa en ny bok likt Legender och Hemligheter. Gå in lite på djup lore och se hur den har ändrats. Bland annat älskar jag i förra boken hur skapelse-myten förklarar magi-systemet. Skulle vara kul att se hur meta-plotten ser ut nu.

Sen inkludera lite hemliga sammansvärjningar. Vad händer i Gordrion i lite mer detalj? Lutharions "de Urgamla" i Thalamur.

Lite större utforskande av djupare lore och meta-plot.

Finns det någon skriven Eon-kampanj, dvs. äventyr som hänger ihop i något slags följd, förutom Sylfens vrede?

Högt på önskelistan står även överättningar till 5:an för alla de folkslag som inte kom med i grundboken, då särskilt Lalaster 🤩

Jag skulle vilja se en Pneumotropi aspekt bok. Höll själv på att knåpa på en för något år sedan. =P

Skulle gärna se en Jargien modul och gärna med ett tillhörande intrigerande äventyr i den Jargiens elit. Rollpersoner kanske blir inbjudna till Glutharisk orgie medans stadens invånare lever i misär på deras bekostnad. Inslag av korrumperade stadstjänstemän som gör allt för att roffa åt sig lite mer makt och rikedomar. Eller liknande. =)

Jag erbjuder mitt kungarike för en kickstarter i detta fall. Så länge jag inte ligger på min dödsbädd kommer jag crowdfunda!

Back