Dunder&Drakar Nästa produkt: Ut ur dunklet kom de

Oldtimer

Slava Ukraini!
Joined
5 Feb 2002
Messages
4,270
Location
Göteborg, Lindome
Jag jobbar redan med nästa produkt till Dunder & Drakar; "Ut ur dunklet kom de". Det är expansionsregler riktade till spelarna.

Omslag.jpg

Här är några exempel på rubriker:
Bakgrunder
Teman
Nya raser
Kombinera klasser
Nya alternativ för klasserna
Färdighetstalanger
Nya möjligheter i strid
Skapa magiska ting


Planen är en bok på cirka 100 sidor som skall finnas att köpa i början av augusti.
 
Last edited:

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,847
Location
Nordnordost
"Nya alternativ för spelare" ser lite grynigt ut. Låg upplösning på precis den biten?
 

Oldtimer

Slava Ukraini!
Joined
5 Feb 2002
Messages
4,270
Location
Göteborg, Lindome
"Nya alternativ för spelare" ser lite grynigt ut. Låg upplösning på precis den biten?
Jag har kanske misshandlat den där JPG:en lite för mycket. Tryckoriginalet kommer ju att komma direkt från Photoshop sedan, men jag skall se om jag kan exportera ut en fräschare JPG.

Edit: Nu har jag fräschat upp den något.
 
Last edited:

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,847
Location
Nordnordost
Finns det någon historisk referens i just namnet på modulen?

Jag hade gärna klippt ner det till "Ur mörkret kom de", när jag säger hela så vrickar jag tungan och det blir "Ut (paus) ur mörkret kom de"
 

Oldtimer

Slava Ukraini!
Joined
5 Feb 2002
Messages
4,270
Location
Göteborg, Lindome
Finns det någon historisk referens i just namnet på modulen?

Jag hade gärna klippt ner det till "Ur mörkret kom de", när jag säger hela så vrickar jag tungan och det blir "Ut (paus) ur mörkret kom de"
Ingen direkt historisk referens, bara något som dök upp i mitt huvud när jag associerade fritt runt den klassiska titeln "Unearthed Arcana".
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,094
Kanske inte i det här supplementet, men en tanke inför framtida:

Generatorer för att skapa content. Äventyr, föremål, SLPer, uppdrag, handelshus, furstar, värdshus, osv. Tänker på hur zonkrälande funkar i år noll eller hur cyberpunk-uppdrag, d:o SLP, barer, gäng, osv skapas i Augmented Reality.

Det är med bred marginal min favvo-sorts supplement, efter grundregler då..
 

Oldtimer

Slava Ukraini!
Joined
5 Feb 2002
Messages
4,270
Location
Göteborg, Lindome
Vilka nya raser o klasser tänkte du ta med?
När det gäller raser har jag på gång Dhampir, Drau, Goliat, Kobold och Vätte, kanske fler.
Nya klasser har jag inga på gång just nu. Det blev ju hela sjutton klasser i basreglerna. Däremot regler för hur man multiklassar (kan ta talanger från andra klasser) och regler för halvklasser, som man kan limma ihop två stycken till en unik hybrid.
 
Top