Nästa Neotech Edge produkt?

Tcherban

Veteran
Joined
24 Jul 2014
Messages
16
Alldeles nyligen släpptes Neotech Edge men jag är intresserad av vad nästa produkt blir till Edge och när vi kan förvänta oss den? Helst igår om jag fick bestämma - jag är ett fanpeep!
 

Southmountain

Veteran
Joined
22 Dec 2015
Messages
50
Jag förstår helt klart att det kommer att dröja till nästa produkt kommer, med tanke på att vi precis har fått tre böcker. Men det finns klart utrymme för flera sfär- och platsböcker. Jag gillar konceptet med ANON, att du får mer bakgrund kring en sfär ("fluff") i kombination med regelexpansioner i relevant område. Orbitals skulle kunna ge mer rymdregler exempelvis. Med det sagt så skulle det vara intressant att veta hur tankarna kring framtiden går.

#fanpeep!
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
Vi har definitivt planerat fler moduler till Neotech Edge!

En av våra större prioriteter för närvarande är en engelsk översättning av grundboken. Detta pågår just nu och vi har anlitat en engelskspråkig redaktör för att garantera kvalitéen av översättningen. Men detta tar endast upp tiden av en peep i core teamet (vi är sex peeps).

Den första nya modulen blir troligtvis en större eqip-modul. Vi har redan mycket mer manustext i stil med den som finns i eqip.free i grundboken, så en eqip-modul är nästan "halvklar" redan. Denna kommer vara lite som Offensiv från N2, men inte exklusivt fokuserad på vapen utan även cyber, genterapier, stajlade rides, koolu kläder och annat. Det är även troligt att vi lägger till flera regelsystem (som crafting / modding) i modulen.

Vi har även en författare i core-teamet som önskar skriva en modul om Skandinavien, men arbetet där är fortfarande på idéstadiet.

Vi har även en författare (en av speltestarna under skrivandet av grundboken) som uttryckt intresse att skriva en rymdmodul, men arbetet är även där bara på idéstadiet.

Posta gärna här om vilka moduler ni skulle vilja se!


/Jacob, regelredaktör för Neotech Edge
 

Southmountain

Veteran
Joined
22 Dec 2015
Messages
50
Generellt gillar jag moduler som ger mig stöd att spela på nya sätt. För mig skulle det vara intressant att få info om korpar, kanske ihopkopplat med NORMS om modellen från ANON skall användas.

Det förekommer så mycket företag, megaföretag och sammanslutningar i cyberpunk. Jag skulle gärna se till regelmekanik bakom detta, i samma linje som stödet i PRD för att spela/skapa sitt egna säkerhetsföretag. Hur gör rollpersonerna om de vill starta ett företag? Hur angriper korpar varandra (både över och under bordet)? Hur fungerar marknader/handel? Olika företagsstrukturer etc. Vilken info behöver jag om jag vill spela en Gordon Gekko år 2070?
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,070
Location
Göteborg
Prio 1 borde vara praktiska demonstrationer av spelets kärnaktivitet.

Det vill säga äventyr.

Helst en kampanj.
 

Conan

Swashbuckler
Joined
15 Aug 2000
Messages
2,057
Har inte nya neotech, men kanske köper om ni släpper ett rejält äventyr till det :)
 

Famine

Veteran
Joined
23 Nov 2014
Messages
39
GrottrolletNaug;n338997 said:
Vi har även en författare i core-teamet som önskar skriva en modul om Skandinavien
Snälla, låt Hisingen fortfarande vara ett enda stort fängelse som i N2! Har haft många spännande och roliga händelser där XD
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,478
Location
Rissne
Bolongo;n339071 said:
Prio 1 borde vara praktiska demonstrationer av spelets kärnaktivitet.

Det vill säga äventyr.

Helst en kampanj.
Ja.

Jag är inget stort Neotech-fan egentligen, för tungt regelsystem, men kommer det en kampanj eller för den delen bara enskilda äventyr så köper jag.

Det produceras för många spel, och på tok för många splatböcker, och för få äventyr och kampanjer*.

Jag menar, statta upp vapen och hitta på organisationer är ju den lätta biten (tycker jag iaf). Bygga fungerande, intressanta äventyr är den svåra.


* Ja, jag är en del av problemet.
 

Tcherban

Veteran
Joined
24 Jul 2014
Messages
16
Jag vill se Equip-boken som nämns, sen ordentliga Sfärböcker med kompletterande regler och sfärspecifika koncept , en expansion till PRD som mixar sandlåda och kampanj med en ordentlig zonkarta över ett par delar i HK och lite rural. Sen kanske en stor världsbok med ett par djupdykningar. Viktigast för mig är att det kommer något i hyfsat tempo, vad det blir? Jag köper det oavsett.
 

doublehyphen

Veteran
Joined
20 Dec 2019
Messages
5
En rymmodul är något jag skulle vilja se då den skulle kunna användas för helt nya typer av äventyr som man normalt inte brukar spela i Neotech (i alla fall inte jag). Sedan mer material om norms och korparna är något jag personligen skulle uppskatta då korparna trots allt formar en stor del av Neotechs värld och jag är lite svag för att saker som Wolf of Wallstreet och Gordon Gekko.
 

Tcherban

Veteran
Joined
24 Jul 2014
Messages
16
Jag adderar till mitt tidigare inlägg...

En bok #Hotspots, som generellt fördjupar och beskriver och exemplifierar Plex, Offgrid, Freeport/rymd och Arkologier.

En systerbok #Killbox, som gör en fördjupning av Resurspaketets eminenta kartunderlag Men som innehåller generiska och fördjupade platser som är farliga/gravt uppdragsmässiga, fyllda med vidriga npc:er och teknologiskt otyg. En typ av uppdragsbok alltså.
 

Shedcape

Veteran
Joined
12 Jan 2020
Messages
7
GrottrolletNaug;n338997 said:
En av våra större prioriteter för närvarande är en engelsk översättning av grundboken. Detta pågår just nu och vi har anlitat en engelskspråkig redaktör för att garantera kvalitéen av översättningen. Men detta tar endast upp tiden av en peep i core teamet (vi är sex peeps).
Fantastiskt att få detta bekräftat. Jag har en del jag känner som hade varit intresserade av systemet om det fanns på engelska.
Kommer PDF på engelska gå att köpa separat när översättningen väl kommer ut?
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Shedcape;n340207 said:
Fantastiskt att få detta bekräftat. Jag har en del jag känner som hade varit intresserade av systemet om det fanns på engelska.
Kommer PDF på engelska gå att köpa separat när översättningen väl kommer ut?
Ja, om vi lyckas komma hela vägen till att ge ut på engelska så ska vi definitivt ha en separat PDF-version.
 

Lawgiver

Veteran
Joined
6 Nov 2001
Messages
49
Location
Linköping
För nästa produkt till Neotech behöver ni kanske inte vänta så länge. Håll koll på nästa nummer av Fenix där ni kommer att kunna läsa om Afghanistan 2070 tillsammans med ett litet äventyrsuppslag, eqip för äventyr i öknen, wierd Iransk cyber, och billiga flingor från medeltiden!

/Johan, team Neotech
 

dancodan

Swordsman
Joined
14 Aug 2017
Messages
574
Lawgiver;n340335 said:
För nästa produkt till Neotech behöver ni kanske inte vänta så länge. Håll koll på nästa nummer av Fenix där ni kommer att kunna läsa om Afghanistan 2070 tillsammans med ett litet äventyrsuppslag, eqip för äventyr i öknen, wierd Iransk cyber, och billiga flingor från medeltiden!

/Johan, team Neotech
Strålande! Dags att förnya sin prenumeration, det hör jag ju direkt =)
 

mini72

Veteran
Joined
15 Oct 2018
Messages
110
Ja.

Jag är inget stort Neotech-fan egentligen, för tungt regelsystem, men kommer det en kampanj eller för den delen bara enskilda äventyr så köper jag.

Det produceras för många spel, och på tok för många splatböcker, och för få äventyr och kampanjer*.

Jag menar, statta upp vapen och hitta på organisationer är ju den lätta biten (tycker jag iaf). Bygga fungerande, intressanta äventyr är den svåra.


* Ja, jag är en del av problemet.
Relativt gammal men väldigt relevant. Har faktiskt inte sett nån annan än du som nämnt fenomenet om det nu va så du mena. Jag har själv tänkt ett tag på det. Men nu känns det som det går överstyr. Synd att det ska vara pengar som är drivande. så har det aldrig varit i rollspels världen. det känns nästan som om Fria ligan, dom är värst men det finns även andra, har satt som mål att släppa såmånga spel so möjligt är utan att sen ha en egentlig fortsättning. Å då frågar man - Varför? Pengar. När dom släpper ett spel så kan dom oxå släppa, oftast med i ett set så man måste köpa, tärningar, skärm och kort. Å som krank skrev så är det ju äventyr/kampanjer som är lite att jobba med å alltså mer kostsamt. Å t.ex tärnuingar å kort kostar i princip inget att fixa. Det har blivit jävligt snett någonstans. Tänk asjälva. Ett äv för 150 spänn tar ett ex antal timmar komma på, skriva å trycka. En modul för 300 ännu mer. Å ändå får du betala mer för en skärm, tärningar å kort än för ett äventyr plus en modul. Å inte nog med det. Dom spel dom faktiskt följer upp gör dom moduler till som dom "måste" släppa nya tärninga, kort och skärm till. Vad ska man säga. Men tyvärr stannar det inte där. Nu har dom kommit på att det är på Engelska dom tjänar pengar. Det började med att det som gjordes två språkigt efter ett tag fick prode. stopp på svenska medans det engelska fiortsatt. Nu har det gått så långt så nu bemödar dom sig inte ens med en svensk del. Å dom ska kalla sig rollspelare. Nä herr Härenstam var nog ingen rollspels grabb när han växte upp. Han spelad finans ( brädspelet) och monopol för hela slanten.
 
Last edited by a moderator:
Top