Nekromanti Nästa kampanjvärld till D&D4 är …

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
Dark Sun! En av D&Ds coolaste settings, jag kommer kanske till och med att köpa boken.
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,286
Location
Örebro
Whoa! Jag som nyss prövade spela D&D4, men som älskade Dark Sun, känner mig riktigt, riktigt sugen på det här. Efter Planescape var Dark Sun min favoritvärld. :gremsmile:
 
G

Guest

Guest
Låter riktigt coolt. Detta blir ett klart köp! Tack för informationen...
 

bobbo_UBBT

Veteran
Joined
2 Sep 2006
Messages
51
Location
Edsbyn
Trevligt, dags att spela Dungeons & Dragons igen då. Jag har inte spelat det sen mitten på 90-talet. Det var hör och häpna en Dark Sun kampanj.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,454
Location
Köping
Spelljammer 2011?

Nämen seriöst, jag kanske ska köpa min första settingbok till D&D nästa år då. Av DS och Dragonlance (den andra nördgissningen på nästa års setting) diggar jag DS klart bäst.
 

Botulf

Hero
Joined
25 Dec 2008
Messages
1,212
Kanske får börja samla på D&D 4 när den kommer ut då.
DS är tillsammans med Planescape de intressantaste av D&D kampanjerna.
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,286
Location
Örebro
Oh. Tvillingsjäl! ^^

I alla fall, en liten fråga... Hur är det nu med utgivningen för världarna. Jag tror mig minnas jag hörde något snack i början av lanseringen att de varje rå skulle släppa tre böcker till en värld och sedan gå ned till nästa. Blev det så? Eller är det troligt att det blir fler böcker om det säljer bra? (Eller är mitt minne kasst och felaktigt?)
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,454
Location
Köping
Endyamon said:
Oh. Tvillingsjäl! ^^

I alla fall, en liten fråga... Hur är det nu med utgivningen för världarna. Jag tror mig minnas jag hörde något snack i början av lanseringen att de varje rå skulle släppa tre böcker till en värld och sedan gå ned till nästa. Blev det så? Eller är det troligt att det blir fler böcker om det säljer bra? (Eller är mitt minne kasst och felaktigt?)
Det har blivit så med Eberron och Forgotten Realms iallafall - en spelarbok, en spelledarbok och ett äventyr. Sen finns det ju en hel del artiklar för båda settingarna i Dragon/Dungeon, men det är de enda böcker* som kommit ut än.

*) Inte medräknat FR-fiction av far och son Salvatore, förstås.

Sen har en del nördar noterat att de bara hittar en spelledarbok till Dark Sun på de publiceringslistor som finns, men det lär ju vara tokerier.
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,286
Location
Örebro
Okej, det är ju en bit framåt i tiden så vi får hoppas att det blir tre böcker i Dark Suns fall. Vad jag förstår är det ändå en relativt ny nyhet - även om snack och rykten tydligen funnits länge.
 

Necross

Swashbuckler
Joined
25 Aug 2005
Messages
1,865
Jäkligt coolt faktiskt. Dark Sun är en av mina favvo-världar, och jag tror den passar mycket bra till 4E.
 

Flurtis

Hero
Joined
27 Feb 2004
Messages
1,076
Location
Oskarshamn
Yippie!!!!! Äntligen, kan jag komplettera min gammla nästan kompletta samling av Dark Sun med nya D&D!! Kommer defenetivt att införskaffas! Hoppas bara att de inte förstört den primitiva känslan, med benvapen och de nästan frånvarande magiska vapnen.

//Mattias
 

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
4,007
Låter coolt!

(Ja, det blir tre böcker till Dark Sun, precis som med FR och EB)
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Låter logiskt.
PH3 lär väl innehålla psionics och då måste man ha en värld som passar för psionics.
Av vad jag minns av gamla DS så var det ganska mycket psionics inblandat.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,561
Location
Fallen Umber
Du tror inte att det är tvärtom då, att PHB3 innehåller psionics för att det ska funka med Dark Sun som nästa värld?
 
Top