Nekromanti Nästa God45 recenserar äventyr tråd bör handla om:

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,118
Mutant! Även om jag inte kommer läsa nåt om de äventyr jag inte spelat än, dvs .. ja typ alla utom ett.
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,210
luddwig;n279235 said:
Även jag röstar på Mutant. Star Wars D6 vore också mycket intressant då jag har samlat på mig en del sådant.
Jag är på denna linjen också. Mutant 1a men Star Wars D6 vore intressant att höra vad du skulle tycka om (men kanske inte alla, de är rätt lika).
 

Conan

Swashbuckler
Joined
15 Aug 2000
Messages
2,075
Eon. Men jag har förstått det som att God45 är orimligt negativ till Eon, så kanske bäst att låta bli isåfall och satsa på Mutant
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,338
Location
Helsingborg
Recensioner av alla expansionsböcker till WoD hade varit kul.
De är ju så 90s Edgy...
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,338
Location
Helsingborg
Come on. Jag vet att ni också vill se God45 recensera World of Darkness "mästerverk" som "World of Darkness: Gypsies" och "Dirty Secrets of the Black hand"
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,465
Cybot;n279261 said:
Come on. Jag vet att ni också vill se God45 recensera World of Darkness "mästerverk" som "World of Darkness: Gypsies" och "Dirty Secrets of the Black hand"
Du ska inte säga något om Dirty Secrets din Nagaraja spelare! :p
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,338
Location
Helsingborg
God45;n279273 said:
Du ska inte säga något om Dirty Secrets din Nagaraja spelare! :p
Alltså. Nagaraja är ett coolt concept, men fullkomligt ospelbart om man inte vill spela en fruktansvärd person.

Men Dirty Secrets of the Black Hand innehåller också Old Tzim och True Brujah där framför allt True Brujah är den literära versionen av ett krigsbrott.

Bokens presentation är också maximalt 90s edgy.
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Oj, inte world of darkness... snark...

Gärna Mutant!
Khelataar?
Western?
Chock?
Cthulhu?
Njae, hoppas nog ändå på Mutant- vore fett!
Kommer läsa oavsett, till och medWoD :)
 

Conan

Swashbuckler
Joined
15 Aug 2000
Messages
2,075
DoD 6 hade varit kul också, och en logisk följd på Chronopia.
 

Taogoli

Veteran
Joined
11 Dec 2010
Messages
100
Location
Norrköping
Riotminds Trudvang (DoD 6?) även att alla verkar så kritiska till det. Gjort mycket bra stämningsäventyr enligt mig i alla fall.
 

Conan

Swashbuckler
Joined
15 Aug 2000
Messages
2,075
Taogoli;n279320 said:
Riotminds Trudvang (DoD 6?) även att alla verkar så kritiska till det. Gjort mycket bra stämningsäventyr enligt mig i alla fall.
Deras äventyr verkar överlag vara ganska högt ratade, även här.
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,255
Trudvang vore otroligt skoj det också, men där har jag inte lika mycket kontakt med originalmaterialet så det kan hålla sig ett tag. Framför allt har jag bara läst ett av de officiella äventyren. Jag var ju aldrig spelledare i Trudvang.

Men efter att ha tänkt lite mer skulle jag nog lyfta "resten av DoD" som ett seriöst alternativ. Oavsett om God45 avskyr världsböcker eller inte kan det vara otroligt skoj att läsa.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,465
Khan;n279334 said:
Trudvang vore otroligt skoj det också, men där har jag inte lika mycket kontakt med originalmaterialet så det kan hålla sig ett tag. Framför allt har jag bara läst ett av de officiella äventyren. Jag var ju aldrig spelledare i Trudvang.

Men efter att ha tänkt lite mer skulle jag nog lyfta "resten av DoD" som ett seriöst alternativ. Oavsett om God45 avskyr världsböcker eller inte kan det vara otroligt skoj att läsa.
Alla kommer bli trötta på recensioner som
"Det är ok för att vara en världsbok" :p

Det är som God45 recenserar vin eller golf tråden. "Jag gillar ju inte den här grejen, men skulle någon annan kunna göra det?" :p
 
Top