Nekromanti nästa codex

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
Re: Jag längtar redan! [nt]

Jag ser oxå fram emot nya nummret då nr 8 var klart mycket bättre 7. Det var bättre balans mellan de olika delarna i tidningen även om jag fortfarande tycker att dataspelen tar aldeles för stor plats.

Det som oxå var bättre i senaste nummret var layouten, tidningen kändes mindre rörig, mer proffsig samt det gick visuellt mycket lättare att skilja de olika sektionerna ifrån varandra, med visuellt menar jag utan att man behöver läsa det som står på sidorna.

En annan sak som jag gillade var att Codex numera har platt rygg med limmade sidor istället för häftad och vikt rygg som tidigare.

Hoppas nr 9 är en lika stor förbättring som nr 8 var jämfört med nr 7 och att rollspelsmaterialet fått ytterligare lite större utrymme.

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd
 

Maggan

Swordsman
Joined
7 Feb 2001
Messages
746
Location
Ekshärad i Värmland
Du har så rätt!

Det mesta i 8:an var förbättringar och datorerna tar upp för mycket plats. Men rollspelsdelarna är så jäkla kul att läsa! (Fast man måste snabbt bläddra förbi Eon- och Drakar och demoner-delarna, eftersom det är andra i spelgruppen som spelleder det...)

->>Magnus<<-

"If i´ll ever meet you, i´ll control alt delete you..."
 

Punger

Hero
Joined
9 Nov 2000
Messages
1,413
Location
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Håll ögonen i styr.

Bara man håller ögonen i styr och tänker efter innan man läser diverse grejjer så ska det nog gå bra. Man vill ju inte förstöra ett bra äventyr (eller komma i bråk med SL) bara för att man råkade läsa för mycket. Det märks ju om en spelare har läst äventyret innan. Dessutom så är det inte kul att spela om man redan har läst det.

*Främst riktat till läsgiriga spelare*

Punger for President!
<A HREF="http://www.punger.cjb.net" target="_new">http://www.punger.cjb.net</A>
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
Re: Håll ögonen i styr.

Själv är jag SL så det är bara för egen del att läsa allt och hur mycket jag vill.

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd
 

Punger

Hero
Joined
9 Nov 2000
Messages
1,413
Location
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Jag med, nästan!

Jag är också SL. Men "bara" i DoD6. Sedan så har vi en annan SL för Neotech (maggan) och ännu en annan för Eon. Så det gäller att veta vad man läser så man inte läser för mycket. Enkelt sätt att undvika otrevliga diskussioner då man egentligen kunde ha spelat istället.

Punger for President!
<A HREF="http://www.punger.cjb.net" target="_new">http://www.punger.cjb.net</A>
 

Maggan

Swordsman
Joined
7 Feb 2001
Messages
746
Location
Ekshärad i Värmland
Så är det!

Och det funkar ju bra hittills. Man får iofs lite mindre rollspel för pengarna när man köper tidningen, men det gör sig betalt i alla kul speltimmar det resulterar i! /images/icons/wink.gif

->>Magnus<<-

"If i´ll ever meet you, i´ll control alt delete you..."
 
Joined
27 Jun 2000
Messages
52
Location
Piteå, Norrfjärden
Re: Så är det!

jo, tacka vet jag att vara SL. man får läsa hela tidningen =)

Men för att återgå till nummer 9.. jag hoppas och tror att det kommer att vara minst lika bra som 8:an. och att jag kan få behålla det så att inte mina kompisar lägger beslag på den som med 8:an :)

//Nicklas "PeGe" Westerlund | God, Root, What is the difference ?
 

Rikard J

Veteran
Joined
17 Aug 2000
Messages
109
Location
Borlänge
JAg vet vad som finns med

Eftersom jag har gjort tidningen (åtminstonde layoutmässigt) så vet jag vad den innehåller... HA ha! Det här numret blev ett mindre nummer är förra numret eftersom det är sommar, folk vill ju ligga på stranden och äta glass, eventuellt läsa några få sidor men inte en fetingcodex... 100 sommartidning har ni att vänta er, den är på tryck, skickade upp
de sista annonskompletteringarna idag.
Äventyr, i det här numret är det med en underbart hemskt äventyr, det är så suveränt att jag korrekturläste det 2 gånger extra :)

Håll till godo och ät inte ihjäl er.


Layout och Design, Codex (Tillsammans med Johan L)
 

Amphysvena

Veteran
Joined
6 Feb 2001
Messages
103
Location
Uppsala
Re: Så är det!

Jag tycker det är hemskt för oss vanliga spelare som inte vågar läsa äventyr eftersom "Man kanske spelar det nångång". Tycker det är förnedrande och tycker att sveriges regering genast kommer på nåt som löser problemet.

"Elen Sila Lúmenn Omentielmo/Avenderiel
 

Maggan

Swordsman
Joined
7 Feb 2001
Messages
746
Location
Ekshärad i Värmland
Hmmm...

Dom har ju inte lyckats så bra med allt annat dom gett sig in på, så jag tycker dom ska lämna Codex (den heligaste av de heligaste) ifred! /images/icons/wink.gif

->>Magnus<<-

->>Magnus<<-

"If i´ll ever meet you, i´ll control alt delete you..."
 

Amphysvena

Veteran
Joined
6 Feb 2001
Messages
103
Location
Uppsala
Re: Hmmm...

jaså? Tycker du dom har gjort ett dåligt jobb? Ha! Det var ju vi som röstade fram dom så det hela är ju vårt fel! Men jag undrar, varför får man inte rösta på vem man vill? Tänk att ha en hel riksdag full med rollspelare! DÅ kan dom slå tärning om alla beslut!

"Elen Sila Lúmenn Omentielmo/Avenderiel
 

Kauris

Veteran
Joined
13 May 2001
Messages
153
Location
Göteborg
Re: Hmmm...

De som har läst "The DICE MAN " av Luke Rhinehart vet vilken världen vi då kan få.
Iofs skulle det vara roligt att slå tärning om allting men då skulle jag kanske få städa istället för at sitta här.

Kauris

"The greatest harm can result from the best intentions" The Wizard's second rule
 

Mikael Sol

Swordsman
Joined
24 Mar 2001
Messages
404
Location
Stockholm
"Nån som vet vad den kommer att innehålla?"

ja, det finns de som vet... den skriver ju inte sig själv direkt. jag har kanske läst några av artiklarna som ska vara med och jag kanske har sett några av de bilder som ska vara med, men bara kanske.

den stora frågorna är dock: när kommer den? vem får den först (butiker eller prenumeranter)? är den 100 sidor?
vilket nummer är det??

MVH/Sol
<A HREF="http://www.angelfire.com/art/heartcomics" target="_new">http://www.angelfire.com/art/heartcomics</A>
 

Maggan

Swordsman
Joined
7 Feb 2001
Messages
746
Location
Ekshärad i Värmland
När kommer den?

Tidigare än Offensiv (precis som allt annat)...

Jag vet att Offensiv börjar bli uttjatat, men jag förstår inte hur det kan dröja så länge... /images/icons/frown.gif


->>Magnus<<-

"If i´ll ever meet you, i´ll control alt delete you..."
 
Top