Närcon

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,060
De har en TTRPG meetup, men har inte sett något annat rollspelsrelaterat i programmet.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,534
Location
Slätta
Jag skall dit en sväng på fredag eller lördag och hämta upp lite beställningar och ev. lurka lite.
 

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Joined
13 Jul 2012
Messages
1,581
Location
Göteborg
Jag tror jag åker upp en sväng idag, borde anlända runt 14.00. Kom gärna fram och tjinxa (eller hur det nu stavas).

Jag kommer ha min mörkgrå t-shirt med 'Apes of Wrath' på ryggen och 'Down We Go' på bröstet.
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,060
Jag har en svart t-shirt med texten: cthulhu fhtagn ph'nglui mglw'nafh cthulhu r'lyeh i vitt. Blå shorts. Går med min sambo som har en ljusgrå tunika och svarta byxor.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,534
Location
Slätta
Ja kanske det! Jag slår en pling om det blir mer än in-och-ut!
Det blev inte ens en in-och-ut, bara ut... Det fanns inte en parkering att hitta på ens en gång hyfsat rimligt avstånd så jag bad en kompis plocka upp min order i stället. Men hoppas ni som är där har riktigt roligt!
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,617
Location
Göteborg
VI gjorde det ett år med Pilzefrau och några mer, blev superlyckat, så gört! Finns även en del drop-in rollspel och grejer representerat i år!
Jag minns det som … tja, jag kände ingen större lust att komma tillbaka och arra på NärCon igen. Ganska dåligt tryck, men det kan ju ändras om man kör det varje år. Men framförallt var klientelet lite för mycket ”fjortonåringar i cosplay som vill spela Pokémon” för mig. Hade helt enkelt inte så kul när jag spelade med dem. Men det är såklart toppen om andra vill arra!
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,221
Jag minns det som … tja, jag kände ingen större lust att komma tillbaka och arra på NärCon igen. Ganska dåligt tryck, men det kan ju ändras om man kör det varje år. Men framförallt var klientelet lite för mycket ”fjortonåringar i cosplay som vill spela Pokémon” för mig. Hade helt enkelt inte så kul när jag spelade med dem. Men det är såklart toppen om andra vill arra!
Jag har ju aldrig varit på NärCon, så jag vet inte. Men jag vet att venndiagrammet mellan Rollspelare och cosplay / anime-folk överlappade en del på min tid, så det känns ju inte omöjligt att det gör det än idag.
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,060
Föreningen MIFF anordnade drop-in-rollspel. Vi hann tyvärr bara med Alice is missing.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,617
Location
Göteborg
Jag har ju aldrig varit på NärCon, så jag vet inte. Men jag vet att venndiagrammet mellan Rollspelare och cosplay / anime-folk överlappade en del på min tid, så det känns ju inte omöjligt att det gör det än idag.
Det gör det nog. Det var bara alltför stort gap mellan vad jag tycker är kul i rollspel och vad de tyckte var kul, på ett sätt jag inte upplevt på andra konvent. Men jag kan ju bara haft otur.
 
Top