Nekromanti När...

William_Besario

Warrior
Joined
20 Jun 2000
Messages
261
Location
Borlänge , SWEDEN
... blir ni som mest inspirerade och var brukar ni helst skriva era äventyr etc.?

Själv får jag som mest inspiration i skolan, konstigt nog med tanke på den oftast väldigt tråkiga och oinspirerande miljön. Det är nog för att man har så tråkigt att man alltid sitter och tänker på annat. /images/icons/laugh.gif

Skriver gör jag bäst och mest sent på natten med papper och penna, vilket är aningen opraktiskt då jag alltid har sådana problem med att läsa vad det står efteråt! /images/icons/wink.gif
 

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
645
Själv brukar jag skriva mest i sängen när jag gått och lagt mig. Det är på kvällen som min hjärna fungerar bäst. Jag får med andra ord både inspiration och tid att skriva på kvällen.
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,309
Location
Enköping
Jag blir som mest inspirerad när jag läser rollspelssupplement som världsböcker och dylikt, små meningar som man kan göra hela kampanjer på.

Skriver gör jag också med penna och papper, liggandes i sängen med musik på stereon. Och jag kan läsa vad jag skrivit efteråt.
 

Watchman

Warrior
Joined
11 Dec 2000
Messages
213
Location
Uppsala
Jag skriver oftast när jag badar. Med te i närheten och musik i bakgrunden. Men jag brukar skriva annars också, jag är en sådan som alltid har papper och penna med mig.
 

Herr Ågren

Veteran
Joined
5 Aug 2001
Messages
55
Location
Årsta, Stockholm
<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>

Jag skriver oftast när jag badar.

<hr></blockquote>


Låter riskabelt. Just när du som i trans har plitat ned dina allra innersta fantasiyttringar som du aldrig kan återkalla tappar du kollegieblocket i vattnet och sidorna upplöses inför ögonen på dig... :gremwink:
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,465
Location
Helsingborg
Liksom Tokugawa Ieyasu så skriver jag när jag gått och lagt mig men idéer brukar ploppa upp i skallen titt som tätt. Det gäller att alltid ha ett block (eller inspelningsapparat) och penna med sig.. Men i sängen så brukar jag bara välla ur mig ord i ren insperation.

/[color:448800]Han</font color=448800> som funderar på att köpa en MP3-spelare som man även kan tala in meddelanden på
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,618
Location
Uppsala
Det går bra med nästan vilken simpel inspirationskälla som helst. Allt från ett dataspel till en bra film eller helt enkelt lite schysst musik.

Det har också hänt att jag tvingat folk, under vapenhot, att rita teckningar åt mig (nämner inga namn) för att jag ska få lite extra inspiration :)

Sedan är det genast till datorn, MP3 och Wordpad som gäller och ibland kan jag sitta från det att jag kliver upp till sent på natten (tror att mellan 14 och 16 timmar är mitt rekord).
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Improviserar

Jag för min el gillar att ha en grundide när det gäller äventyr & sedan improvisera fram det. Ideérna bara ploppar fram närsom faktiskt !!
 
Top