Nekromanti När verkligheten rämnar

Rajr0t

Veteran
Joined
6 Mar 2002
Messages
158
Location
Karlshamn, Blekinge
Det där är riktigt j*vla bra!

Att spela skräckrollspel som utspelar sig på den ort man själv bor i kan bli riktigt obehagligt, därför att det ligger så nära en själv som spelare. Jag hade tänkte att börja på en sån kampanj som utspelar sig till en början på vårt gymnasium för att senare ta mer mörk och mystisk ton.

Att sedan som spelare på väg till kiosken gå förbi "den där trappuppgången på Kungsgatan" kan bli nog så läskigt när man tänker på vad som _kunde_ ha hänt där. :gremsmirk:

*rrys*
 

Insignia

Swashbuckler
Joined
8 Oct 2001
Messages
1,813
Location
Uppsala
Re: Verklighetsförvrängning, fler exempel

""Jag la t ex ett lik i bakluckan på en av spelarnas bil IRL som en kul detalj."
Va? Vad har du för tillgångar? *läser om meningen igen och igen* Ah, jahaa.."


Haha, jag reagerade precis likadant. Vadå, lade människan ett lik i sin spelares bil? Var fick hon tag i det? O__O
 

Quan'talis

Swashbuckler
Joined
14 Jun 2001
Messages
2,235
Location
Utlandet
Re: Verklighetsförvrängning, fler exempel

Och "som en kul detalj", dessutom. Och sen säger folk att rollspelare inte är farliga...

-JPS- ganska farlig
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Re: Verklighetsförvrängning, fler exempel

Vadå, lade människan ett lik i sin spelares bil? Var fick hon tag i det? O__O

Lik är ju det enklaste i världen att få tag på. Det går ju runt råmaterial nästan överallt. Man kan ju t.o.m. bli ett själv.

Tur att piff sitter på hispan :gremwink:
 

Quan'talis

Swashbuckler
Joined
14 Jun 2001
Messages
2,235
Location
Utlandet
Re: Verklighetsförvrängning, fler exempel

Lik är ju det enklaste i världen att få tag på. (...) Man kan ju t.o.m. bli ett själv

Fast då ska man nog vara en mycket engagerad och uppoffrande spelledare...

"När ni kommer närmare ser ni att mannen är död, knivhuggen i bröstet. Det ser ut ungefär så här!"

-JPS- drar gränsen vid att göra handouts och bjuda spelarna på kaffe
 

magoo

Hero
Joined
19 Oct 2002
Messages
1,117
Location
Umeå
Magoo kan inte riktigt tala språket...

Mina långa meningar ställer till det för läsaren märker jag! Men jag litar på att forumläsarna tolkar mina inlägg på ett för mig positivt sätt. Say after me please:

Magoo är ingen mördare som lägger lik i verkliga bilar. Magoo förfasas över våldsamma tidningsartiklar precis som vilken Svensson som helst. Magoo är en mogen kvinna som aldrig med förtjusning skulle köpa en ljusstake som ser ut som en dödskalle eller ägna sig åt att skriva om djävulspakt och jungfruslakt :gremwink:
 

Eskil

Warrior
Joined
10 Oct 2001
Messages
292
Re: Varning för Wales!

Jag spelade också Wales, som den unga kvinnliga arkeologen, nån som kunde komma på en vettig anledning till att inte bara gräva fram monoliterna och förfasa sig över de mystiska morden. Man spelade ju en slags forksare, hur var det meningen att man plötsligt skulle bryta upp dörrar för att ta reda på vem som knackade skrivmaskin och gräva upp gravar i igenbommade skjul?
 

Insignia

Swashbuckler
Joined
8 Oct 2001
Messages
1,813
Location
Uppsala
Belysning [OT]

"Magoo är en mogen kvinna som aldrig med förtjusning skulle köpa en ljusstake som ser ut som en dödskalle"

Det skulle jag! :gremcool:
Varför har jag ingen dödskalleljusstake? :gremconfused:
 

Quan'talis

Swashbuckler
Joined
14 Jun 2001
Messages
2,235
Location
Utlandet
Oroa dig inte

Mina långa meningar ställer till det för läsaren märker jag!

Nja, det är väl snarare vår morbida fantasi som gör det. Dina meningar var det inget fel på.

-JPS- anser att en mening med mindre än 50 ord inte är en riktig mening. Helst ska det finnas ett halvdussin bisatser, tre-fyra inskjutna kommentarer och en eller två långa parenteser som kommenterar resten av meningen också.
 

Insignia

Swashbuckler
Joined
8 Oct 2001
Messages
1,813
Location
Uppsala
Meningsbyggnad [OT]

"anser att en mening med mindre än 50 ord inte är en riktig mening"

Det finns alltså ingen mening i ditt inlägg! :gremgrin:
 

Quan'talis

Swashbuckler
Joined
14 Jun 2001
Messages
2,235
Location
Utlandet
What else is new? (nt)

Men här finns en mening -- en aning paradoxalt, eftersom jag nyss angett att det inte ska finnas någon text i det här inlägget -- som uppfyller mina (högt ställda, det medges) krav på en sådans (menings, alltså, men jag ville undvika att upprepa mig) sammansättning, särskilt i längdhänseende, men också -- kanske lika viktigt -- i fråga om komplexitet (och parenteser); en lång mening med enkel uppbyggnad ger lätt ett intryck av utdragen upprepning (kan han inte sluta snart, alltså), medan -- lika viktigt -- en lång och komplex mening (som den här) vinner kanske en del i variationsrikedom, men enbart till priset av sin begriplighet (vilket inte nämndes i mitt tidigare inlägg i debatten), en viktig -- kanske den viktigaste -- delen av varje skriftlig framställning (det angedda antalet bisatser uppnås kanske inte, men det kompenseras -- enligt min åsikt -- av en myckenhet av parenteser).

-JPS- som för övrigt förvandlas till en mördarkanin då fullmånen skiner
 

Insignia

Swashbuckler
Joined
8 Oct 2001
Messages
1,813
Location
Uppsala
Re: What else is new? [OT]

*är obeskrivligt impad* :gremooo:

"-JPS- som för övrigt förvandlas till en mördarkanin då fullmånen skiner"

Av någon anledning förvånar det mig inte.
 

Quan'talis

Swashbuckler
Joined
14 Jun 2001
Messages
2,235
Location
Utlandet
Re: What else is new? [OT]

*är obeskrivligt impad* :gremooo:

Äh, sånt där gör jag hela tiden :gremtongue:

Av någon anledning förvånar det mig inte.

Och då vet du inte vad jag är när det inte är fullmåne...

-JPS- vet att det här är ett onödigt inlägg, men jag försöker svara på Risings "bästa monster"-inlägg och har kört fast.
 

Insignia

Swashbuckler
Joined
8 Oct 2001
Messages
1,813
Location
Uppsala
Re: What else is new? [OT]

"jag försöker svara på Risings "bästa monster"-inlägg och har kört fast"

Stackars liten :gremfrown: Har du prövat med mördarkaniner?
 

Quan'talis

Swashbuckler
Joined
14 Jun 2001
Messages
2,235
Location
Utlandet
Re: What else is new? [OT]

Har du prövat med mördarkaniner?

Jo, men det funkar inte :gremmad:

-JPS- tackar för omtanken. Har faktiskt skrivit flera rader sen sist. Och har en känsla av att snart dyker det upp nån moderator som säger "sånt där får ni diskutera med privata meddelanden"
 
Top